تبیان، دستیار زندگی
فقر استفاده از تكنولوژی های روز در زمینه های آموزشی و اشاعه فرهنگ ملی و مذهبی كشورمان نمایان است. نوجوانان و جوان ایرانی با وسایلی در تقابل فرهنگی قرار گرفته است كه هیچ تناسبی با فرهنگ و ریشه ملی و دینی اش ندارد. باید باور كرد كه عمده ترین وسیله بازی و ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نجات بندر

نجات بندر

فقر استفاده از تكنولوژی های روز در زمینه های آموزشی و اشاعه فرهنگ ملی و مذهبی كشورمان نمایان است. نوجوانان و جوان ایرانی با وسایلی در تقابل فرهنگی قرار گرفته است كه هیچ تناسبی با فرهنگ و ریشه ملی و دینی اش ندارد. باید باور كرد كه عمده ترین وسیله بازی و سرگرمی نسل جوان بازی های رایانه ای است. اصل و نفس این بازی ها خوب است. زیرا یك جوان می تواند بخشی از هیجانات خود را در یك محیط مجازی تخلیه كنداما اگر بازی متناسب با پیشینه فكری و فرهنگی جوان نباشد نتایج بدی به بار می آورد. تهاجم فرهنگی، بیگانگی فرهنگی، خشونت، اعتیاد به بازی، افت تحصیلی، افت قدرت ذهنی و بسیاری از مشكلات دیگر از جمله آسیب هایی است كه یك بازی مخرب می تواند به شخص وارد كند.

نجات بندر روایت ایران نه چندان دور است. ایرانی تحت سلطه و اشغال. روایت جنگی است نابرابر در مقابل اشغالگران. شاید درسی باشد تا یادمان باشد كه هیچگاه نباید از دفاع از كشورمان غافل شویم. كشوری كه همواره ایستاده بر خون و غیرت مردان و زنانش است.

با توجه به همه این نكات بازی رایانه ای نجات بندر در سبك "استراتژیك" با تلاش بدون وقفه شبانه روزی و نزدیك به پنج هزار ساعت كار برنامه نویسی و گرافیك طراحی و تولید شده است.

نجات بندر

داستان بازی درباره وقایع تلخ جنگ جهانی دوم در ایران است. جنگ نیروهای ایرانی در شمال ایران در مقابل نیروهای متفقین كه حوادث آن همیشه در سایه وقایع حمله خونبار انگلستان از سمت جنوب پنهان مانده بود . فداكاری و از جان گذشتگی نیروهای ایران در این جنگ سه روزه كه بر خلاف فرمان دولت وقت صورت گرفته بود دستمایه ای شد برای ساخت بازی "نجات بندر". بازی در كلاسی طراحی شده است كه اصل اول آن به جای خشونت بیشتر، تفكر بیشتر است. هر كس كه بهتر فكر می كند بهتر بازی می كند نه هر كس كه خشن تر است. "نجات بندر" یك نقطه آغاز است. بی شك حاصل حدود دو سال كار را نمی توان در چند سطر توضیح داد. خود بازی گویای همه این تلاشهاست. شاید این بازی آغاز راهی باشد به سمتی كه در آینده جوان و نوجوان ایرانی از این كه بازی ای را كه در حال انجام است به دست متخصصین ایرانی طراحی شده احساس غرور و افتخار كند.

برای خرید این محصول از طریق فروشگاه اینترنتی موسسه تبیان كلیك كنید