تبیان، دستیار زندگی
معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس از منتفی شدن موضوع سقوط تیم فوتبال این باشگاه به رقابت‌های دسته‌ یك .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سقوط پرسپولیس منتفی شد

سقوط پرسپولیس منتفی شد

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس از منتفی شدن موضوع سقوط تیم فوتبال این باشگاه به رقابت‌های دسته‌ یك و کسر امتیاز از این تیم خبر داد.

مصطفی شکری ضمن بیان مطلب فوق افزود: جلسه دادگاه داوری ورزش ساعت 9:30 صبح سه شنبه به وقت سوئیس در محل هتل رویال با حضور سه داور برگزار شد.

شکری افزود: ما برای این نشست دو بحث را در دستور کار قرار داده بودیم. اول موضوع محکومیت 130هزار یورویی بود که از سوی دادگاه قطعی تلقی می شد و بحث دیگر متعاقب این محکومیت، پرداخت جریمه 15هزار فرانکی به دلیل عدم اجرای رای اولیه بود. در واقع ما دفاع از خودمان را متمرکز کردیم بر اینکه حق ما در رسیدگی به فرجام خواهی روی رای صادره از سوی کمیته بررسی وضعیت بازیکنان نادیده گرفته شده است در حالیکه دلیل قانونی برای سلب این حق از باشگاه وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: دلایل و مستندات خود را هم در این خصوص ارائه کردیم و نتیجه ادعای ما منجر به این شد که رای صادره از سوی کمیته بررسی وضعیت بازیکنان غیرقطعی تلقی شد. به این ترتیب موضوع ارجاع پرونده به کمیته انضباطی فیفا و محکومیت ناشی از آن، موضوعاً کان لم یکن تلقی شده و از دستور کار خارج شد. به همین دلیل رای پیشین نقض شده و پرونده وارد مرحله بررسی فرجام خواهی باشگاه پرسپولیس شده است.

معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: موفقبت دیگر ما در این دادگاه این بود که تا پیش از این جلسه فضای حاکم بر پرونده و تلقی موجود بر باشگاه به شکلی بود که هیئت رای خود را بر محکومیت ما گرفته بود اما بعد از این نشست در نتیجه ارائه موضوعات و مستندات، فضا تغییر کرد و مقرر شد برای احقاق حق استیناف باشگاه، کمیته انضباطی فیفا تا زمان بررسی درخواست باشگاه در خصوص ادامه فرآیند استیناف در C.A.S  از صدور رأی خودداری کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد در جریان این فرجام خواهی رای متفاوتی صادر شود، خاطرنشان کرد: کاملاً امیدوار هستیم. اکنون رای 130هزار یورویی به هیئت داوری دیگر ازجاع می شود. ما ایرادهای اساسی به این پرونده وارد کرده ایم و بسیار امیدواریم رای اولیه را بشکنیم تا باشگاه کوپیان از دریافت این مبلغ نا به حق محروم شود.

شکری درمورد این سوال که آیا همچنان باید مبلغی به رافائل پرداخت شود، افزود:  متأسفانه در این موردامکان انجام هیچ کاری وجود نداشت.

معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس درپایان گفت: متأسفانه درباره آن پرونده دفاع خوبی نشده بود و بعد از صدور حکم تجدید نظرخواهی هم نشده بود. درواقع حکم خیلی پیش از این قطعی شده بود. البته در ماهیت می شد نسبت به آن رای هم ایرادهایی را وارد کرد اما در حال حاضر امکان دفاع سلب شده است و باشگاه ناگزیر از پرداخت مبلغ مزبور است.