تبیان، دستیار زندگی
بصورت پیش فرض،Word هر فایل صفحه كاری جدید را با سه برگه كاری باز می كند. در صورت لزوم می توانید برگه های كاری را حذف كنید. همچنین می توانید اسم آنها را تغییر دهید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه با برگه های كاری كار كنیم

بصورت پیش فرض،Word هر فایل صفحه كاری جدید را با سه برگه كاری باز می كند. در صورت لزوم می توانید برگه های كاری را حذف كنید. همچنین می توانید اسم آنها را تغییر دهید تا محتوای آنها را بهتر نشان دهد. برای مثال، ممكن است یك صفحه كاری از گزارش فروش فصلی داشته باشید كه فروش هر فصل در برگه های جداگانه قرارگرفته باشد. می‌توانید این برگه‌ها را با اسم های متمایز مانند Quarter 1 ، Quarter 2 و نامگذاری كنید. حتی می توانید برگه ها را داخل صفحه كاری یا از یك صفحه كاری به صفحه كاری دیگر جابجا و كپی كنید. در این كار عملی، روش های مختلف كاركردن با برگه های كاری را یاد خواهید گرفت.

از یك برگه به برگه دیگر حركت كنید

چگونه با برگه های كاری كار كنیم

برای حركت از یك برگه به برگه دیگر، روی برگه مورد نظر كلیك كنید. برگه انتخاب شده یا برگه فعال، برگه‌ای است كه نوار زیری روشن دارد.

اسم یك برگه كاری را تغییر دهید

چگونه با برگه های كاری كار كنیم

اسم هر كدام از برگه های كاری در صفحه كاری را می توان تغییرداد. روی برچسب برگه مورد نظر دابل كلیك كنید تا اسم برگه جاری متمایز شود. اسم جدید را تایپ كنید و Enter را بزنید.

حذف برگه كاری

چگونه با برگه های كاری كار كنیم

حذف برگه كاری، بسیار ساده است: روی برچسب برگه كاری مورد نظر كلیك راست كنید و از منوی حاصله، Delete را انتخاب كنید. وقتی كه Excel از شما می خواهد كه تایید كنید، روی Delete كلیك كنید.

یك برگه كاری دیگر اضافه كنید

چگونه با برگه های كاری كار كنیم

همچنین می توانید یك برگه كاری جدید به صفحه كاری اضافه كنید. روی یكی از برچسب های برگه كلیك راست كنید و از منوی حاصله، گزینه Insert را انتخاب كنید. در برگهGeneral از كادر محاوره ای Insert ، روی آیكون Worksheet ، كلیك راست كنید. برگه كاری جدید در سمت چپ برچسب برگه ای كه روی آن كلیك راست كرده بودید درج می شود.

جابجا كردن برگه كاری

چگونه با برگه های كاری كار كنیم

برای جابجا كردن یك برگه كاری داخل یك صفحه كاری، برچسب آن را با ماوس بكشید. درحالی كه آن را می كشید، اشاره گرماوس به شكل برگه كاغذ در می آید و یك مثلث كوچك سیاه رنگ به محلی كه برگه به آنجا جابجا خواهد شد اشاره می كند. وقتی كه این مثلث به محلی كه میخواهید برگه را منتقل كنید رسید، برچسب برگه را رها كنید.

كپی كردن برگه كاری

چگونه با برگه های كاری كار كنیم

برای كپی كردن برگه كاری در یك صفحه كاری، در حالی كه برچسب برگه را با ماوس می كشید كلید Ctrl را نگه دارید. وقتی كه اشاره گر ماوس را می كشید، اشاره گر ماوس به شكل برگه كاغذ و علامت بعلاوه در می آید و یك مثلث كوچك سیاه رنگ به محلی كه برگه كپی شده درج خواهد شد اشاره می كند.


*توجه  *

استفاده از منوی میان بر

روی برچسب پایینی كلیك راست كنید تا یك منوی میان بر از فرمان ها ظاهر شود كه به شما امكان می دهد تا برگه های كاری را درج، حذف، كپی و جابجا كنید یا تغییر نام دهید. از این منو برای تغییر رنگ برچسب هم می توان استفاده كرد: برای این كار، از منو، گزینه Tab Color را انتخاب كنید و رنگ برچسب را انتخاب كنید. این برچسب تا وقتی كه آن را انتخاب نكنید (وقتی كه سفید رنگ شود) به آن رنگ می ماند. از رنگ برچسب ها برای سازماندهی برگه های كاری در یك صفحه كاری چند برگه ای استفاده كنید.

جابجا یا كپی كردن به صفحه كاری دیگر

اگر بخواهید یك برگه كاری را به یك صفحه كاری دیگر جابجا یا كپی كنید، روی برچسب برگه كلیك راست و از منوی حاصله، گزینهMove یاCopy را انتخاب كنید. در كادر محاوره ای كه باز می شود، صفحه كاری مقصد را انتخاب كنید و بعد مشخص كنید كه برگه در كجا قرار گیرد.

اگر بخواهید بجای انتقال، برگه را كپی كنید گزینه Copy Create a را انتخاب كنید و روی Ok كلیك كنید.