تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: در مسابقات رده های پایه آسیا دیگر نمی توان تیمی را از پیش ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوستی: تیم از پیش باخته وجود ندارد

دوستی: تیم از پیش باخته وجود ندارد

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: در مسابقات رده های پایه آسیا دیگر نمی توان تیمی را از پیش باخته دانست.

علی دوستی در گفتگو با خبرنگار مهر، درمورد سطح مسابقات مقدماتی قهرمانی نوجوانان آسیا، افزود: در دوره گذشته تیم نوجوانان ایران در مرحله نخست تنها با تیم ترکمنستان دیدار کرد ولی در این دوره با 5 تیم قدرتمند همگروه بود که بعضی از آنها جزو تیم های مطرح دوره های نهایی مسابقات ادوار گذشته نوجوانان بودند.

وی ادامه داد: در مسابقات رده های آسیا دیگر نمی توان تیمی را از پیش باخته نامید زیرا تمام تیم های درجه چندم هم روی تیم های پایه خود سرمایه گذاری مناسبی انجام داده اند.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران تصریح کرد: همه تیم های حاضر درگروه ایران برای صعود برنامه ریزی گسترده ای انجام داده بودند و با توجه به حضور مربیان خارجی در راس هدایتشان، هیچ تیم ضعیفی دراین دوره حضور نداشت.

وی درمورد سخت ترین دیدار تیمش در این مسابقات افزود: تمام بازی ها سخت بود اما روی نپال حساب ویژه ای می کردیم زیرا آنها در این بازی ها با اجرای تاکتیک های قابل قبول در جریان بازی، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. البته متاسفانه آنها نتوانستند به مرحله بعد صعود کنند زیرا بحرین به عنوان تیم دوم این گروه به مرحله نهایی این مسابقات صعود کرد.

دوستی اضافه کرد: در این دیدارها بازیکنان ایران گل های زیادی را به ثمر رساندند و حتی می توانستند بیش از این دروازه حریفان را باز کنند که همین موضوع سطح توقعات را از تیم ایران افزایش داده است.

دوستی: تیم از پیش باخته وجود ندارد

وی در مورد برآورده شدن این توقعات توسط شاگردانش در مرحله نهایی قهرمانی نوجوانان آسیا، اظهارداشت: به همان اندازه که توقعات بالا رفته، باید تشکیلات و برنامه ریزی بسیار مناسب برای برگزاری اردوها و بازی های تدارکاتی صورت گیرد تا ضمن موفقیت این تیم در کسب سهمیه جام جهانی نوجوانان، طوری این بازیکنان را پرورش یابند که در آینده استخوانبدی تیم های جوانان، امید و بزرگسالان را تشکیل دهند.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران با اشاره به این موضوع که در حال حاضر به بازیکنان تیم استراحت داده است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی خود را برای موفقیت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا شروع کرده ایم اما پس از مشخص شدن تیم های صعود کننده به این رقابت ها، براساس وضعیت حریفان خود برنامه های آماده سازی جدی تیم را آغاز خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در این مدت که دیدارهای نوجوانان به پایان رسیده است، مسابقات نوجوانان تهران را زیر نظر گرفته ایم. ضمن اینکه تا آغاز رسمی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا تمام رقابت های کشوری و استانی را هم زیر نظر خواهیم گرفت تاخدایی نکرده حق بازیکن مستعدی ضایع نشود زیرا نمی خواهیم در کشور پراستعداد ایران، حتی یک بازیکن با استعداد هم از قلم بیفتد.

دوستی در پایان از زحمات مهدی غفاری، رسول جزیی، نادر عزت اللهی، مهدی حیدری، علیرضا شهاب، کشاورز و مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان که نقش عمده ای در موفقیت تیم نوجوانان در مرحله مقدماتی داشته اند، تشکر کرد.