تبیان، دستیار زندگی
رقیه القصرا، دونده‌ بحرینی و سریع‌ترین زن آسیا امیدوار است كه با حجاب كامل اسلامی .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

القصرا: حجاب مانع دویدنم نیست

القصرا: حجاب مانع دویدنم نیست

رقیه القصرا، دونده‌ بحرینی و سریع‌ترین زن آسیا امیدوار است كه با حجاب كامل اسلامی در بازی‌های داخل سالن آسیا در ماكائو، موفقیت‌هایی را كه در بازی‌های آسیایی دوحه كسب كرد، تكرار كند.

رقیه یكی از دوازده دو و میدانی كار كشور بحرین است كه قرار است در دومین دوره‌ بازی‌های داخل سالن آسیا شركت كند. او در این رقابت‌ها قرار است در مواد 60 متر با مانع و 400 متر شركت كند. این در حالی است كه این دونده‌ی 24 ساله‌ی بحرینی سال پیش در بازی‌های آسیایی دوحه مدال برنز 100 متر و مدال طلای 200 متر را كسب كرد. رقیه حتی پیش از این هم سابقه‌ی خوبی در مسابقه‌های داخل سالن دارد. او سال 2004 در نخستین دوره مسابقه‌های دو و میدانی داخل سالن آسیا در تهران در دوهای 60 متر با مانع، 200 متر و 400 متر سه مدال نقره كسب كرد.

تاج‌الدین نورالدین، مربی اختصاصی رقیه القصرا در مورد عملكرد شاگردش در ماكائو می‌گوید:« من فكر می‌كنم كه او در ماكائو عملكرد بهتری داشته باشد. چون او در مسابقه‌های پیش از این افتخارهای زیادی كسب كرده است و اكنون یكی از بهترین‌های سرعت در آسیا است. من اعتقاد دارم كه او می‌تواند نتیجه‌ خوبی در این بازی‌ها كسب كند و این مسابقه‌ها یك امتحان خوب برای اوست.

نكته‌ بسیار جالب در مورد رقیه‌ی مسلمان، حجاب كامل اسلامی او در همه‌ی رقابت‌هایش است. او در تمامی مسابقه‌های داخلی و خارجی، روسری سنتی خودش را به همراه دارد و هم چون زنان مسلمان همه‌ بدن خود را جز صورت با لباس می‌پوشاند.

به گفته گزارش‌ گران غربی، رقیه در بازی‌های آسیایی دوحه توجه بسیاری از علاقه‌مندان دو و میدانی و تماشاچیان را به این فرهنگ جلب كرد. او حتی نشان می‌داد كه در این وضعیت می‌توان سریع‌تر هم دوید.

خود رقیه در این رابطه می‌گوید:« پوشیدن لباس سنتی مسلمانان، من را برای مسابقه ترغیب می‌كند. این لباس‌ها مانع من نیست، بلكه من را سریع‌تر می‌كند.»

القصرا هم اكنون ركورددار دوهای 100 و 200 متر بحرین و دارنده بهترین ركوردهای این مواد در سال جاری آسیا است.

رقیه كمتر از دو ماه پیش در یازدهمین دوره‌ مسابقه‌های جهانی دو و میدانی در شهر اوزاكای ژاپن شركت كرد. این مسابقه‌ها زیاد برای دونده‌ بحرینی خوش‌آیند نبود و در خلال همین رقابت‌ها همسترینگ پایش پاره شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت. او حتی پس از آن همراه با آسیب دیدگی و درد در یك مسابقه در كشور فرانسه شركت كرد.

نورالدین در این رابطه می‌گوید:« او در تمرین‌هایش امسال 100 متر را كمتر از یازده ثانیه دویده است. رقیه به هر حال با همین درد و آسیب دیدگی خودش را برای ماكائو آماده كرده است.»

وی ادامه داد:« ما كارهای‌مان را با تمرین‌های سبك آغاز كرده‌ایم. اما نمی‌خواهیم برای این مسابقه‌ها به او فشار زیاد وارد كنیم.»

نورالدین كه امید زیادی به افتخار آفرینی‌های مجدد شاگردش دارد در آخرین جملاتش در مورد ماكائو چنین می‌گوید:« ما زمان زیادی برای تمرین و بهتر شدن داشتیم. به هر حال من تردیدی ندارم كه او در ماكائو بهتر از قبل كار می‌كند.»

مطالب مرتبط :

حجاب دختر ایرانی مورد توجه خبرنگاران