تبیان، دستیار زندگی
بنابر اعلام مسوولان فدراسیون دوومیدانی، لیلا ابراهیمی قهرمان دوهای نیمه استقامت ایران و نفر سوم دوی 3 .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوری شش ماهه لیلا ابراهیمی از مسابقات

لیلا ابراهیمی دونده تیم ملی بانوان

بنابر اعلام مسئولان فدراسیون دو و میدانی، لیلا ابراهیمی قهرمان دوهای نیمه استقامت ایران و نفر سوم دوی 3 هزار متر آسیا به دلیل مصدومیت حداكثر تا شش ماه آینده نمی‌تواند در مسابقه‌های ورزشی شركت كند.

لیلا ابراهیمی كه در بازی‌های داخل سالن آسیا در ماكائو و در حین رقابت دوی 1500 متر به شدت از ناحیه‌ زانو مصدوم شده بود، با بررسی پزشكان حداكثر تا شش ماه آینده نمی‌تواند در مسابقه‌های ورزشی شركت كند.

دكتر عیدی علیجانی، مدیر تیم‌های ملی دو و میدانی در این رابطه به ایسنا گفت:« متخصص‌های زیادی از زانوی ابراهیمی معاینه كرده‌اند و مجموعه‌ متخصصان نظرشان بر این است كه تاندون ACL زانوی او پاره شده است. او حداقل 3 تا 6 ماه نمی‌تواند در مسابقه‌ها شركت كند.»

لیلا ابراهیمی هم در مورد آسیب دیدگی‌اش گفت:« این طور كه به من گفته‌اند، باید سه هفته‌ دیگر عمل جراحی شوم. بدین ترتیب مسابقه‌های دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا در قطر كه در بهمن ماه است را از دست می‌دهم. یك مقدار بدشانسی آوردم. البته این اتفاقی است كه امكان دارد برای هر ورزش‌كار حرفه‌ای بیفتد؛ اما، امیدوارم از سال آینده بتوانم در رقابت‌های ورزشی شركت كنم.»

وی با بیان این كه تمرین‌هایم را قطع نكرده‌ام، ادامه داد:« من تمرین‌های بدنسازی و بالا تنه را انجام می‌دهم. احتمالاً پس از عمل جراحی هم یك مقدار فرم تمرین‌هایم عوض شود.»

دكتر محمدرضا كاظمی آشتیانی مسوول كمیته پزشكی فدراسیون دو و میدانی هم در این رابطه تصریح کرد:« برای درمان ابراهیمی یك كمیسیون شش نفره تشكیل داده‌ایم. متخصصان عقیده دارند كه ACL او پاره شده؛ اما، همه‌ تلاش ما این است كه این آسیب‌دیدگی بدون عمل جراحی بهبود یابد.»

وی با بیان این كه سعی می‌كنیم ابراهیمی به مسابقه‌های دو و میدانی داخل سالن آسیا برسد، ادامه داد:« ما اكنون در حال انجام درمان از طریق فیزیوتراپی هستیم. با این روش احتمال 15 درصد وجود دارد كه ابراهیمی عمل نشود. امیدواریم او در مسابقه‌های قطر بدود.»