تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال سپاهان با قبول شکست برابر نماینده ژاپن به عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نایب قهرمانی نماینده‌ شایسته ایران

سپاهان نایب قهرمان آسیا

تیم فوتبال سپاهان با قبول شکست برابر نماینده ژاپن به عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یافت.

به گزارش تبیان، دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا که ساعت 15:30 عصر روزچهارشنبه گذشته در حضور 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه سایتاما ژاپن و به قضاوت ایرماتوف از ازبکستان برگزار شد، در نهایت با برتری 2 برصفر اوراوا ردز ژاپن برابر نماینده کشورمان به پایان رسید تا نماینده ژاپن به لطف کسب پیروزی 3 بر یک در دو بازی رفت و برگشت، عنوان قهرمانی این رقابتها را از آن خود کند.

گل های تیم اوراوا ردز را در آن دیدار "یوئشیروناگایی" در دقیقه 22 و "یوکی آ به" در دقیقه 70 به ثمر رساندند.

تیم فوتبال سپاهان که برای اولین بار به عنوان یک تیم ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافته بود با شکست برابر اوراواردز ژاپن نتوانست به انتظار فوتبالدوستان ایرانی پایان دهد تا فوتبال ما همچنان در حسرت قهرمانی آسیا بماند. البته این موضوع هیچ چیز از شایستگی های تنها نماینده ایران در این مسابقات کم نخواهد کرد.

در دوره های قبل لیگ قهرمانان آسیا تیم های العین امارات ( 2002 -2003) ، الاتحاد عربستان (2004 و 2005) ، چئونبوک موتورز کره جنوبی(2006) عناوین قهرمانی را به خود اختصاص داده بودند.

"سید صالحی" و "پونته" بهترین گلزنان لیگ قهرمانان آسیا

مهدی سید صالحی و پونته بازیكنان سپاهان و اوراواردز با 6 گل زده به طور مشترك عنوان بهترین گلزنان این مسابقات را به دست آوردند. البته سیدصالحی به علت مصدومیت در حداقل 4 بازی سپاهان در مسابقات مراحل مختلف لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشت ولی در نهایت موفق به کسب این عنوان ارزشمند شد.

سید صالحی بهترین گلزن سپاهان در آسیا

ناگای بهترین بازیکن زمین

زننده گل نخست تیم فوتبال اوراواردز ژاپن عنوان بهترین بازیکن دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کرد.

درپایان دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا، مسئولان برگزار کننده رقابتها یوئوشیرو ناگای زننده گل نخست تیم اوراواردز را به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب کردند.

ناگای که در دقیقه 22 گل اول اوراواردز ژاپن را پس از اشتباه مدافعان سپاهان ایران به ثمر رساند، در دقیقه 89 بازی جای خود را تاتسویا تاناکا داد.

‌200 خبرنگار و عكاس در فینال لیگ قهرمانان

بیش از 200 خبرنگار،‌عكاس و تصویربردار دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا را پوشش دادند.  همچنین در حدود 250 تماشاگر ایرانی در ورزشگاه سایتاما حضور داشتند و از ابتدای بازی تا انتها و در زمان توزیع مدال‌ها سپاهان را تشویق كردند.

بن‌همام" مدال‌های اوراوا و سپاهان را اهدا كرد

بازیكنان تیم سپاهان ایران مدال نایب قهرمانی و جوایز خود را از "بن‌همام" رییس كنفدراسیون آسیا و "فاروق بوزو" رییس كمیته ی داوران این كنفدراسیون دریافت كردند.

همچنین اعضای تیم اوراوادز قهرمان لیگ قهرمانان نیز جام قهرمانی این مسابقات را به همراه مدال‌هایشان دریافت كردند. پس از توزیع مدال‌ها و جام قهرمانی بازیكنان اوراواردز همراه با این جام در ورزشگاه سایتاما دور افتخار زدند.

اوراوارز قهرمان پنجمین  دوره لیگ قهرمانان

بازتاب نایب قهرمانی سپاهان در خبرگزاری های جهان

به نقل از ایرنا، قهرمانی تیم فوتبال ‌اوراواردز ژاپن و نایب قهرمانی تیم سپاهان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در اغلب خبرگزاریها بازتاب داشت.

خبرگزاری فرانسه در این مورد نوشت: «اوراوا با توجه به تساوی یك بر یك در مسابقه رفت دراصفهان با یك تساوی بدون گل هم قهرمان می‌شد اما مقابل دیدگان 60 هزار تماشاگر ورزشگاه سایتاما كه بی‌وقفه تیمشان را تشویق می‌كردند، با دو گل برای اولین بار قهرمان آسیا شد.

اوراوا كه اولین بار بود در این رقابت‌ها شركت می‌كرد، در طول مسابقات با كسب پنج پیروزی از جمله پیروزی در مجموع 4 بر یك مقابل چونبوك موتورز كره‌جنوبی مدافع عنوان قهرمانی در مرحله یك چهارم نهایی و هفت تساوی، شكست را تجربه نكرد.

سپاهان نیز كه درمرحله گروهی مسابقات2004  و 2005 حذف شده بود، توانست پنج پیروزی، پنج تساوی و دو شكست در كارنامه خود ثبت كند.

تیم جوبیلو ایواتا آخرین تیم ژاپنی بود كه توانست در سال 1999 قهرمان باشگاه‌های آسیا شود درحالیكه ایران پس از قهرمانی پاس در سال 1993 به بعد دیگر به این مهم دست پیدا نكرده است.»

خبرگزاری رویترز هم نوشت: « تیم اواراوا با كسب این پیروزی بیش از 60  تماشاگر ورزشگاه سایتاما را شاد كرد. بعد از تغییر شكل این رقابت‌ها در سال 2002 تیم‌های برتر ژاپن در چهار سال اول نتوانستند حتی از دور مقدماتی صعود كنند.

امسال اما تیم‌های ‌اوراواردز و كاوازاكی فرونتال به ركورد بازی‌های ضعیف خود پایان دادند و به مرحله یك چهارم نهایی راه یافتند و اوراوا درنهایت بدون یك شكست به قهرمانی رسید.

این تیم با كسب عنوان قهرمانی آسیا مستقیما به مرحله یك چهارم نهایی جام باشگاه‌های جهان در ژاپن هم راه یافت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در خصوص قهرمانی ‌اوراواردز ژاپن گزارش داد: «اوراوا با شكست سپاهان در فینال جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا به یك قهرمانی تاریخی دست یافت.

"هولگر اوسیك" كه به جای "گویدو بوچوالد" هدایت اوراوا رابه‌دست گرفته، با رساندن این تیم كه در آستانه قهرمانی جی لیگ هم قرار دارد ، به عنوان نخست مسابقات باشگاه‌های آسیا، كار فوق‌العاده‌ای انجام داده است.

اوراوا بعد از دریافت نكردن حتی یك گل درتمامی مسابقات مرحله گروهی در ورزشگاه سایتاما، سه گل درمسابقات خانگی درمرحله حذفی مقابل چونبوك موتورز كره جنوبی و سئونگنام ایلهوا در مرحله یك چهارم نهایی و نیمه نهایی خورد.

از سوی دیگر سپاهان كه به سختی توانست در دو مسابقه آخر خود گل بزند، نتوانست عملكرد خوبی در مقابل فرانتیل و الوحده در مسابقات خارج از خانه داشته باشد به طوریكه در مجموع فقط سه گل در چهار مسابقه مرحله حذفی زد.»

همچنین روزنامه‌های ورزشی ژاپن پس از قهرمانی تیم اوراوا با چاپ تیترهایی همچون "قهرمان آسیا" و "قوی‌ترین تیم آسیا" رنگ قرمز صفحات نخست خود را تكمیل كردند.

سپاهان نایب قهرمان آسیا

نورباران آسمان اصفهان

به نقل از ایسنا، تیم فوتبال سپاهان كه با پشت سر گذاشتن حریفانی قدرتمند مانند الشباب عربستان، العین امارات، الاتحاد سوریه و كاوازاكی ژاپن خود را به فینال لیگ قهرمانان 2007 آسیا رسانده بود، به كسب عنوان نایب قهرمانی بسنده كرد. بر همین اساس و به لحاظ حضور تیم سپاهان به عنوان اولین تیم شهرستانی در فینال این دوره از رقابت‌ها و راهیابی به جام باشگاه‌های جهان، شهرداری اصفهان در حاشیه زاینده‌رود اصفهان اقدام به برگزاری مراسم نورافشانی كرد كه با استقبال هواداران این تیم كهن اصفهانی و مردم دیار نصف جهان قرار گرفت.

کاشانی نایب قهرمانی سپاهان را تبریک گفت

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس طی بیانیه‌ای کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا را به مسئولان و هواداران تیم فوتبال سپاهان اصفهان، رئیس سازمان تربیت بدنی و تمامی فوتبالدوستان کشور تبریک گفت.

کاشانی در پیام خود برای سپاهانی ها آورده است: « تلاش ستودنی مدیریت، کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال سپاهان اصفهان در بازیهای جام قهرمانی باشگاههای آسیا باعث افتخار و مباهات فوتبال‌دوستان کشور است و شکست این تیم در بازی نهایی چیزی از ارزشهای نماینده شایسته فوتبال کشورمان کم نمی‌کند.

برخود لازم می‌دانم کسب عنوان پرافتخار نایب قهرمانی آسیا را به اعضای هیأت مدیره، مدیر عامل، کادر فنی، بازیکنان و هواداران تیم فوتبال سپاهان اصفهان، رئیس سازمان تربیت بدنی و تمامی فوتبالدوستان کشور تبریک و تهنیت بگویم. به امید تداوم کسب موفقیت از سوی نمایندگان فوتبال کشورمان در سالهای آینده.»

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از توكیو، اوراوا با شکست 2 بر صفر سپاهان در خانه و كسب پیروزی در مجموع 3 بر یك، به عنوان قهرمان باشگاه‌های آسیا سهمیه شركت در جام باشگاه‌های جهان را كه ماه آینده در ژاپن برگزار می‌شود، دریافت كرد.

اوراواردز برای دیدار با آث میلان آماده می شود

مسابقات جام باشگاه‌های جهان با حضور هفت قهرمان قاره‌های جهان از جمله آث میلان و بوكاجونیورز در ژاپن برگزار می‌شود. اوراوا برای دیدار با آث میلان مقابل برنده مسابقه وایتاكر یونایتد از نیوزیلند و سپاهان به میدان خواهد رفت.

سپاهان حریف والتاکریونایتد نیوزیلند شد

تیم فوتبال سپاهان با شکست برابر اوراواردز در رقابت های فوتبال جام باشگاههای جهان حریف والتا کریونایتد نیوزیلند شد.تیم فوتبال سپاهان ایران با قبول شکست برابر اوراواردز ژاپن به عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یافت تا از دور نخست رقابت های فوتبال جام باشگاه های جهان، به مصاف والتا کریونایتد نیوزیلند برود.

برپایه این گزارش، برنامه دیدارهای تیم فوتبال سپاهان ایران در مسابقات فوتبال جام باشگاههای جهان به شرح زیر است:

جمعه - 16/9/86

بازی اول: سپاهان ایران - والتا کریونایتد نیوزیلند

یکشنبه - 18/9/86

بازی دوم: پاچوکا مکزیک - نماینده آفریقا

دوشنبه - 19/9/86

بازی سوم: اوراوا ردز ژاپن - برنده بازی اول

چهارشنبه - 21/9/86

بازی چهارم: بوکاجونیورز آرژانتین - برنده بازی دوم

پنجشنبه - 22/8/86

بازی پنجم: آث میلان ایتالیا - برنده بازی سوم

یکشنبه - 25/9/86

بازی ششم: بازنده بازی چهارم - بازنده بازی پنجم

بازی هفتم: برنده بازی چهارم - برنده بازی پنجم