تبیان، دستیار زندگی
لوریس چكناواریان گفت:بسیار مایلم برای مولانا اثری بنویسم اما به دلیل بالا بودن مخارج آن حتماْ باید از جایی به من سفارش كار بدهند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چكناواریان: سفارش بگیرم، برای مولانا سمفونی می‌نویسم

چكناواریان

لوریس چكناواریان گفت:بسیار مایلم برای مولانا اثری بنویسم اما به دلیل بالا بودن مخارج آن حتماْ باید از جایی به من سفارش كار بدهند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای هنر ، لوریس چكناواریان آهنگساز و رهبر اركستر با بیان این مطلب گفت: از آنجایی كه مخارج نوشتن و اجرای اثری برای مولانا در سبكی كه من در آن كار می‌كنم بسیار بالاست باید حتما از سوی مركزی سفارش كار داده شود اما پیاده كردن چنین اثری در قالب موسیقی سنتی آسان‌تر و كم خرج‌تر است.

او با بیان اینكه ساخت چنین اثری دو سال وقت نیاز دارد، عنوان كرد: باید برای ساخت اثری برای مولانا از یكی دو سال قبل اقدام كرد چرا كه باید اثری برای مولانا نوشت كه ارزش جهانی داشته باشد.

این رهبر اركستر در خصوص تاثیر برگزاری هفته ای با عنوان هفته مولوی در معرفی و شناساندن این شاعر بیان داشت: این شخصیت بزرگ مثل بتهوون، باخ، چایكوفسكی و تولستوی ماندگار است و به علت برگزاری جشنواره‌ها نیست كه این بزرگان در تاریخ می‌مانند. اما متأسفانه ما هیچ فعالیتی نمی‌كنیم و فقط منتظر فرا رسیدن روزی می‌مانیم كه به نام آنها نامگذاری شده و در نهایت نیز برنامه‌ای محدود برگزار كنیم.

چكناواریان تأكید كرد: برگزاری جشنواره‌ها خوب و عالی است و بهتر می شد اگر از قبل آثار مهم و تابلوهای هنری زیبایی در خور مولانا برای چنین برنامه‌هایی تهیه می‌كردیم.

این رهبر اركستر گفت: ما باید هر روز با این شخصیت‌های بزرگ زندگی كنیم و درباره آنها بخوانیم و بشنویم و بنویسیم.

هفته مولوی از سوی فرهنگسرای هنر و با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 4 تا 11 آبان در فرهنگسراهای تهران، موزه سینما، مجموعه فرهنگی هنری آسمان و موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط :

مصاحبه با لوریس چكناوراریان

قسمت دوم مصاحبه لوریس چكناواریان