تبیان، دستیار زندگی
رابرت ردفورد کارگردان کهنه‌‌کار آمریکایی 13 اکتبر (اول آبان) فیلم ضدجنگ جدل‌برانگیزش "شیرها برای بره‌ها" را که جنگ، سیاست و رسانه‌ها را در سه داستان درهم بافته در تقابل قرار می‌دهد، در جشنواره رم به نمایش گذاشت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضدجنگ ردفورد در جشنواره فیلم رم

ردفورد

رابرت ردفورد کارگردان کهنه‌‌کار آمریکایی 13 اکتبر (اول آبان) فیلم ضدجنگ جدل‌برانگیزش "شیرها برای بره‌ها" را که جنگ، سیاست و رسانه‌ها را در سه داستان درهم بافته در تقابل قرار می‌دهد، در جشنواره رم به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این فیلم که تام کروز، مریل استریپ و خود ردفورد در آن بازی می‌کنند به گفته او در یک کنفرانس خبری درباره اثرات و پیامدهای چند سال اخیر در آمریکا پس از 11 سپتامبر است.

او افزود:‌"ما در نهایت حقیقت این مسئله را که چرا وارد این جنگ با این هزینه‌هایش شدیم را می‌بینیم."

کروز در فیلم نقش سناتوری را باری می‌کند که سودای ریاست جمهوری در سر دارد و خبر داغ یک عملیات مرگبار را در اختیار یک روزنامه‌نگار تلویزیونی با بازی استریپ قرار می‌دهد که از تلاش این سناتور برای پیشبردن اهداف سیاسی‌اش از طریق  او به خشم می‌آید.

ردفورد هم نقش یک استاد آرمانگرای دانشگاه را بازی می‌کند که سعی می‌کند در دانشجویانش وجدانی اجتماعی به وجود آورد.

این دو خط داستانی با صحنه‌ای از میدان نبرد پوشیده از برف در افغانستان تلاقی می‌کنند که در آن دو دانشجوی سابق این استاد که در ارتش خدمت می‌کنند در آن حضور دارند.

رد فورد گفت نه خوش‌بین و نه بدبین است و "فیلم نه به دنبال دادن پاسخ‌ها، بلکه طرح پرسش‌ها است."

فیلم  "شیرها برای بره‌ها" که عنوانش اشاره به یکی از اظهارات یک فرمانده آلمانی در جنگ جهانی اول  درباره شجاعت سربازان انگلیسی در مقایسه با فرماندهان آنها است، اخیرا در جشنواره لندن و نیز در چند دانشگاه آمریکا به نمایش درآمده بود.

این فیلم در میان گروه‌های از فیلم‌های اخیر آمریکایی درباره جنگ در عراق و افغانستان قرار می‌گیرد که یکی دیگر از آنها "استرداد"  “Rendition” ساخته گاوین هود نیز دوشنبه این هفته در جشنواره رم به نمایش درآمد.

منبع : همشهری