تبیان، دستیار زندگی
امبورگ: جدایی پس از 5 سال سخت بود مهدی مهدوی كیا هافبك ایرانی باشگاه هامبورگ آلمان، روز پنجشنبه قراردادش را به مدت سه سال دیگر با این باشگاه تمدید كرد. با ضرب الاجلی كه مسؤولان هامبورگ برای او تعیین كرده بودند باعث شد بهترین ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدی مهدوی كیا پس از تمدید قرارداد با هامبورگ:

جدایی پس از 5 سال سخت بود

مهدی مهدوی كیا هافبك ایرانی باشگاه هامبورگ آلمان، روز پنجشنبه قراردادش را به مدت سه سال دیگر با این باشگاه تمدید كرد.

با ضرب الاجلی كه مسؤولان هامبورگ برای او تعیین كرده بودند باعث شد بهترین بازیكن سال آسیا به مدت سه سال دیگر قراردادش را با این تیم آلمانی تمدید كند! بهترین بازیكن سال آسیا در حالی پاسخگوی سؤالات بود كه به همراه تیمش در اسپانیا به سر می برد.

بالاخره هامبورگی ها موفق شدند شما را در این باشگاه نگه دارند؟

بله همینطور است، پس از صحبت هایی كه با هم داشتیم، قراردادم را با این تیم تمدید كردم.

با این شرایط سه سال دیگر در هامبورگ می مانید؟

البته هنوز من قرارداد نهایی را امضا نكرده ام چون در اسپانیا هستم. اما مدیر برنامه هایم روز پنجشنبه با مدیر باشگاه هامبورگ به توافق رسید تا سه سال دیگر در این باشگاه بمانم. وقتی اردویمان در اسپانیا تمام شود، به آلمان برمی گردیم و قرارداد را امضا خواهم كرد.

اما در این مدت عنوان شده بود شما به تیم دیگری خواهید رفت؟

من برای تصمیم گیری چند ماه دیگر فرصت داشتم اما اولتیماتومی كه مسؤولان باشگاه هامبورگ برایم در نظر گرفتند عملاً این شانس را ازمن گرفت  كه بخواهم به سایر پیشنهادات بیشتر فكر كنم. با این حال علی رغم اینكه از چند تیم دیگر آلمانی و انگلیسی پیشنهاداتی داشتم، در نهایت با هامبورگ تمدید كردم.

از اینكه سه سال دیگر در هامبورگ می مانید راضی هستید؟

من همه جوانب را بررسی كردم و به این نتیجه رسیدم كه در هامبورگ همه شرایط برای ادامه فوتبالم وجود دارد. خانواده ام در این شهر راحت زندگی می كنند و خودم هم در بین تماشاگران هامبورگ محبوبیت زیادی دارم. به همین خاطر تصمیم گرفتم سه سال دیگر در این تیم بمانم.

شما با هامبورگ به مدارج بالایی دست پیدا كرده اید، فكر می كنید بتوانید باز هم در این تیم پیشرفت كنید؟

نزدیك به پنج سال است كه در هامبورگ بازی می كنم اما هنوز با این تیم به عنوان قهرمانی بوندس لیگا دست پیدا نكرده ام. تمام تلاش و آرزویم این است كه در سه سال آینده به عنوان قهرمانی یكی از جام های معتبر این كشور دست پیدا  كنم. هر چند كه ما یك بار با این تیم قهرمان جام حذفی شده ایم، اما دوست دارم به عنوان قهرمانی بوندس لیگا برسیم.

همگروه شدن ایران با تیم های ژاپن، تایلند و عمان را چطور ارزیابی می كنید؟

ما در هر گروهی كه قرار می گرفتیم كارمان سخت و دشوار بود. با این حال فكر می كنم ما در گروه  سختی قرار گرفته ایم. حضور دو تیم از فوتبال آسیای شرقی كار ما را دشوار می كند اما فوتبال ایران ثابت كرده كه همیشه مقابل تیم های آسیای شرقی فوتبال بهتر و زیباتری را به نمایش می گذارد. فوتبال ما این پتانسیل را دارد كه با تدارك مناسب مقابل همه این تیم ها به برتری برسد و عنوان قهرمانی را از  آن خود كند . امیدوارم كه مسؤولان و مربیان تیم ملی با تدارك و برنامه مناسب، تیم خوب و قدرتمندی را آماده حضور در جام ملت های آسیا كنند.

برای بازی تیم ملی با قطر به ایران خواهید آمد؟

فكر می كنم این مسابقات در تقویم فیفا وجود دارد و در صورتی كه مربیان بخواهند با كمال میل به ایران خواهم آمد تا تیم ملی را در بازی با قطر همراهی كنم.