تبیان، دستیار زندگی
بصورت پیش فرض، Word فرض می كند كه سند شما یك صفحه استاندارد 11* 5/8 اینچ (تقریباً 28*5/21 سانتیمتر) است. اگر لازم باشد سندی ایجاد كنید كه اندازه صفحه متفاوتی داشته وتنظیمات را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه اندازه كاغذ را تغییر دهیم

به صورت پیش فرض، Word فرض می كند كه سند شما یك صفحه استاندارد 11* 5/8 اینچ (تقریباً 28*5/21 سانتیمتر) است. اگر لازم باشد سندی ایجاد كنید كه اندازه صفحه متفاوتی داشته باشد، كادر محاوره ای Page Setup را باز كنید و تنظیمات را تغییر دهید. در برگه Paper size، می توانید اندازه و جهت صفحه را تغییر دهید یا اندازه های یك صفحه سفارشی را مشخص كنید.

Page Setup را باز كنید

اگر بخواهید اندازه صفحه ای كه Word ، سند را روی آن فرمت‌دهی می‌كند تغییر دهید، از منوی File، گزینه Page Setup را انتخاب كنید تا كادر محاوره ای Page Setup باز شود.

برگه Paper را انتخاب كنید

روی برگه Paper كلیك كنید تا گزینه های مربوط به اندازه و جهت صفحه را مشاهده كنید.

تغییر دادن اندازه صفحه

از لیست Paper size برای انتخاب یك اندازه صفحه دیگر استفاده كنید. توجه كنید Word آماده كاركردن با اندازه صفحه قانونی و انواع پاكت هاست. برای ایجاد اندازه دلخواه، از این لیست، گزینه Custom را انتخاب كنید و پارامتر های این صفحه را وارد كنید.

منبع كاغذ را تغییر دهید

بسته به نوع چاپگر، ممكن است مجبور شوید كه قبل از چاپ، منبع كاغذ را تغییر دهید. برای این كار، سینی مناسب را از لیست‌های First Page و Other Pages در قسمت Paper Source انتخاب كنید.

تغییر دادن جهت صفحه

در مورد برخی سندها، ممكن است مجبور شوید كه جهت متن چاپی را تغییر دهید. برای یافتن تنظیماتOrientation ، برگه Margins را انتخاب كنید. Word بصورت پیش فرض، سند را در یك صفحه 5/8 اینچی و بصورت عمودی چاپ می كند. این جهت، Portrait نامیده می شود. همچنین می توانید گزینه Landscape را انتخاب كنید تا سند در عرض صفحه یعنی به صورت افقی (11 اینچ) چاپ شود.

كادر محاوره ای را ببندید

بعد از اینكه اندازه و منبع كاغذ را مشخص كردید روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره ای Page Setup بسته شود و ایجاد سند شروع شود. وقتی كه آماده چاپ كردن شدید، روی دكمه Print در نوار ابزار Standard كلیك كنید.


*توجه*

هشدار !

اگر بعد از اینكه سند را طراحی و ایجاد كردید، اندازه كاغذ را تغییر دهید ممكن است مجبور شوید كه كمی تنظیمات انجام دهید. حتماً سند را در Preriew Print مشاهده كنید (روی دكمه Preview Print در نوار ابزار Standard كلیك كنید) تا مطمئن شوید كه همه چیز در صفحه می گنجد و نیاز به تنظیم ندارد.


تغییر دادن پیش فرض

اگر بارها و بارها از یك اندازه كاغذ متفاوت استفاده می كنید می توانید آن را از برگه Paper size انتخاب كنید و روی دكمه Default كلیك كنید تا آن را تبدیل به اندازه پیش فرض كنید.