تبیان، دستیار زندگی
بر اثر حمله قلبی درگذشت خاطره تلخ مارك ویون فوئه زنده شد یكی دیگر از آن اتفاقات دلخراش و تلخ در دنیای فوتبال رخ داد. " میكلوس فهر" بازیكن تیم ملی مجارستان و بنفیكای پرتغال، در جریان دیدار بنفیكا برابر ویتوریا گیمار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبی تلخ در لیسبون؛

مهاجم بنفیكا بر اثر حمله قلبی درگذشت

خاطره تلخ مارك ویون فوئه زنده شد

یكی دیگر از آن اتفاقات دلخراش و تلخ در دنیای فوتبال رخ داد.

" میكلوس فهر" بازیكن تیم ملی مجارستان و بنفیكای پرتغال، در جریان دیدار بنفیكا برابر ویتوریا گیمارش دچار حمله قلبی شد و جان خود را از دست داد. این اتفاق در واپسین دقایق این دیدار رخ داد و با زمین خوردن فهر، بالافاصله تیم پزشكی حاضر در استادیوم او را به بیمارستان رساندند، اما برای نجات مهاجم 24 ساله بنفیكا كمی دیر شده بود.

به گزارش رویترز تیم پزشكی باشگاه گیمارش90 دقیقه برای نجات او تلاش كردند، اما ساعت 11 به وقت محلی یكی دیگر از بازیكنان حرفه ای فوتبال به سبب حمله قلبی جان خود را از دست داد. سخنگوی باشگاه ویتوریا گیمارش نخستین اظهارنظر خود در مورد " فهر" به هزاران پرتغالی كه برای شنیدن وضعیت سلامتی این بازیكن بی تابی می كردند به شبكه رادیویی TSF

گفت:" متاسفم تمام تلاش های ما تا ساعت 11 بی نتیجه بود."

تیم پزشكی داخل استادیوم با استفاده دستگاه های شوك می خواستند زندگی دوباره را به میكلوس فهر بازگردانند. اما ضربان قلب بازیكن تیم ملی مجارستان در بیمارستان دیگر شنیده نشد. این دومین مرگ بازیكنان فوتبال بر اثر عارضه قلبی در 7 ماه گذشته است.

مارك ویون فوئه بازیكن تیم ملی كامرون نیز چندی پیش در لیون فرانسه زمین خورد و دیگر هیچ گاه برنخواست. استادیوم گیمارش با توجه به یادداشت روزنامه گاردین 200 مایل از لیسبون پایتخت پرتغال فاصله دارد. این استادیوم یكی از استادیوم های محل برگزاری مرحله نهایی رقابت های یورو 2004 خواهد بود. ابتدا از دیررسیدن آمبولانس به استادیوم گیمارش انتقاد می شد، اما یكی از پزشكان یوفا در گفت و گو با شبكه تلویزیونی RTP در این باره گفت:" امكانات لازم بسیار سریع و مطابق با استانداردهای جهانی به استادیوم رسیدند."

میكلوس فهر فصل 99/1998 برای پیشرفت و رسیدن به دنیای حرفه ای ها از تیم گیور اتو مجارستان به پورتو سفر كرد و فصل 2003-2002 با امضای قراردادی به ایستگاه آخر خود یعنی بنفیكا منتقل شد.