تبیان، دستیار زندگی
با استفاده از فرمان‌های فرمت دهی Power Point می‌توانید ظاهر متن اسلایدها را به سرعت تغییر دهید. فقط با یك كلیك می‌توانید متن را bold ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه متن اسلاید را فرمت دهی و تراز كنیم

با استفاده از فرمان‌های فرمت دهی Power Point می‌توانید ظاهر متن اسلایدها را به سرعت تغییر دهید. فقط با یك كلیك می‌توانید متن را bold ، italic یا under line كنید یا تراز متن را به سمت چپ ، راست یا وسط تغییر دهید. حتی می‌توانید یك جلوه سایه‌ای به متن بدهید تا سه بعدی به نظر برسد. اگر یاد گرفتید كه از فرمان‌های فرمت دهی در Word استفاده كنید، همان فرمان‌ها در Power point هم به كار می‌روند. ساده‌ترین راه برای فرمت دهی متن در power point ، استفاده از دكمه‌های نوار ابزار Formatting است.

متن مورد نظر را انتخاب كنید

  چگونه متن اسلاید را فرمت دهی و تراز كنیم

ابتدا اسلاید مورد نظر را باز كنید. متن مورد نظر را انتخاب كنید(در دید Normal بهتر می‌توان متن را مستقیماً فرمت دهی كرد.) . برای انتخاب سریع یك كلمه برای ویرایش یا فرمت كردن آن، روی آن دابل كلیك كنید. برای انتخاب یك جمله، در حالی كه روی آن جمله كلیك می‌كنید كلید Ctrl را نگه دارید . برای انتخاب كل متن در كادر متنی، Ctrl+A را بفشارید.

از Bold ، Italic ، Underline استفاده كنید

  چگونه متن اسلاید را فرمت دهی و تراز كنیم

برای اینكه متن را پررنگ كنید روی دكمه Bold در نوار ابزار Formatting كلیك كنید. برای ایتالیك كردن متن، روی دكمه Italic كلیك كنید و برای خط كشیدن روی متن، روی دكمه Under line كلیك كنید.

تغییرات فونت

  چگونه متن اسلاید را فرمت دهی و تراز كنیم

متنی را كه می‌خواهید تغییر دهید انتخاب كنید، لیست Font در نوار ابزار Formatting را باز كنید و یكی از فونت‌ها را انتخاب كنید.

تغییر دادن اندازه فونت

  چگونه متن اسلاید را فرمت دهی و تراز كنیم

برای انتخاب یك اندازه فونت، روی فلش لیست Font Size كلیك كنید و یكی از اندازه‌ها را انتخاب كنید. اگر بخواهید اندازه متن را تغییر دهید، تا وقتی كه به اندازه مورد نظر برسید، روی دكمه‌های Increase Font Size و Decrease Font Size كلیك كنید. برای بزرگتر كردن اندازه متن انتخاب شده، روی دكمه Increase Font Size كلیك كنید. و برای اینكه متن را كوچكتر كنید، روی دكمه Decreas Font Size كلیك كنید.

تغییر دادن تراز

  چگونه متن اسلاید را فرمت دهی و تراز كنیم

برای تراز كردن متن به سمت چپ، روی دكمه Align Left در نوار ابزار Formatting كلیك كنید. برای قرار دادن متن در وسط، روی دكمه Center كلیك كنید و برای تراز كردن متن به سمت راست، روی دكمه Align Right كلیك كنید.

نتیجه را مشاهده كنید

  چگونه متن اسلاید را فرمت دهی و تراز كنیم

Power Point ، متن را به صورتی كه تعیین كردید تراز می‌كند. در اینجا می‌توانید نمونه‌هایی از هر گزینه تراز كردن را مشاهده كنید.

* توجه  *

فعال كردن / غیرفعال كردن

دكمه‌های Bold ، Italic ، Underline و Shadow در نوار ابزار Formatting فعال و غیرفعال می‌شوند. برای مثال، بعد از اینكه روی دكمه Bold كلیك كنید، فرمت bold فعال می‌شود. برای غیرفعال كردن آن ، دوباره روی این دكمه كلیك كنید.

پنهان كردن خط‌كش

خط‌كش بصورت پیش فرض در Power Point ظاهر می‌شود. برای پنهان كردن آن از منویView ، گزینه Ruler را انتخاب كنید.

جلوه‌های فرمت‌دهی دیگر

برای مشاهده جلوه‌های فرمت دهی بیشتر، از منوی Format گزینه Font را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Font باز شود. برای مثال می‌توانید جلوه Emboss را اضافه كنید یا از این كادر محاوره‌ای ، رنگ متن را تغییر دهید.