تبیان، دستیار زندگی
برای ارجاع كردن به یك سلول، راحت تر است كه بجای آدرس بی معنی، توسط اسم به آن ارجاع كرد. برای مثال، یك محدوده بنام Sales _Totals ، بسیار با مفهوم تر از F2 : F14 است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه برای یك محدوده، اسم تعریف كنیم

برای ارجاع كردن به یك سلول، راحت تر است كه بجای آدرس بی معنی، توسط اسم به آن ارجاع كرد. برای مثال، یك محدوده بنام Sales _Totals ، بسیار با مفهوم تر از F2 : F14 است. فهمیدن فرمول = INCOME _ EXPENSE ، آسان تر از = B24 _ C24 است. نامگذاری محدوده ها (یا یك سلول) با اسم های با معنی، می تواند دنبال كردن فرمول ها را آسان تر كند. اسم محدوده ها در كادرName در بالای برگه كاری ظاهر می شود. وقتی كه حداقل یك اسم محدوده در برگ كاری تعریف كنید، می توانید لیست Name را باز كنید تا لیستی از محدوده های نامدار را مشاهده كنید.

یك محدوده از سلول ها انتخاب كنید

چگونه برای یك محدوده، اسم تعریف كنیم

برای نامگذاری محدوده، ابتدا آن را در برگه كاری انتخاب كنید. برای نامگذاری یك سلول، روی آن كلیك كنید تا انتخاب شود.

روی كادر متنی Name كلیك كنید

چگونه برای یك محدوده، اسم تعریف كنیم

داخل كادر متنی Name در گوشه سمت چپ نوار فرمول كلیك كنید.

یك اسم وارد كنید

چگونه برای یك محدوده، اسم تعریف كنیم

برای این محدوده، یك اسم تایپ كنید. اسم ها باید با یك حرف یا یك خط تیره (ــ) شروع شوند. می توانید از هر كاراكتری استفاده كنید. در اسم محدوده ها، از فضای خالی استفاده نكنید. و بجای آن از خط تیره (ـــ) یا نقطه (.) استفاده كنید. نمی توانید از اسم تكرای در صفحه كاری استفاده كنید حتی اگر این اسم در برگه كاری دیگری باشد.

Enter را بزنید

چگونه برای یك محدوده، اسم تعریف كنیم

وقتی كه اسم محدوده را تایپ كردید، Enter را بزنید. حال وقتی كه این محدوده انتخاب می شود، بجای آدرس سلول، اسم محدوده در كادرName ظاهر می شود.

رفتن به محدوده مورد نظر

چگونه برای یك محدوده، اسم تعریف كنیم

برای رفتن به محدوده مورد نظر در صفحه كاری، روی فلش كنار كار Name كلیك كنید و اسم این محدوده را از لیست انتخاب كنید.

از كادر محاوره‌ای Name Define استفاده كنید

چگونه برای یك محدوده، اسم تعریف كنیم

یك راه دیگر برای نامگذاری محدوده یا ویرایش اسم محدوده، استفاده از كادر محاوره‌ای Name Define است. از منوی Insert ، گزینه Name و بعد گزینه Define را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Name Define باز شود. در این كادر می توانید یك اسم جدید وارد كنید، آدرس سلول های محدوده را وارد كنید و روی دكمه Add كلیك كنید یا یكی از اسم های موجود را ویرایش كنید. روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره ای بسته شود.


*توجه *

حذف اسم یك محدوده

برای حذف اسم یك محدوده، برگه كاری كه حاوی سلول یا محدوده، مورد نظر است را باز كنید و از منوی Insert ، گزینه Name و بعد گزینه Define را انتخاب كنید. در كادر محاوره ای Name Define اسم مورد نظر را از لیست انتخاب كنید، رویDelete كلیك كرده و بعد روی Ok كلیك كنید.


استفاده از اسم محدوده ها در فرمول ها

برای استفاده از اسم محدوده در یك فرمول، آن فرمول را بنویسید و روی محدوده مورد نظر كلیك كنید تا از آن در فرمول استفاده شود. اسم محدوده بجای آدرس سلول در فرمول ظاهر می شود.


اسم های خودكار برای محدوده ها

برای ایجاد اسم محدوده با استفاده از اسم سطر و ستون، محدوده مورد نظر را انتخاب كنید.(در برگه كاری نشان داده شده در اینجا، می توانید B4 :F8 را انتخاب كنید). بعد از منوی Insert ، گزینه Name و بعد گزینه Create را انتخاب كنید. در كادر محاوره ای Name Create ، محل اسم ستون‌های مورد نظر را انتخاب كنید و روی Ok كلیك كنید.