تبیان، دستیار زندگی
در یك برگه كاری جدید، تمام سطرها و ستون ها به یك اندازه‌اند. با این حال، معمولاً لازم است كه پهنای ستون را هنگام ورود داده ها افزایش دهیم. اگر متن وارد كنید، این متن در سلول سمت راست ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنظیم پهنای ستون و طول سطرها

در یك برگه كاری جدید، تمام سطرها و ستون ها به یك اندازه‌اند. با این حال، معمولاً لازم است كه پهنای ستون را هنگام ورود داده ها افزایش دهیم. اگر متن وارد كنید، این متن در سلول سمت راست ادامه پیدا می كند مگر اینكه در سلول سمت راست، از قبل داده وجود داشته باشد. در این صورت، مدخل طولانی، در مرز سلول، قطع می شود.(درحقیقت مخفی می شود). اگر عدد وارد كنید، در سلول سمت راست ادامه نمی یابد. بلكه به فرمت علمی((1023154E +10 یا ######## در می آید. به سرعت می توانید پهنای ستون یا طول سطر را در برگه های كاری تغییر دهید. برای این كار با ماوس، سطر یا ستون را بكشید و یا اندازه دقیق آن را مشخص كنید.

تغییر دادن پهنای یك ستون با كشیدن ماوس

تنظیم پهنای ستون و طول سطرها

برای تغییر دادن پهنای ستون، با ماوس به خط مرزی سمت راست عنوان ستون مورد نظر، اشاره كنید تا اشاره گر ماوس بصورت یك فلش دو طرفه در آید. دكمه ماوس را نگه دارید و خط مرزی را به طرفی كه می خواهید بكشید. یك Screen Tip ، پهنای سلول را نشان می دهد. وقتی كه پهنای ستون به اندازه مورد نظر رسید، دكمه ماوس را رها كنید.

تغییر دادن پهنای بیش از یك ستون

تنظیم پهنای ستون و طول سطرها

برای اینكه چند ستون را به یك اندازه در آورید، با كشیدن ماوس روی عنوان آنها، همه را انتخاب كنید و بعد پهنای یكی از ستون ها را تغییر دهید تا تمام ستون های انتخاب شده به همین پهنا در آیند.

كادر محاوره ای Column Width را باز كنید

تنظیم پهنای ستون و طول سطرها

برای تعیین كردن پهنای دقیق ستون، آن را انتخاب كنید و از منوی Format ، گزینه Column و بعد گزینه Width را انتخاب كنید تا كادر محاوره ای Column Width باز شود.

اندازه دقیق را مشخص كنید

تنظیم پهنای ستون و طول سطرها

اندازه پهنای ستون را (برحسب تعداد كاراكترها باتوجه به پهنای فونت) تایپ كنید و روی Ok كلیك كنید.

تغییر دادن اندازه طول سطر با ماوس

تنظیم پهنای ستون و طول سطرها

طول سطر را به همان صورت كه پهنای ستون را تغییر می دهید می توان تغییرداد. با ماوس به لبه پایینی عنوان سطر مورد نظر اشاره كنید تا اشاره گر ماوس به شكل یك فلش دو طرفه درآید. برای تغییرطول، خط مرزی را به یكی ازجهات بكشید. یك Screen Tip ، اندازه طول سلول را به شما نشان می دهد. وقتی كه طول سطر به اندازه مورد نظر درآمد، ماوس را رها كنید.

كادر محاوره ای Row Height را باز كنید

تنظیم پهنای ستون و طول سطرها

اندازه دقیق طول سطر را نیز می توان مشخص كرد.سطریا سطرهای مورد نظر را انتخاب كنید و از منوی Format ، گزینه Row و بعد گزینه Height را انتخاب كنید. مقدار جدید را وارد كنید (برحسب نقطه. درهر اینچ، 72 نقطه وجود دارد). و روی Ok كلیك كنید تا تغییرات اعمال شوند.


*توجه  *

بهترین تنظیم

برای اینكه پهنای یك ستون برحسب بزرگترین مدخل تنظیم شود، با ماوس به لبه سمت راست عنوان ستون اشاره كنید و دابل كلیك كنید. همین كار را برای سطر هم می توان انجام داد. روی لبه پایین عنوان سطر دابل كلیك كنید.


بیش از یك ستون غیر مجاور

به همان روشی كه ستون های مجاور را تنظیم می كنید (مرحله2) می توانید پهنای ستون های غیر مجاور را نیز تنظیم كنید. برای انتخاب ستون های غیر مجاور، اولین ستون را انتخاب كنید، كلیدCtrl را نگه دارید و بعد ستون‌های دیگر را انتخاب كنید.


كپی كردن پهنای ستون ها

وقتی كه داده ای را Paste می كنید، ممكن است بخواهید پهنای ستون های اصلی را نیز علاوه بر داده كپی كنید. برای این كار، از منوی Edit ، گزینه Paste و بعد گزینه PasteSpecial را انتخاب كنید. و در كادر محاوره ای كه باز می شود، Column Width را انتخاب كنید و روی Ok كلیك كنید.