تبیان، دستیار زندگی
سعید جلیلی 42 ساله متولد سال 1344 در شهر مشهد است. او دانش آموخته دانشگاه امام صادق (ع) در مقطع دكتری علوم سیاسی و از پرسنل باسابقه وزارت امور خارجه است. پایان نامه مقطع دكتری جلیلی در خصوص سیاست خارجی اسلامی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سعد جلیلی کیست؟

سعید جلیلی

سعید جلیلی كه جایگزین علی لاریجانی در مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی می شود، معاون كنونی آمریكا و اروپای وزارت امور خارجه است. وی از گزینه های جدی برای تصدی وزارت امور خارجه هنگام تعیین دولت احمدی نژاد در دو سال پیش نیز بود.

سعید جلیلی 42 ساله متولد سال 1344 در شهر مشهد است. او دانش آموخته دانشگاه امام صادق (ع) در مقطع دكتری علوم سیاسی و از پرسنل باسابقه وزارت امور خارجه است. پایان نامه مقطع دكتری جلیلی در خصوص سیاست خارجی اسلامی به صورت كتاب منتشر شده و در كشور لبنان نیز به زبان عربی ترجمه و انتشار یافته است.

او به زبانهای عربی و انگلیسی آشناست و از سال 1368 در مسوولیت های اجرایی بسیاری فعالیت داشته که از جمله آنها، وابسته سیاسی در سال 1368 ، رئیس اداره بازرسی در سال 1370 ، دبیر سوم در سال 1371 ، دبیر دوم در سال 1373 و دبیر اول در سال 1374 و رایزن سوم در سال 1376 بوده است.

سعید جلیلی

همچنین وی به عنوان معاون اداره آمریکای شمالی و مرکزی در سال 1376 ، رایزن دوم در سال 1377 مشاور رئیس جمهور در سال 1383 و معاون اروپا و امریکای وزارت خارجه در سال 1384 مشغول بوده است.

از جمله تالیفات وی کتاب سیاست خارجی پیامبر اسلام (ص)، الگوی تفکر سیاسی اسلام در قرآن کریم و مقالات مختلف در زمینه روابط بین المللی است.

جلیلی در زمان جنگ تحمیلی به عنوان نیروی بسیجی بارها در جبهه های جنگ حضور یافت و از ناحیه پا مجروح گردید.

وی كه به ساده زیستی در زندگی شخصی شهرت دارد مورد اعتماد فراوان رئیس جمهور در حوزه سیاست خارجی است.