تبیان، دستیار زندگی
قابلیت Autolayouts در Power Point به شما امكان می‌دهد تا برای اسلاید، یك ساختار جدید ایجاد كنید. وقتی كه یك اسلاید جدید اضافه می‌كنید، كادر وظیفه Slide Lauout با انواع مختلفی از طرح‌ها ظاهر می‌شود. با استفاده از همین كادر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه طرح اسلاید را تغییر دهیم

قابلیت Autolayouts در Power Point به شما امكان می‌دهد تا برای اسلاید، یك ساختار جدید ایجاد كنید. وقتی كه یك اسلاید جدید اضافه می‌كنید، كادر وظیفه Slide Lauout با انواع مختلفی از طرح‌ها ظاهر می‌شود. با استفاده از همین كادر می‌توانید طرح یك اسلاید موجود را نیز تغییر دهید. استفاده از یك طرح آماده، بسیار ساده‌تر از اضافه كردن كادر متنی و گرافیك است. Power Point برای تقریباً هر نوع اسلایدی كه بخواهید طرحی دارد . طرح‌هایی وجود دارد كه تركیبی از متن عنوان، متن لیستی، نمودار و تصاویر گرافیكی را در خود دارند. با استفاده از قابلیت Autolayouts ، این عناصر اسلاید، از قبل در محل قرار می‌گیرند و آماده‌اند. تنها كاری كه باید انجام دهید این است كه متن خود را اضافه كنید یا یك عنصر گرافیكی انتخاب كنید.

نمایش اسلاید

 چگونه طرح اسلاید را تغییر دهیم

اسلایدی كه می‌خواهید تغییر دهید را باز كنید. بهتر است كه دید Normal را باز كنید تا براحتی بتوانید خود اسلاید را مشاهده كنید.

كادر وظیفه Slide Layout را باز كنید

 چگونه طرح اسلاید را تغییر دهیم

روی یك قسمت خالی از اسلاید كلیك راست كنید و از منوی حاصله، گزینه Slide Layout را انتخاب كنید تا كادر وظیفه Slide Layout باز شود.

طرح‌های موجود را مشاهده كنید

 چگونه طرح اسلاید را تغییر دهیم

در این كادر وظیفه، با اسكرول كردن، تمام طرح‌های موجود را مشاهده كنید.

یكی از طرح‌ها را انتخاب كنید

 چگونه طرح اسلاید را تغییر دهیم

وقتی كه طرح مورد نظر را پیدا كردید، روی آن كلیك كنید تا انتخاب شود.

طرح جدید را مشاهده كنید

 چگونه طرح اسلاید را تغییر دهیم

Power Point ، طرح جدید را اعمال می‌‌كند. بسته به محتویات اسلاید، ممكن است لازم باشد كه اندازه برخی اشیاء اسلاید را تغییر دهید یا آنها را جابجا كنید تا در طرح جابگیرند. در این مثال، از یك طرح استفاده شده است كه محل تصویر و لیست را تغییر داده است.

كادر وظیفه را ببندید

 چگونه طرح اسلاید را تغییر دهیم

برای آزاد كردن فضای كاری، روی × در كادر وظیفه كلیك كنید.

*توجه  *

تغییر دادن طراحی اسلاید

برای باز كردن كادر وظیفه Slide Design ، همچنین می‌توانید روی یكی از اسلایدها در Presentation كلیك راست كنید و از منوی حاصله، گزینه Slide Design را انتخاب كنید. می‌توانید یك طرح جدید انتخاب كنید

تا Power Point آن را روی تمام اسلایدهای Presentation اعمال كند.

تغییر دادن تنظیمات پیش فرض

هر وقت كه یك اسلاید جدید در Presentation درج می‌‌كنید كادر وظیفه Slide Layout باز می‌شود. برای اینكه این كادر بصورت پیش فرض باز نشود، گزینه Show When inserting new Slides در پایین این كادر را غیرفعال كنید.