تبیان، دستیار زندگی
ن به قهرمانی نزدیكتر شد در آغاز هفته هجدهم رقابتهای لیگ برترو دریكی از حساس ترین دیدارها، عصر پنجشنبه تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ذوب آهن رفت كه در پایان آبی پوشان میزبان موفق شدند با یك گل مقابل حریف به ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال تهران با شكست ذوب آهن به قهرمانی نزدیكتر شد

در آغاز هفته هجدهم رقابتهای لیگ برترو دریكی از حساس ترین دیدارها، عصر پنجشنبه تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ذوب آهن رفت كه در پایان آبی پوشان میزبان موفق شدند با یك گل مقابل حریف به برتری دست یابند.

دراین دیدار كه به قضاوت مسعود مرادی و درحضور حدود 30 هزارتماشاگر برگزارشد تیم استقلال با تك گل دقیقه 39 یدالله اكبری كه روی پاس به عقب فراز فاطمی به دست آمد موفق شد برتری خود مقابل ذوب آهن اصفهان را تثبت كند.

براساس این گزارش دیدارحساس دو تیم دردقایق ابتدایی بیشتر درمیانه میدان دنبال شد ودوتیم كمتر روی دروازه ها خطرسازشدند. اولین حادثه این دیدار دردقیقه 14 روی فرارنیكبخت واحدی در بین مدافعین ذوب آهن رقم خورد كه آرمناك پطروسیان دروازه بان ذوب آهن با واكنشی به موقع توپ را به كرنر فرستاد.دردقیقه 24 شلیك رضا عنایتی از گوشه محوطه جریمه به شكل خطرناكی از كناردروازه به بیرون رفت. دردقایق پایانی نیمه اول نیز ذوب آهن درمعدود حملات خود بروی دروازه استقلال می توانست توسط گئورگ بازیكن گرجستانی خود به گل تساوی دست یابد كه ضربه ازكناردروازه  به اوت رفت.

درنیمه اول این دیدار رضا عزیزی از تیم ذوب آهن تنها بازیكنی بود كه از مسعود مرادی ، داوربازی كارت زرد دریافت كرد.

تك گل نیمه اول یدالله اكبری و بازی خوب استقلال در نیمه دوم باعث شد تا آبی پوشان ضمن كسب سه امتیازحساس این دیدارازموقعیت خوبی درصدرجدول برخوردار شوند . در این نیمه دو تیم فوتبالی زیبا و مهیجی را به نمایش گذاشتند كه در این میان استقلال با حفظ اندوخته نیمه اول خود ، به یك پیروزی ارزشمند دست یافت.

درابتدای نیمه دوم، این استقلال بود كه درچند نوبت دروازه ذوب آهن را تا آستانه فروپاشی پیش برد. دردوموقعیت خوب ضربات از راه دوراكبری و سید عباسی با برخورد به دیرك افقی دروازه آرمناك راه به جایی نبرد  درادامه بازی ، كربكندی سرمربی ذوب آهن با به میدان فرستادن علی طهماسبی تحرك خوبی به خط حمله تیمش داد وتاحدودی برتری استقلال را كمرنگ كرد . شلیك  فرشاد بهادرانی دراواسط این نیمه از موقعیت های جدی ذوب آهن برای جبران گل خورده بود كه برومند به سختی آن را مهار كرد.

ذوب آهن درادامه بازی حملات زیادی را به روی دروازه استقلال تدارك دید اما كم تعداد بودن مهاجمان این تیم وهوشیاری مدافعین استقلال اجازه نداد تا تیم میهمان به گل تساوی دست یابد . درمقابل استقلال كه ازابتدا بسیارباانگیزه وحساب شده بازی می كرد درچند نوبت روی ضد حملات می توانست به گلهای بیشتری دست پیدا كند كه مهاجمان این تیم در زدن ضربات آخردقت عمل لازم را نداشتند.

دقیقه 83 ضربه كاشته جلال امیدیان با واكنشی زیبا از سوی پرویز برومند مهار شد . دقایقی بعد رجب زاده با شلیكی از راه دور دروازه استقلال را هدف گرفت كه توپ با فاصله اندكی ازبالای دروازه برومند به بیرون رفت . دقیقه 87 نیكبخت دریك رفت و برگشت مقابل دروازه ذوب آهن صاحب موقعیت خوبی شد كه ضربه او را آرمناك به زیبایی به كرنر فرستاد.

این دیدار زیبا و پرهیجان درپایان با همان تك گل نیمه اول با برتری استقلال به پایان رسید تا آبی پوشان با كسب این سه امتیاز خانگی با 36 امتیاز همچنان به صدرنشینی خود در لیگ برتر ادامه دهند و ازجمع مدعیان فاصله بگیرند.

درنیمه دوم این دیدار تقی پور، طهماسبی و حسینی از ذوب آهن و محمد خرمگاه از استقلال از داور مسابقه كارت زرد گرفتند.

در حاشیه دیدار :

** دكتر قریب ( مدیرعامل استقلال ) ، ساعدی ( قائم مقام استقلال ) و كفعمی ( مدیر عامل ذوب آهن ) از جایگاه ویژه بازی را تماشا كردند .

**پس از اتمام دیدار، مربیان و بازیكنان ذوب آهن به قضاوت مرادی ( داوربازی ) اعتراض داشتند .