تبیان، دستیار زندگی
وقتی كه یك نمودار ایجاد می‌كنید، گزینه‌های زیادی برای نوع نمودار در اختیار دارید. نوع‌های استاندارد ز ستون یا میله‌، خط و نقطه یا یك دایره استفاده می‌كنند. بهتر است كه از نوع‌های ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه نوع نمودار را تغییر دهیم

وقتی كه یك نمودار ایجاد می‌كنید، گزینه‌های زیادی برای نوع نمودار در اختیار دارید. نوع‌های استاندارد ز ستون یا میله‌، خط و نقطه یا یك دایره استفاده می‌كنند. بهتر است كه از نوع‌های استاندارد استفاده كنید. اگر از نوعی استفاده كنید كه مخاطبان به ان عادت نداشته باشند، ممكن است در درك آن مشكل داشته باشند و داده‌ها تاثیر خود را از دست بدهند. بعد از اینكه یك نمودار را ایجاد كردید به راحتی می‌توانید نوع آن را تغییر دهید بدون اینكه مجبور شوید آن را از اول ایجاد كنید، بنابراین می توانید انواع مختلفی را امتحان كنید تا بفهمید كه از كدام بیشتر خوشتان می‌آید.

نمودار مورد نظر را انتخاب كنید

چگونه نوع نمودار را تغییر دهیم

روی نمودار مورد نظر كلیك كنید تا آن را انتخاب كنید. اگر این نمودار روی یك برگه جداگانه باشد، وقتی كه روی بر چسب آن كلیك می‌كنید بصورت خودكار انتخاب می‌شود.

روی دكمه Chart Type كلیك كنید

چگونه نوع نمودار را تغییر دهیم

در نوار ابزار Chart، روی دكمه Chart Type كلیك كنید تا لیستی از انواع نمودارها باز شود. روی آیكون نوع نمودار مورد نظر كلیك كنید.

نوع جدید اعمال می‌شود

چگونه نوع نمودار را تغییر دهیم

نوع نمودار بر حسب نوعی كه انتخاب كردید تغییر می‌كند. در اینجا همان نمودار ستونی مرحله 1 را مشاهده می‌كنید كه بصورت نمودار خطی در آمده است.

از گزینه Chart Type استفاده كنید

چگونه نوع نمودار را تغییر دهیم

برای تغییر نوع نمودار می‌توان از منوها هم استفاده كرد: نمودار مورد نظر را انتخاب كنید و از منوی Chart، گزینه Chart Type، نوع نمودار را از لیست Chart Type و نوع فرعی را از لیست Chart Subtype انتخاب كنید. برای مشاهده نمودار، روی دكمه Click and hold to view sample كلیك كنید و نگه‌دارید (در اینجا همان نمودار قبلی به صورت نمودار میله‌ای سه بعدی در آمده است.) وقتی كه نوع مورد نظر خود را پیدا كردید روی Ok كلیك كنید.

علامت سری داده‌ها را تغییر دهید

چگونه نوع نمودار را تغییر دهیم

برای تغییر دادن نوع نمودار یك سری در یك نمودار چند سری، روی یكی از علامت‌های داده‌ای (علامت داده‌ای، یك ستون، یك سطر، یك خط، یك قسمت از نمودار دایره‌ای و … می‌باشد) در سری كلیك راست كنید و از منوی حاصله، گزینه Chart Type را انتخاب كنید. كادر محاوره‌ای Chart Type باز می‌شود.

یك نوع علامت دیگر انتخاب كنید

چگونه نوع نمودار را تغییر دهیم

برای سری انتخاب شده، یك نوع نمودار جدید انتخاب كنید و روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای بسته شود و تغییرات اعمال شود. در اینجا مشاهده می‌كنید كه یك سری در نمودار میله‌ای (فروش ماه ژوئن) به صورت نمودار دایره‌ای در آمده است.

* توجه  *

تغییر دادن رنگ

برای تغییر دادن یكی از عناصر نمودار (سری داده‌ها، خط‌های شبكه، محورها، ناحیه رسم، پس‌زمینه و …)، ابتدا روی آن عنصر كلیك كنید تا انتخاب شود. روی فلش دكمه Fill Color در نوار ابزار Formatting كلیك كنید و یك رنگ دیگر انتخاب كنید.

تغییر دادن اندازه فونت

وقتی كه اندازه نمودار را تغییر می‌دهید، ممكن است كاراكترهای عنوان و محور برای این اندازه جدید، بسیار بزرگ یا كوچك باشند. برای تغییر دادن اندازه فونت یكی از عناصر نمودار (مانند عنوان نمودار) روی آن كلیك كنید. برای تغییر دادن كل نمودار، روی نمودار كلیك كنید و از كادر Font size در نوار ابزار Formatting، یك اندازه جدید انتخاب كنید.