تبیان، دستیار زندگی
با استفاده از منوی Start ویندوز می‌توانید برنامه‌های آفیس را اجرا كنید. وقتی كه این برنامه‌ها را نصب می‌كنید، اسم هر برنامه به لیست منوی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونگی اجرا و خارج شدن از آفیس

با استفاده از منوی Start ویندوز می‌توانید برنامه‌های آفیس را اجرا كنید. وقتی كه این برنامه‌ها را نصب می‌كنید، اسم هر برنامه به لیست منوی Programs اضافه می‌شود. اگر Outlook را نصب كنید، یك آیكون میان‌بر (Shortcut) به دسك تاپ ویندوز اضافه می‌شود تا امكان دستیابی سریع به برنامه زمانی و Email روزانه را به شما بدهد. براحتی می‌توانید برای برنامه‌های دیگر آفیس نیز، آیكون میا‌ن‌بر ایجاد كنید ولی از طریق منوی Start هم بسرعت می‌توانید به آنها دستیابی پیدا كنید. وقتی كه كارتان با یك برنامه به پایان رسید، از یكی از چندین روش برای بستن پنجره برنامه استفاده كنید. فراموش نكنید كه قبل از خارج شدن، كار خود را ذخیره كنید.


منوی Start را باز كنید

روی دكمه Start در نوار وظیفه ویندوز كلیك كنید. منوی Start ویندوز باز می‌شود.


Programs را انتخاب كنید

گزینه All Programs را كلیك كنید تا لیست منو ظاهر شود.


یك برنامه انتخاب كنید

روی اسم برنامه‌ای از آفیس كه می‌خواهید باز كنید كلیك كنید. برای مثال، برای باز كردن Excel ، روی Microsoft Excel كلیك كنید.


پنجره برنامه را مشاهده كنید

بلافاصله، برنامه در پنجره خود باز می‌شود و اسم آن در نوار عنوان ظاهر می‌شود. بسته به اینكه چه برنامه‌ای را باز كرده‌اید، می‌توانید روی یك فایل جدید مانند یك سند خالی Word، یك صفحه گسترده Excel، یك Presentation در Power Point یا یك پایگاه داده Access كار كنید. در Outlook می‌توانید تقویم خود را چك كنید و یا Email خود را مشاهده كنید. در این شكل، پنجره برنامه Excel باز است.


خروج سریع

سریع‌ترین راه برای بستن یك برنامه آفیس، كلیك كردن روی دكمه Close برنامه‌، یعنی علامت × در گوشه بالا و سمت راست پنجره است. همچنین می‌توانید گزینه Exit از منوی File را انتخاب كنید یا Alt + F4 را بزنید تا برنامه بسته شود.


آن را ذخیره كنید

اگر كار خود را ذخیره نكرده باشید، برنامه از شما می‌خواهد كه قبل از خروج، این كار را انجام دهید. برای ذخیره كردن روی Yes، برای خروج بدون ذخیره سازی روی No و برای ملغی كردن روند خروج، روی Cancel كلیك كنید. (Outlook مانند برنامه‌های دیگر با فایل‌ها كار نمی‌كند بنابراین وقتی از آن خارج می‌شوید این كادر پرسش را نخواهید دید). برای اطلاعات بیشتر در مورد ذخیره كردن فایل‌ها به كار عملی 7 «چگونه كار خود را ذخیره كنیم» مراجعه كنید.


* توجه*

سوئیچ كردن بین برنامه‌ها

برای سوئیچ كردن بین پنجره‌های باز، از نوار وظیفه ویندوز استفاده كنید. هر برنامه باز توسط یك آیكون روی نوار وظیفه نمایش داده می‌شود. Ctrl+Esc را بفشارید تا نوار وظیفه ظاهر شود و بعد روی دكمه برنامه‌ای كه می‌خواهید مشاهده كنید كلیك كنید.


ایجاد یك آیكون میانبر (Shortcut)

براحتی می‌توانید برای هر برنامه‌ای كه بخواهید از طریق دسك‌تاپ ویندوز به آن دستیابی پیدا كنید یك آیكون میانبر ایجاد كنید. روی یك ناحیه خالی در دسك تاپ كلیك راست كنید و از منوی حاصله، گزینه Shortcut و New را انتخاب كنید. ویزارد Create Shortcut باز می‌شود. از دكمه Browse برای پیدا كردن و انتخاب برنامه‌ای كه می‌خواهید برای آن یك میانبر ایجاد كنید استفاده كنید مانند WINWORD . EXE برای Word و بعد روی Next كلیك كنید. برای میانبر یك اسم تایپ كنید و روی Finish كلیك كنید. دفعه بعد كه می‌خواهید برنامه را باز كنید، روی آیكون میانبر آن دابل كلیك كنید.