تبیان، دستیار زندگی
در فصل نقل و انتقالات آرش برهانی به عقیده خیلی‌ها بهترین خرید استقلال محسوب شد و انتظار ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برهانی: چشمه گلزنی من خشك نشده

برهانی: چشمه گلزنی من خشك نشده

در فصل نقل و انتقالات آرش برهانی به عقیده خیلی‌ها بهترین خرید استقلال محسوب شد و انتظار می‌رفت كه استقلال پس از مدت‌ها یك مهاجم گلزن را در تركیب خود ببیند. برهانی اما این روزها شرایط سختی را تجربه می‌كند و ناكامی در گلزنی فشار و استرس زیادی را به او وارد كرده است. البته آرش زیاد به این موضوع حساس نیست. او می‌گوید: «اتفاق خاصی نیافتاده، خیلی زود برمی‌گردم.»

- می‌گویند باز هم ممنوع‌المصاحبه شده‌ای.

خیر، این موضوع صحت ندارد و كسی نگفته كه مصاحبه نكنم.

- بعد از بازی با پگاه، خیلی‌ها خواستند با تو مصاحبه كنند ولی صحبت نكردی.

درست است ولی این تصمیم باشگاه نیست و باز هم می‌گویم كه ممنوع‌المصاحبه نیستم. قبل از این بازی تصمیم گرفتم كه فعلا مصاحبه نكنم تا بیشتر تمركز داشته باشم.

- فكر می‌كنی با مصاحبه نكردن مشكل گلزنی تو حل می‌شود؟

دوست ندارم عدم گلزنی‌ام را به این موضوع ربط بدهم ولی قرار نیست كه از صبح تا شب مصاحبه كنم. من یك بازیكنم كه احتیاج به تمرین، استراحت و تمركز دارم، بنابراین برای كم كردن فشار و استرسی كه روی من ایجاد شده، باید كمتر حرف بزنم و بیشتر حواسم به فوتبال و حل مشكلات اخیر باشد.

- چه زمانی بحران گل نزدن تو تمام می شود؟

دوست ندارم زیاد در مورد این موضوع حرف بزنم و برایم جالب است كه خیلی‌ها همه اتفاقات فوتبال را فراموش كرده‌اند و فقط روی من زوم می‌كنند. من معتقدم كه اتفاق خاصی نیافتاده و مهاجمان بزرگ دنیا هم با چنین وضعیت بحرانی مواجه می‌شوند. البته این را هم  باید بگویم كه وظایف یك مهاجم فقط گل زدن نیست و فاكتورهای دیگری را هم باید در نظر گرفت.

- ولی همه از برهانی توقع گلزنی دارند.

قبول دارم و در تمام بازی‌ها نیز نهایت سعی و تلاشم را برای موفقیت استقلال به كار می‌گیرم. در طول بازی تا جایی‌كه توان داشته باشم دوندگی و فضاسازی می‌كنم و دوست دارم طوری بازی كنم كه استقلال همیشه حالت هجومی داشته باشد. متاسفانه در گلزنی ناموفق بوده‌ام و خودم این را قبول دارم، فقط كمی زمان می‌خواهم تا همه چیز به شرایط عادی برگردد.

- فكر می‌كنی خیلی زود شرایط تغییر می كند؟

بله، من امیدوارم و هیچ‌وقت مایوس و بی‌انگیزه نمی‌شوم. تماشاگران استقلال از من انتظار دارند و خیلی دوست دارم كه در اولین فرصت آنها را خوشحال كنم. وقتی مهاجم گل نمی‌زند، احساس چندان خوبی ندارد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم ولی باز هم می‌گویم كه اتفاق خاصی نیافتاده و آرش برهانی دوباره برمی‌گردد. مطمئن باشید كه چشمه گلزنی من خشك نشده و این موضوع را ثابت خواهم كرد.

- حجازی طی این چند هفته بارها از عملكرد تو انتقاد كرده، نظرت در این مورد چیست؟

او سرمربی تیم است و به حرف‌هایش احترام می‌گذارم. حجازی به توانایی‌های من اعتقاد دارد و شاید خواسته با این روش شرایط را برای من تغییر بدهد. مطئمن باشید كه روی این موضوع حساس نیستم و فقط تمركز می‌كنم تا هرچه‌ زودتر به شرایط دلخواهم برسم.

- می‌گویند تو و مجیدی اختلاف دارید و به هم پاس نمی‌دهید.

برای شما بهتر است مثالی بزنم؛ وقتی در یك موقعیت تك‌به‌تك توپ را به مجیدی می‌دهم، می‌گویند آرش برای گل زدن استرس دارد و به همین دلیل رفع مسئولیت می‌كند وقتی هم پاس نمی‌دهم، می‌گویند آرش خودخواه است. به خاطرهمین مسائل است كه مصاحبه نمی‌كنم چون خیلی‌ها فقط دنبال حاشیه هستند از حرف‌هایم تعابیر مختلفی به عمل می‌آورند. مجیدی فوتبالیست خوب و قابل‌احترامی است و ما هیچ‌ مشكلی با هم نداریم.

- با این نتایج شانس استقلال برای رسیدن به قهرمانی كم نشده است؟

فصل گذشته استقلال 12 امتیاز از پرسپولیس بیشتر داشت ولی در نهایت تیم دنیزلی این امتیاز عقب‌افتاده را جبران كرد، به نظر من هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست و ما فقط كارمان را انجام می‌دهیم و به نتایج دیگر تیم‌ها كاری نداریم.

- حرف آخر...

این مصاحبه را كردم تا برای خیلی‌ها روشن شود من ممنوع‌المصاحبه نیستم، فقط در این شرایط احتیاج به آرامش دارم و بهتر است كه كمتر حرف بزنم.به خاطر گل نزدن حق می دهم كه از من انتقاد كنند چون وظیفه اول یك مهاجم گل زنی است ولی تلاش می كنم تا هرچه زودتر این شرایط تغییر كند.