تبیان، دستیار زندگی
تابع، یك فرمول از پیش نوشته شده در برنامه است. آرگومان های (متغییرهای) مورد نیاز به تابع داده می شود و تابع، نتیجه را محاسبه می كند. برای تابعSUM ، تنها چیزی كه باید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه ازAutoSum استفاده كنیم

تابع، یك فرمول از پیش نوشته شده در برنامه است. آرگومان های (متغییرهای) مورد نیاز به تابع داده می شود و تابع، نتیجه را محاسبه می كند. برای تابعSUM ، تنها چیزی كه باید مشخص كنید محدوده ای است كه می خواهید جمع كنید نوار ابزارStandard ، امكان دستیابی سریع به SUM و نیز توابع پر استفاده دیگر مانند AVERAGE (محاسبه معدل)، MIN (كوچكترین عدد)، MAX (بزرگترین عدد) وCount (محاسبه تعداد آیتم ها) را فراهم می كند. در كار عملی16 «چگونه از توابع استفاده كنیم» یاد می‌گیرید كه چگونه از توابع دیگر استفاده كنید.

یك محل برای نتیجه، انتخاب كنید

چگونه ازAutoSum استفاده كنیم

سلولی كه می خواهید نتیجه تابع در آن ظاهر شود را انتخاب كنید (معمولاً در پایان یك سطر یا ستون از اعداد).

روی AutoSum كلیك كنید

چگونه ازAutoSum استفاده كنیم

در نوار ابزار Standard ، روی دكمه AutoSum كلیك كنید.

فرمول SUM درج می شود

چگونه ازAutoSum استفاده كنیم

دكمه AutoSum، تابع SUM را درج می كند و یك خط چشمك زن، پیرامون سلول هایی كه با هم جمع می شوند قرار می دهد. یك Screen Tip زرد رنگ، آرگومان های مورد استفاده در تابع SUM را لیست می كند.

درج داده ها را تكمیل كنید

چگونه ازAutoSum استفاده كنیم

اگر نوار چشمك زن، پیرامون تمام سلول هایی قرار گرفته است كه می خواهید جمع كنید،Enter را بزنید تا فرمول را كامل كنید. ولی اگر سلول های احاطه شده، درست نمی باشند، برای انتخاب سلول های مورد نظر، با ماوس، بكشید (نوار چشمك زن، دور سلول هایی كه با اشاره گر ماوس روی آنها می كشید را فرا می گیرد). بعدEnter را بزنید تا نتیجه در سلول نشان داده شود.

با استفاده از AutoSum ، معدل حساب كنید

چگونه ازAutoSum استفاده كنیم

از طریق دكمه AutoSum برای درج سریع توابع استفاده كنید. می توانید از یك منو از توابع موجود برای استفاده از تابعی كه میانگین را محاسبه می كند، سلولی كه می خواهید نتیجه در آن نشان داده شود را انتخاب كنید و بعد روی فلش دكمه AutoSum كلیك كنید و از لیست گزینه ها، Average را انتخاب كنید.

ورود اطلاعات را كامل كنید

چگونه ازAutoSum استفاده كنیم

یك نوار چشمك زن، دور محدوده ای كه Excel فكر می كند می خواهید در این تابع استفاده كنید را فرا می گیرد. اگر لازم باشد با كشیدن ماوس، محدوده دیگری را انتخاب كنید وبعدEnter را بزنید. نتیجه در سلول مورد نظر نشان داده می شود و فرمولی كه برای محاسبه این نتیجه بكار رفت در نوار فرمول ظاهر می شود.

*توجه  *

جمع كردن كل سلول های یك جدول

برای جمع كردن كل ستون های یك جدول، تمام سلول های ردیف زیرین آخرین ردیف در جدول را انتخاب كنید و روی دكمه AutoSum كلیك كنید. هر ستونی در سلول خالی زیر آن ستون، جمع بسته می شود. برای جمع كردن تمام ردیف های یك جدول، تمام سلول های ستون كنار جدول را انتخاب كنید و روی دكمه AutoSum كلیك كنید. هر سطر در انتهای آن سطر، جمع بسته می شود.

جمع كردن بیش از یك محدوده

برای جمع كردن مقادیر بیش از یك محدوده، روی دكمه AutoSum كلیك كنید، محدوده اول را انتخاب كنید، كلید كاما (,) را بفشارید و بعد محدوده بعدی را انتخاب كنید. بین تمام محدوده های بعدی هم باید كاما تایپ كنید.