تبیان، دستیار زندگی
لیلا ابراهیمی دونده تیم ملی بانوان کشورمان به علت مصدومیت شدید از ناحیه پا باید تحت .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پای دونده بانوان ایران شکست

پای دونده بانوان ایران شکست

لیلا ابراهیمی دونده تیم ملی بانوان کشورمان به علت مصدومیت شدید از ناحیه پا باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

پای لیلا ابراهیمی که روزگذشته و در زمان برگزاری رقابت های دوی 1500 متر دچار آسیب دیدگی شدید و شکستگی شد، باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

برپایه این گزارش، ابراهیمی پس از عمل جراحی به مدت 6 ماه از مسابقات رسمی دور خواهد بود و باید در این مدت به تمرینات فیزیوتراپی مخصوص بپردازد.

وی پس از این مصدومیت گفت: در ابتدا تصور می کردم آسیب دیدگی‌ام جدی نباشد اما، پس از مدتی پایم به شدت ورم کرد به طوری که به سختی راه می روم. پزشک معالج به من گفت که مینیسک پایم از ناحیه زانو پاره شده است و آسیب دیدگی جدی است.

ابراهیمی افزود: زانوی پایم در حال حاضر خیلی ورم کرده است. پزشک نیز تشخیص داد پس از بازگشت به ایران باید جراحی شود که البته برای اطمینان بیشتر یک عکس ام آر آی دیگر را نیز باید بگیرم.

وی که با روحیه بسیار بالایی صحبت می کند، این نوع آسیب دیدگی را خاص مسابقات قهرمانی می داند: حداقل 6 ماه باید از تمرینات خود دور بمانم و در استخر تمریناتم را ادامه دهم.

دونده دوی 1500 متر ایران خاطرنشان کرد: من تمرینات بسیار خوب و منظمی داشتم و در مواد 1500 متر و 3000 متر حتما شانس رکورد و مدال داشتم که متاسفانه به هدفم نرسیدم.

پای دونده بانوان ایران شکست

وی در مورد لحظه بروز این مصدومیت تصریح کرد: لحظه‌ای که دونده هندی جلوی پای من به زمین خورد باید از روی او می پریدم که وی آسیب نبیند چراکه اگر روی او می افتادم به شدت وی آسیب می دید که خودم دچار آسیب دیدگی شدم و حال او هم اکنون خوب است. البته دقیقا مشابه چنین مشکلی برای یک ورزشکار دیگر در مسابقات آسیایی دوحه قطر به وقوع پیوست. من در آن لحظه از ناحیه لگن تا زانو کاملا پایم پیچ خورد و واقعا درد بدی دچارم شد.

ابراهیمی در پایان گفت: الان از روحیه بسیار خوبی برخوردارم و از نتیجه دیگر دوندگان زن که برای اولین بار در یک مسابقه رسمی آسیایی بهترین نتیجه را گرفتند و همه آنها رکوردهای ملی خود را جا به جا کردند، بسیار خوشحالم.

گفتنی است، لیلا ابراهیمی دونده رشته های 800 متر و 1500 متر و 3000 متر و دوهای استقامتی ایران چندی پیش و در رقابتهای دوومیدانی قهرمانی آسیا که در اردن برگزار شد، موفق شد به مدال برنزاین بازیها دست یابد. ابراهیمی با کسب این مدال با ارزش دوومیدانی ایران را برای اولین بارصاحب مدال بانوان کرد