تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال زنان ایران عصر شنبه تیم هندوستان را در مرحله مقدماتی مسابقه‌های فوتبال زنان جام ملتهای آسیا ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی تیم فوتبال زنان ایران بر هند

پیروزی تیم فوتبال زنان ایران بر هند

تیم ملی فوتبال زنان ایران عصر شنبه تیم هندوستان را در مرحله مقدماتی مسابقه‌های فوتبال زنان جام ملتهای آسیا با نتیجه ‪ ۴‬بر 1 شكست داد.

تیم ملی فوتبال زنان ایران در ورزشگاه آرارات تهران با گل‌های "ملمولی" ، "فرشته كریمی" و بیان محمودی (‪ ۲‬گل) حریف خود را شكست داد.

ایران با این پیروزی به مرحله دوم این مسابقه‌ها صعود كرد و باید اسفند ماه در مالزی بازی دیگر خود را برگزار كند.

کم نیاوردیم!

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران پس از صعود تیم‌اش به مرحله‌ی دوم مقدماتی مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا گفت: همه‌ی بچه‌های ما در این رقابت پرقدرت بازی كردند و خیلی خوشحالم كه چنین نتیجه‌ای حاصل شد.

خانم "جو"، سرمربی چینی تیم ملی فوتبال زنان ایران در نشست رسانه‌ای پس از پیروزی 4 بر 1 بر هند گفت: در تیم ما چند بازیكن تكنیكی وجود داشت كه بیشتر زحمت‌ها بر دوش این بازیكنان بود، اما بقیه‌ی بازیكنان هم تلاش خود را برای كسب این پیروزی انجام دادند.

وی در پاسخ به این سوال كه چرا برخی بازیكنان در حین بازی، تك‌روی می‌كردند خاطرنشان كرد: برخی از بازیكنان تیم ما قدرت شوت زنی خوبی دارند كه ما به آنها اجازه داده بودیم حركت كنند و به سمت دروازه شوت بزنند.

"جو" با بیان این‌كه همه‌ی بازیكنان تیم ایران خوب بازی كردند، ادامه داد: خوشحالم از این‌كه بازیكنانمان بازی پرقدرتی را نشان دادند. من از آنها راضی هستم؛ به طوری كه انتخاب یكی از آنها به عنوان بهترین بازیكن برای من مشكل است. از طرفی دیگر بازیكنان هندی هم پرتلاش ظاهر شدند.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران در پاسخ به سوال دیگری در مورد ضعف بدنی برخی بازیكنان تیم ایران در نیمه‌ی دوم بازی، تصریح كرد: بچه‌های ما كم نیاورده بودند. برنامه‌ریزی ما این‌طور بود كه بازیكنان انرژی‌شان را تقسیم و برای پایان بازی ذخیره كنند تا اگر بازی به وقت اضافه كشیده شود، بتوانیم مقابل حریف ایستادگی كنیم.

وی یادآور شد: ما پس از شكستی كه در هند مقابل تیم این كشور داشتیم، بر روی مسایل روحی و یك سری نقاط ضعف بازیكنان كار كردیم كه نتیجه‌اش را امروز با پیروزی دیدیم. از پیروزی كه به دست آورده‌ایم خوشحالم. این در حالی است كه تشویق تماشاگران هم تاثیر زیادی در عملكرد ما داشت.

اعتراض هند به گل چهارم ایران

سرمربی تیم ملی هند در پایان مسابقه برابر تیم ملی فوتبال ایران گفت: ایران تیم قدرتمندی دارد و خیلی خوب بازی كرد، اما ما نتوانستیم آن‌چه را كه باید اجرا می‌كردیم، در زمین به نمایش بگذاریم. ما هیچ‌وقت تیم ایران را دست كم نگرفته‌ایم.

سرمربی تیم ملی فوتبال هند در پاسخ به این سوال كه نقش حجاب بازیكنان تیم ایران، در عملكردشان چه بود؟ گفت: این لباس برای آنها سختی نمی‌آورد. آنها به این لباس عادت كرده بودند و اهمیت چندانی نداشت. این لباس‌ها را آنها همیشه می‌پوشند و با آن راحت هستند.

وی با تأكید بر این‌كه بازیكنان نتوانستند انتظارات كادر فنی را برآورده كنند، ادامه داد: ما شكست را می‌پذیریم اما به هیچ وجه از عملكرد بازیكنان‌مان راضی نیستم. گل پایانی تیم ایران هم با خطا وارد دروازه‌ی هند شد. ما در لحظات پایانی به این گل اعتراض كردیم، اما به دلیل این‌كه فیلمی از مسابقه ضبط نشده بود، چیزی معلوم نشد. ما دیدیم كه گل پایانی تیم ایران با دست وارد دروازه‌ی هند شد. برای همین كه این گل تاثیر زیادی در روند بازی داشت، ما در لحظات پایانی اعتراض كردیم و از زمین خارج شدیم. در این مورد با فدراسیون فوتبال هند صحبت می‌كنیم و پس از آن اعتراض خود را اعلام خواهیم كرد.