تبیان، دستیار زندگی
عبدالعلی دستغیب گفت: امین پور در حوزه شاعران متعهد نوآور گنجانده می‌شود كه خدمات بسیار ارزنده‌ای را به شعر سه دهه اخیر پارسی ارائه كرده است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستغیب: «قیصر»، شاعر متعهد نوآور بود

دستغیب

عبدالعلی دستغیب گفت: امین پور در حوزه شاعران متعهد نوآور گنجانده می‌شود كه خدمات بسیار ارزنده‌ای را به شعر سه دهه اخیر پارسی ارائه كرده است.

این منتقد اظهار داشت: قیصر امین پور شاعری متواضع، گرم و بلند نظر بود كه در خصوص شعر شاعران دیگر، بخصوص شاعران جنگ و انقلاب مناعت طبع فراوانی داشت.

او ادامه داد: كار قیصر از نظر دانش ادبی كلاسیك جدید بود كه در بین همنوعانش كه همان استادان دانشگاه بودند بی‌نظیر بود. او از جمله استادانی بود كه خود ادبیات معاصر ایران را تدریس می‌نمود و رساله دكتری او هم كه در خصوص شعر نو فارسی بود خود گواهی بر این مدعاست كه او بر ادبیات معاصر هم خیلی خوب احاطه داشت.

دستغیب افزود: قیصر از نظر احساسات عاطفی بیشتر احساسات رمانتیك را بیان می‌كند كه به روح پاك و لطیف روستایی‌اش باز می‌گردد.

به گفته وی نكته بارز دیگر شعر قیصر این است كه تنها در حیطه اشعار رمانتیك غرق نشده و به اوضاع اجتماع هم چشمزدهایی دارد و به بیان دیگر از اجتماع دور نیفتاده است.

این مترجم گفت:‌ من به نوبه خودم از دست رفتن یك شاعر بسیار حساس و پر مایه، یك استاد دانشمند و یك دوست گرامی را به جامعه فرهنگی و خانواده گرامی قیصر و ملت فرهنگور ایران تسلیت عرض می‌كنم.

منبع : خبرگزاری فارس