تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل استقلال خوشحال است كه پرسپولیس پس از 6 سال ناكامی، خوب نتیجه می‌گیرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فتح‌الله‌زاده: از موفقیت پرسپولیس خوشحالم

فتح‌الله‌زاده: از موفقیت پرسپولیس خوشحالم

مدیرعامل استقلال خوشحال است كه پرسپولیس پس از 6 سال ناكامی، خوب نتیجه می‌گیرد؛ اما هنوز تیم خود را مدعی عنوان قهرمانی می داند.

تیم استقلال تهران اكنون در مكان هفتم لیگ برتر قرار دارد؛ اما مدیرعامل این باشگاه با اعتماد به نفس می‌‌گوید كه تیمش قدرت قهرمانی در لیگ برتر را دارد.

صحبت های علی فتح الله زاده را در خصوص شرایط استقلال، انتخابات فدراسیون و سایر مسائل فوتبال را در زیر می‌خوانید:

- دوباره در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام كردید؟

بله، فرم‌های ثبت نام را دریافت كردم.

- چرا دفعه قبل، از حضور در انتخابات انصراف دادید؟

همه دوستان منصرف شده بودند و شبهاتی در كار به وجود آمده بود. این مرتبه می‌خواهیم از ابتدا شروع كنیم تا هیچ شبهه‌ای نباشد و فدراسیون بدون رئیس نماند.

- هفته گذشته مدیران باشگاه‌ها با علی آبادی جلسه داشتند. این جلسه در چه موردی بود؟

رئیس سازمان تربیت بدنی از مدیران باشگاه‌ها دعوت به عمل آورده بودند. ایشان در مورد نحوه كمك به باشگاه‌ها صحبت كردند و از مدیران خواستند اگر طرحی در خصوص كمتر شدن مشكلات دارند، ارائه كنند.

- ساخت كمپ اختصاص استقلال به كجا رسید؟ پرسپولیس كه 63 هكتار زمین را از دست داد.

زمین استقلال هم از دست رفته بود و با تلاش فراوان و همكاری دوستان موفق شدیم زمین 5 هكتاری كه متعلق به باشگاه بود و در نزدیكی پارك ارم واقع شده را پس بگیریم. كارهای ابتدایی انجام شده و طرح‌های اولیه آماده است. بعد از دو ماه، كارهای اجرایی خواهد شد و تلاش می‌كنیم تا زمین چمن آن زودتر آماده شود.

- بحث‌هایی مطرح شده مبنی بر اینكه سازمان تربیت بدنی قصد دارد استقلال را به عنوان نماینده سوم ایران در لیگ قهرمانان معرفی كند. آیا این خبر صحت دارد؟

ابتدا باید ببینیم كه سپاهان قهرمان می‌شود یا خیر. سپس، در این مورد صحبت كنیم. البته در این فصل می‌توانیم قهرمان شویم و مدعی هستیم.

- حتی در لیگ برتر؟

بله، هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است. در لیگ 18 تیمی‌، هر تیم 34 مسابقه دارد. به عبارت دیگر، در نیم فصل دوم 51 امتیاز داریم. از نیم فصل اول هم فقط 10 هفته گذشته است و 7 مسابقه و 21 امتیاز باقی مانده است. با این شرایط، كدام تیم می‌تواند از حالا ادعای قهرمانی داشته باشد؟ در لیگ برتر اول كه حضور داشتم، استقلال در هفته آخر با یك مساوی می‌توانست قهرمان شود و پرسپولیس در صورت باخت چهار تیم، قهرمان می‌شد؛ اما در نهایت، پرسپولیس قهرمان شد. امیدوارانه برای كسب قهرمانی تلاش خواهیم كرد.

فتح‌الله‌زاده: از موفقیت پرسپولیس خوشحالم

- بعد از داربی، جنجال استفاده مربیان استقلال از تلفن همراه به راه افتاد و شایعه شد ورمزیار در مسابقه با شما در حال مشورت است. این موضوع حقیقت داشت؟

در آن لحظه تلفن همراه نداشتم. ای كاش می‌توانستم با نیمكت تماس بگیرم؛ اما می‌خواهم بدانم آیا فقط حجازی از دیگران مشورت می‌گیرد؟ مگر كاپلو و فرگوسن كه از هندزفری استفاده می‌كنند، ایرادی دارد؟ استفاده از گوشی‌ تلفن همراه روی نیمكت غیرعلمی است؛ ولی اگر گوشی هندزفری داشته باشید، این كار علمی می‌شود؟ از عادل فردوسی پور تعجب می‌كنم كه می‌گوید كجای دنیا با گوشی تلفن همراه مربیان صحبت می‌كنند. منظور فردوسی پور از دنیا را متوجه نمی‌شوم. آیا منظور او واقعا روی كره زمین بود؟ تمام مربیان مشاور دارند و مشورت می‌كنند.

- اما می‌گفتند، شما پشت خط بودید؟

هیچگاه در مسائل فنی دخالت نمی‌كنم؛ حتی به رختكن تیم هم نمی‌روم. ناصر حجازی می‌گوید برایم آرزو شده كه فتح الله زاده درباره یك بازیكن اظهار نظر كند.

- بحث‌هایی مبنی بر تقویت كادر فنی و حضور مهدی پاشازاده به جای صمد مرفاوی مطرح است. این شایعات صحت دارد؟

صحبتی در خصوص تغییر یا تقویت كادر فنی نشده است. هر اتفاقی قرار است بیفتد، باید با نظر سرمربی باشد. این مسائل در اختیار ناصر حجازی است. اگر ایشان بخواهد، كادر فنی را تقویت می‌كنیم؛ اما تا این لحظه، چنین در خواستی را مطرح نكرده‌اند.

- مسئولین استقلال نسبت به داوری های لیگ برتر اعتراض زیادی داشتند. نظر شما در این مورد چیست؟

به دلیل ظلمی كه در بحث داوری بر استقلال شد و سكوت كردیم، فدراسیون ما و هواداران را تشویق كرد؛ اما در مسابقه با پگاه، داور می‌توانست حداقل یك پنالتی به نفع ما بگیرد. یك صحنه در ابتدای مسابقه كه مدافع حریف روی مهاجم ما خطا كرد و در صحنه دیگر مدافع پگاه توپ را با دست زد؛ حداقل یكی از این دو صحنه پنالتی بود. اشتباهات داوری به تیم ما لطمه زیادی زده است. معتقدم، این اشتباهات تعمدی نیست و داوران زحمت زیادی می‌كشند و دستمزدی كمی دریافت می‌كنند. همه آنها سالم و پاك هستند.

- پرسپولیسی‌ها معتقدند قهرمان نیم فصل اول هستند، شما چه فكر می‌كنید؟

هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. پرسپولیس در این فصل زیبا بازی می‌كند و فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارد. سرمربی محترمی هم دارد. من هم خوشحالم كه بعد از 6 سال ناكامی، نتایج خوبی گرفته است. هرگاه استقلال و پرسپولیس قدرتمند باشند، فوتبال ما قدرتمند‌تر خواهد بود.

- نظرتان درباره حضور محمدرضا آصفی، سفیر ایران در امارات در انتخابات فدراسیون چیست؟

ایشان یكی از چهره‌های مثبت فوتبال است و می‌تواند به این رشته كمك كند امیدوارم در هیئت رئیسه فدراسیون حضور داشته باشند.

-  و آكادمی استقلال به كجا می‌رسد؟

با تلاش شبانه روزی حسن روشن كه از اعجوبه های فوتبال ایران است، آكادمی پیشرفت قابل توجهی داشته است. در گذشته باشگاه تیم‌های پایه نداشت و آنها را اجاره داده بود.