تبیان، دستیار زندگی
پس از گاوبازی اسپانیایی ها، خروس جنگی ایتالیایی ها و استفاده از سگهای تازی برای شكار در انگلستان ، اكنون نوبت تركهاست كه به كشتی شترها روی آورده اند.  كشتی شترها هم اكنون فقط محدود به منطقه آگین شده است و این در حالی اس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كشتی شترها در تركیه

پس از گاوبازی اسپانیایی ها، خروس جنگی ایتالیایی ها و استفاده از سگهای تازی برای شكار در انگلستان ، اكنون نوبت تركهاست كه به كشتی شترها روی آورده اند.

كشتی شترها هم اكنون فقط محدود به منطقه آگین شده است و این در حالی است كه زمزمه هایی از آن در آناتولی هم بود. شما در زمستان شاهدید كه شترهای سنگین وزن توسط صاحبانشان در روستاها آماده می شوند و به آنها از لحاظ خوراكی رسیدگی می شود تا بتواند بر حریف هم جنس خود فائق آید. این شترها شبیه به گاوهای وحشی پرورش داده می شوند تا جثه بزرگتری پیدا كنند و در مبارزه ابهت كافی را داشته باشند.

در واقع و در دنیای طبیعی كشتی شترها صورت نمی پذیرد و كشتی شترها در نظرها بیشتر به یك كمدی شبیه است تا یك ورزش خونبار. شترهای وحشی با هم در یك مبارزه ، كشتی می گیرند و به یكدیگر ضربه می زنند. در میدان مبارزه 2 شتر و یك گاو رها می شوند تا شترها با دیدن این گاو تحریك بشوند. علامت تحریك شدن مبارزان كف كردن دهان آنهاست.

آنها به یكدیگر ضربه می زنند تا یكی بر دیگری پیروز شود و دیگری از صحنه فرار كند. در این زمان این صحنه دیدنی است وقتی یكی از شترها درحال فرار به سمت جمعیت هجوم می آورد و تماشاگران هر كدام باید به سمتی فرار كنند تا در امان بمانند.

بهترین و جالبترین بخش این مسابقه همین فرار جمعیت از شتر یك تنی و خطر مرگ است. با كمال شگفتی حادثه در این زمینه انگشت شمار بوده اند. اكثراً شترها در مبارزه سعی می كنند پا را در پای حریف قفل كنند او را زمین زده و بر روی او بیفتند. این ورزش طی فرآیند آماده سازی، تغذیه و تربیت مبارزان ارزان تمام نمی شود و فقط افراد متمكن توانائی آن را دارند. در این میان بازار شرط بندی نیز داغ، داغ است. گاهی اوقات هم پیش می آید كه هر دو حریف فرار می كنند و مسابقه بدون خونریزی به اتمام می رسد.

امروزه یك لیگ كشتی شترها در منطقه آگین وجود دارد و شما می توانید مسابقه را در موگلاو سلوك نزدیك اِفِسوس(Ephesus) مشاهده كنید.