تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان توصیه می كنند برای كنترل میگرن از زنجبیل استفاده كنید، زیرا این گیاه دارویی مفید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گیاهی برای سردردهای بی‌پایان

دانشمندان توصیه می كنند برای كنترل میگرن از زنجبیل استفاده كنید، زیرا این گیاه دارویی مفید، برای پیشگیری و كنترل میگرن در حد داروهای شیمیایی مصنوعی مدرن كه احتمالا دارای عوارض جانبی نیز هستند، موثر است.

ریشه زنجبیل

طبق نظر دكتر كریشنا سریواستاوا از دانشگاه اودنسن دانمارك، زنجبیل كه برای سال‌های متمادی در كشورهای مختلف جهان برای درمان سردرد، تهوع و اختلالات عصبی مورد استفاده قرار می‌گرفته است تأثیری دارد كه برای كنترل ناراحتی های فوق از نظر دانش فیزیولوژی منطقی به نظر می رسد.

وی می‌گوید: زنجبیل مانند آسپرین و برخی از داروهای ضد میگرن، برای كنترل عكس العمل‌های التهابی شامل هیستامین و درد كمك می‌كند.

پیشنهاد می‌شود كه با احساس اختلال دید كه معمولا اولین علامت شروع حمله میگرن است، زنجبیل بخورید؛ یعنی حدود 500 تا 600 میلی گرم كه در حدود 3/1 قاشق مرباخوری است پودر زنجبیل را در آب ساده بریزید و بخورید.

اگر بیماران مبتلا به میگرن، مصرف ریشه زنجبیل تازه را در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهند، مشاهده خواهند كرد که تكرار و شدت هر حمله به میزان قابل ملاحظه‌ای کم می شود.

سر دردهای میگرنی كه 10 درصد جمعیت را تشكیل می‌دهد، در زن‌ها شایع‌تر است و بهتر است افراد مستعد، از خوردن شكلات و پنیر كهنه كه باعث شروع سردردهای میگرنی می‌شود و همچنین مصرف الكل، كنسروها و ادویه مخصوص غذای چینی (مونو سدیم گلوتامات) كه طعمی شبیه گوشت ایجاد می‌كند، پرهیز كنند.

صدف كوه‌كن

*مطالب مرتبط :

غذاهای مرتبط با سردرد

سردردهای ناشی از تغذیه (قسمت اول) و (قسمت دوم)

میگرن؛ علائم و درمان

تازه ترین توصیه های پزشكان در مورد میگرن

میگرن چیست؟

دستگاه کاهنده سردردهای میگرنی توسط یک مبتکر جوان اراکی ساخته شد

سردرد، مشکل همیشگی کارمندان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.