تبیان، دستیار زندگی
"پرسش گری" از آغاز آفرینش انسان، رخ نمایی كرده؛ بر بال سبز خود، فرشتگان را نشانده؛ بر برگ زرد خود شیطان را فرونشانده و در این میان، مقام آدمیت را نشان داده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه پرسمان

صفحه نخست نرم افزار پرسمان

"پرسش گری" از آغاز آفرینش انسان، رخ نمایی كرده؛ بر بال سبز خود، فرشتگان را نشانده؛ بر برگ زرد خود شیطان را فرونشانده و در این میان، مقام آدمیت را نشان داده است.

آفتاب كوفه چه چه زیبا فرموده است:

«من احسن السؤال علم» و «من علم احسن السؤال»

هم سئوال از علم خیزد هم جواب   همچنانكه خاروگل از خاك و آب

مجموعه پرسمان مجموعه ای است شامل هزاران پرسش و پاسخ كه به همت اداره مشاوره و پاسخ معاونت آموزش و تبلیغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تدوین گردیده است. این نرم افزار از دو بخش پرسش و پاسخ و نگارخانه تشكیل شده است.

در بخش پرسش و پاسخ مباحث عقیدتی، مسائل روز و مشكلات جوانان و بویژه دانشجویان به صورت سئوال و جواب مطرح شده است.این بخش حاوی بیش از چهارده هزار پرسش و پاسخ می باشد كه در ده گروه علمی علوم قرآنی و حدیث شناسی، تربیتی و روان شناسی، فلسفه، كلام و دین پژوهی، فلسفه احكام، اخلاق و عرفان، اندیشه سیاسی فرهنگی – اجتماعی، تاریخ و سیره، احكام و مسائل شرعی (مطابق با نظر ده تن از مراجع) تدوین شده است. در این بخش از نرم افزار امكان یافتن پرسش و پاسخ از طریق فهرست الفبایی، كلید واژه، مترادفات و مرتبطات وجود دارد.

دربخش نگارخانه نرم افزار مجموعه ای از سخنرانی و جلسات پرسش و پاسخ جوانان با اساتید حوزه و دانشگاه در قالب بیش از 90 قطعه صوت و شش قطعه فیلم در دسترس قرار گرفته است.

برای تهیه این نرم افزار كلیك كنید