تبیان، دستیار زندگی
تیم سپاهان در دیدار نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا با اوراواردز ژاپن بازی می کند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حریف ژاپنی سپاهان را بهتر بشناسیم

حریف ژاپنی سپاهان را بهتر بشناسیم

تیم سپاهان در دیدار نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا با اوراواردز ژاپن بازی می کند که در حال حاضر صدرنشین لیگ فوتبال این کشور(جی لیگ) است.

تیم فوتبال اوراوا ردز موندیال ژاپن درسال 1950 تاسیس شده است. این باشگاه تحت حمایت مالی شرکت میتسوبیشی ژاپن است و نام آن ازنشان این شرکت ثروتمند نشات می گیرد.

نام باشگاه اوراوا ردز موندیال معنی سه الماس سرخ را می دهد. این باشگاه ژاپنی به تبعیت تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان لقب "REDS" به معنای سرخ ها را برای خود انتخاب کرده است.

تیم فوتبال اوراوا ردز بازی های خود را از سال 2002 در ورزشگاه سایتاما که از ورزشگاه های میزبان جام جهانی بود برگزار می کند. پیش از این بازی های سرخپوشان اوراوا در ورزشگاه سایتاما اوراوا کومابا برگزار می شد.

سال 1999 برای تیم فوتبال اوراوا ردز سالی سایه بود که با سقوط این تیم به دسته دوم جی لیگ همراه شد.

تیم فوتبال اوراوا ردز پس از صعود به دسته اول جی لیگ طی سال های گذشته پیشرفت چشم گیری داشت تا اینکه توانست درسال 2003 به عنوان قهرمانی جام نا بیسکو دست یابد.

این تیم در سال 2006 پیش روی 63 هزار تماشاگر ورزشگاه سایتاما برای نخستین بارعنوان قهرمانی جی لیگ را با برتری مقابل گامبا اوزاکا از آن خود کرد. این پیروزی برای "سرخها" درحکم انتقام از تیمی بود که در فصل گذشته با یک امتیاز اختلاف نسبت به این تیم درجی لیگ قهرمان شده بود.

از مهمترین نتایج صدرنشین فعلی جی لیگ در مصاف با تیم های اروپایی می توان به پیروزی یک برصفر این تیم مقابل بایرن مونیخ در سال 2006 و تساوی 2 بر2 مقابل منچستریونایتد در همین سال اشاره کرد.  این باشگاه دارای دو ورزشگاه سایتاما و اوراوا کومباست.

از شاخص ترین بازیکنان ژاپنی این تیم می توان به شینجی اونو اشاره کرد که سابقه بازی در تیم فاینورد هلند را دارد. اوراوا ردز ژاپن یکی از پرتماشاگرین تیم های ژاپن است که در هر بازی میانگین 45 هزار تماشاگر را به ورزشگاه می کشاند.

حریف ژاپنی سپاهان را بهتر بشناسیم

پرافتخارترین

سرخپوشان سایتاما یکی از پرافتخارترین تیم های لیگ دسته اول ژاپن هستند. آنها درسال های 1969، 1073، 1978 و 1982 چهار بار عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرده اند.

طی دوران آماتوری فوتبال ژاپن علاوه بر این، تیم فوتبال اوراوا چهار قهرمانی مسابقات جام امپراطوری ژاپن را نیز درسال های 1971، 1973، 1978 و 1980 به دست آورده است.

دو بار قهرمانی در مسابقات JSL طی سال های 1971 و 1978 نیز از دیگر افتخارات باشگاه اوراوا ردز است. تیم فوتبال اوراوا ردز ژاپن در دوران فعالیت حرفه ای خود دوبار در سال 2004 و 2006 به مقام قهرمانی مسابقات جی لیگ رسیده است. کسب عنوان نایب قهرمانی درسال 2005 از دیگر افتخارات این تیم است.

حریف تیم فوتبال سپاهان ایران در پنجمین دوره مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا یک بار در دسته دوم جی لیگ نیز قهرمان شده است که به سال 2000 میلادی بازمی گردد.

صدرنشین فعلی جی لیگ دوبار نیز طی سال های 2006 و 2005 به قهرمانی مسابقاات جام امپراطور ژاپن رسیده است.

قهرمانی در جام حذفی ژاپن و نایب قهرمانی در این رقابت ها طی سال های 2005 و 2003 از دیگر افتخارات این تیم است. اوراوا همچنین یکبار در سال 2006 قهرمان سوپر جام باشگاه های ژاپن شده است.

تیم فوتبال اوراوار درز در ترکیب خود از وجود سه بازیکن برزیلی به نام های رابسون پونته، فابیو کامپلو دی بریتو ملقب به "نه نه" و واشنگتن بهره می برد.

فابیو کامپلو دی بریتو ملقب به "نه نه" مدافع 32 تیم اوراوا ردز است که سابقه بازی در تیم های گوارانی، اسپورتینگ لیسبون و هرتا برلین آلمان را دارد. دیگر هموطن وی رابسون پونته با توانایی بازی در خط میانی پیش از این در تیم های گوارانی، بایرلورکوزن و ولفسبورگ آلمان بازی کرده است. واشنگتن مهاجم گلزن تیم فوتبال اوراوا ردز نیز با 32 سال سن پیش از پیوستن به این تیم در تیم های چون گرمیو، پونته پرتا و فنرباغچه ترکیه بازی کرده است.

حریف ژاپنی سپاهان را بهتر بشناسیم

جایگاه در جدول

هم اکنون در پایان هفته بیست و نهم مسابقات فوتبال جی لیگ ژاپن تیم فوتبال اواراوا ردز با 67 امتیاز صدرنشین است. این تیم با زدن 45 گل پس از گامبا اوزاکا بهترین خط حمله را در میان تیم های ژاپنی دارد. سرخ های اوراوا با دریافت 25 گل بهترین خط دفاعی را در بین 18 تیم جی لیگ دارند. در کارنامه فصل جاری آنها تا پایان هفته بیست و نهم 20 پیروزی، هفت تساوی و 2 باخت به چشم می خورد.

بهترین گلزن این تیم در جی لیگ واشنگتن برزیلی است که 13 گل را به ثمر رسانده است، پس از او تاتسویا تاناکا با 12 گل زده یکی از بهترین گلزنان اوراوا ست.

اما درمسابقات لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا رابسون پونته و تاتسویا تاناکا با سه گل زده بهترین گلزنان تیم فوتبال اوراوا هستند.

مسابقات لیگ

اوراوا ردز ژاپن حریف تیم فوتبال سپاهان کشورمان در دیدار نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ظهریکشنبه در هفته سی ام مسابقات لیگ ژاپن در ورزشگاه سایتاما به دیدار ناگویا می رود.

ناگویا درحال حاضر با 36 امتیاز جایگاه سیزدهم جدول رده بندی جی لیگ را در اختیار دارد و بعید به نظر می رسد که یارای مقابله با صدرنشین جی لیگ را داشته باشد.

تیم فوتبال اوراوا در فاصله چهار روز پس از بازی مقابل سئونگنام ایلهوا چونما در مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا درجی لیگ به میدان می رود، این در حالیست که سپاهان در شرایطی مشابه این تیم از رویارویی با مس کرمان معاف شده است.