تبیان، دستیار زندگی
CS3 یا (Adobe Creative Suite 3) از تركیب هشت نرم‌افزار و در قالب چهار ویرایش مختلف (Web Standard ،Web Premium ،Design Standard و Design Premium) منتشر و ارائه شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با نرم‌افزارهای‌ Adobe CS3

اشاره :

مجموعه CS3 اولین ارائه ادوبی پس از خرید ماكرومدیا و امتیاز توسعه نرم‌افزارهای این شركت (Dreamweaver ،Flash ،‌Fireworks و Contribute) است. ادوبی در عین این كه برای انتشار این مجموعه جدید وظیفه سنگین هماهنگ‌سازی و یكپارچه كردن نرم‌افزارهایی را بر دوش داشته است كه تا پیش از این با عنوان ماكرومدیا منتشر می‌شدند، تلاش گسترده‌ای را نیز در جهت استاندارد‌سازی رابط كاربری نرم‌افزارهای مجموعه CS3 برای ایجاد تعامل بیشتر و ارتباط متقابل بهتر میان آن‌ها انجام داده است و با افزودن عناوین جدیدی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم و اساسی به نرم‌افزارهای این مجموعه و انجام تغییرات و اصلاحات فراوان به منظور افزایش كارایی و عملكرد بهتر نرم‌افزارها‌، سعی كرده است CS3 را كارامدتر از نسخه‌های پیشین ارائه دهد. CS3 یا (Adobe Creative Suite 3) از تركیب هشت نرم‌افزار و در قالب چهار ویرایش مختلف (Web Standard ،Web Premium ،Design Standard و Design Premium) منتشر و ارائه شده است.

 نرم‌افزارهای‌ Adobe CS3

Adobe Photoshop CS3

این نرم‌افزار در مقایسه با نسخه‌های پیشین قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را ارائه كرده است. فیلترگذاری غیر مخرب، رابط كاربری جدید با انعطاف‌پذیری عالی، ارتقای كیفیت در تبدیل رنگی به سیاه و سفید و افزایش سطح همگن‌سازی برای حفظ بالاترین میزان تشابه میان نسخه اصلی و نسخه پس از ویرایش، برخی از قابلیت‌های نسخه جدید هستند. فتوشاپ همچنان بدون رقیب به عنوان بهترین انتخاب در حوزه  گرافیك  كامپیوتری یكه‌تازی می‌كند.

Adobe Illustrator CS3

در صورتی‌كه Illustrator و Flash جزئی از ابزارهای ضروری كار شما بوده و هستند، بدون هیچ‌ تردیدی باید نسخه قبلی Illustrator را رها كرده و به سراغ Illustrator CS3 بروید. یكپارچگی و هماهنگی عالی میان نسخه جدید CS3 یا (Illustrator و Flash) یكی از دلایل اصلی این پیشنهاد است. اگر اساساً در حوزه چاپ و نشر فعالیت می‌كنید، دلایل دیگری نیز در تأیید و توجیه این پیشنهاد خواهید یافت.

یكی از این دلایل اصلاحاتی است كه در ویژگی‌های اصلی و كلیدی نرم‌افزار صورت گرفته و منجر به بهبود عملكرد Illustrator در قیاس با نسخه‌های پیشین آن شده است. بهبود  عملكرد  ابزار پاك‌كن و ویژگی مدیریت رنگ، دو نمونه از اصلاحات صورت گرفته در ویرایش CS3 نرم‌افزار هستند.

Adobe Flash CS3 Professional

اكثر كاربران Flash از نرم‌افزارهای فتوشاپ و Illustrator نیز استفاده می‌كنند. بنابراین یكپارچگی و هماهنگی مناسب میان Flash CS3 professional با این دو نرم‌افزار‌ ‌می‌تواند دلیلی كافی و متقن برای این دسته از كاربران باشد تا با اطمینان  Flash CS3 را جایگزین نسخه‌های پیشین نمایند.

هر چند هماهنگی و بهبود تعامل نرم‌افزار با فتوشاپ و Illustrator و همچنین نونما شدن ابزار Pen و ارتقا و بهبود Flash Video Encoder، اصلاحات مهم و قابل توجهی هستند، ای كاش ادوبی زمان بیشتری را نیز صرف بهبود برخی از ابزارهای انیمیشن در نسخه جدید می‌نمود.

Adobe Fireworks CS3

Fireworks  یكی از نرم‌افزارهای ماكرومدیای سابق، نرم افزاری جهت بهینه‌سازی تصاویر برای انتشار در وب است كه هم اكنون جایگاه خاص و مهمی را در CS3 برای خود باز كرده است. ادوبی گام‌های مهمی را برای یكپارچه‌سازی نرم افزار با دیگر نرم افزارهای مجموعه CS3 برداشته است و حتی برخی ابزارهای جدید را به منظور بهبود كارایی و عملكرد نرم‌افزار به آن افزوده است. یكی از این ابزارها، ابزار ایجاد نمونه اولیه برای سایت‌های وب است. این ویژگی، ابزاری بسیار مفید و سودمند در طراحی گرافیكی و رسیدن به یك طرح اولیه در ایجاد سایت های وب پیچیده است.

Adobe Dreamweaver CS3

Dreamweaver  یكی از قدرتمندترین نرم‌افزار‌های طراحی و ویرایش صفحات وب است. اگر‌چه رابط كاربری نرم‌افزار در قیاس با Expression Web مایكروسافت پیچیده‌تر است،Dreamweaver  برخلاف همتای مایكروسافتی خود علاوه بر پشتیبانی از ASP.NET از PHP و تمام زبان‌ها و فرمت‌های استاندارد وب به خوبی پشتیبانی می‌كند.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های مناسب Dreamweaver در زمینه طراحی صفحات وب، این نرم‌افزار را به گزینه‌ای مناسب برای كاربران حرفه‌ای تبدیل كرده است. یكپارچگی و هماهنگی قابل قبول با فتوشاپ و دیگر نرم‌افزارهای ادوبی، یكی از مشخصه‌های بارز در ویرایش جدید Dreamweaver است.

نرم‌افزارهای‌ Adobe CS3

Adobe Contribute CS3

Contribute  آسان‌ترین و سرراست‌ترین ابزار برای ویرایش مستقیم و آنلاین بلاگ‌ها و صفحات وب از راه دور است. یكی از ویژگی های مناسب نرم‌افزار، بی‌نیازی از كار با كدهای HTML است. به عبارت دیگر، برای كار با Contributeهیچ‌ نیازی به آموختن HTML نیست.  Contribute به مدیر سایت امكان می‌دهد سطح دسترسی دیگر كاربران سایت به تمام قابلیت‌های ویرایشی سایت را محدود نماید. این نرم‌افزار گزینه‌ای مناسب برای شركت‌ها و واحدهای تجاری كوچكی است كه مایلند دور از دردسر و هیاهو وب سایت‌شان را همیشه‌تر و تازه و بروز حفظ نمایند.

Adobe Acrobat 8 Professional

ادوبی با افزودن ویژگی‌های جدید به فرمت محبوب PDF در نسخه جدید Acrobat، این فرمت را كاراتر و منعطف‌تر از همیشه ارائه كرده است تا Acrobat همچون گذشته همچنان در دنیای اسناد پرتابل (قابل حمل) یكه‌تازی نماید. ادوبی نسخه جدید Acrobat را با یك رابط كاربری مناسب‌تر، گزینه‌های بیشتری برای تركیب و ایندكس‌گذاری فایل‌های PDF و مدیریت بهتر فرم‌ها و قالب‌ها ارائه كرده است.

Adobe InDesign CS3

مطمئناً نسخه جدید InDesign طراحان مكینتاش و اینتل را تا حدود زیادی به وجد آورده است. زیراInDesign  در حال حركت به سمت همگانی شدن برای پوشش پلتفرم‌های مختلف است. در نسخه CS3 نرم‌افزار قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید بسیاری دیده می‌شود.

به نظر می‌رسد ادوبی در این نسخه سعی كرده است رضایت همگان را به دست آورد. در ویرایش جدید InDesign همچون دیگر نرم‌افزارهای Adobe Creative Suite3 سعی شده است یكپارچگی و هماهنگی با دیگر نرم‌افزارهای مجموعه بیشتر از گذشته شود. افكت‌های بصری جدید، تقویت و بهبود فرمان Find/Change تنها نمونه‌هایی از قابلیت‌های جدیدی InDesign در ویرایش CS3 هستند. InDesign بهترین انتخاب برای ناشران نرم‌افزارهای دسكتاپ در تمام پلتفرم ها است.

منبع: نشریه عصر شبکه

مطالب مرتبط:

ابزارهای ایجاد PDF  (قسمت اول) - (قسمت دوم)

برادر کوچک فتوشاپ در وب

با فتوشاپ، امواج آب بسازید

چگونگی انتخاب نام شركتهای بزرگ كامپیوتری