تبیان، دستیار زندگی
احمد مسجدجامعی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از درگذشت «قیصر امین‌پور»در انجمن شاعران درباره شخصیت وی گفت: افسوس كه عمر او كوتاه بود و این مصیبت اسف باری است و خودش همیشه می‌گفت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسجدجامعی: «قیصر» همیشه می‌گفت وقت كم دارم

مسجدجامعی

احمد مسجدجامعی گفت: «قیصر امین‌پور» همیشه می‌گفت وقت كم دارم و ما امروز می‌فهمیم كه او درست می‌گفت.

احمد مسجدجامعی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از درگذشت «قیصر امین‌پور»در انجمن شاعران درباره شخصیت وی گفت: افسوس كه عمر او كوتاه بود و این مصیبت اسف باری است و خودش همیشه می‌گفت كه وقت كم دارم و ما امروز دیدیم كه درست می‌گفت.

رئیس موزه قرآن كریم عنوان كرد: امین‌پور در بین شاعران هم‌عصر خود تأثیرگذارترین آنها بود و نام او در شعر معاصر ایران ماندگار خواهد بود و بسیاری از اشعار امین‌پور در زمان حیات او به صورت ضرب‌المثل استفاده می‌شد و جنبه ذوقی وی در كنار آگاهی او قابل درك بود.

وی ادامه داد: قیصر دارای صفای باطنی بود و تفسیر او از شعر و همینطور تأثیرش بر جوانان از ویژگی‌های این شاعر است، چراكه وی با بسیاری از بزرگان و استادان ادب فارسی درارتباط بود و از مطالعات تخصصی در زمینه‌های مختلف برخوردار بود.

مسجد جامعی به فضای سنگین و غمگین دانشگاه تهران در سوگ قیصر امین پور اشاره و خاطرنشان كرد: پرس و جو كردم كه در دانشگاه تهران نیز فضای غمگینی به مناسبت درگذشت این شاعر و استاد دانشگاه بوجود آمده و كلاس‌های درس تعطیل شده است كه این اتفاق برای كمتر شاعری بوجود می‌آید.

منبع : خبرگزاری فارس