تبیان، دستیار زندگی
هفته دهم رقابت های لیگ برتر، از عصر روز پنجشنبه با برگزاری 3 دیدار آغاز می شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگ های نه گانه در هفته دهم

جنگ های نه گانه در هفته دهم

رقابت های هفته دهم لیگ برتر، از عصر روز پنجشنبه با برگزاری 3 دیدار آغاز می شود. در مسابقات روز نخست، جدال تیم های بالانشین سپاهان و ملوان از یکسو و نبرد حیثیتی صباباتری با مس کرمان از سمت دیگر جذابیت های رقابت های این هفته را افزایش می دهد. ضمن اینکه در مهمترین دیدار روز دوم این هفته می توان به مسابقه پرسپولیس با استقلال اهواز که نبرد تفکرات و تاکتیک های قطبی - کریمی خواهد بود، اشاره کرد.

البته تمام 9 دیدار هفته دهم، را می توان به جنگ تیم های بالانشین ها و قعرنشین ها تشبیه کرد زیرا در پایان این هفته تاحدودی جدول رده بندی مسابقات شگل گرفته و تیم های مدعی قهرمانی و فانوس بدستان سقوط، مشخص خواهند شد.

جنگ بالانشینان

تیم های سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی ساعت 15:30 دقیقه عصر روزپنجشنبه(فردا) درحالی برابر همدیگر در ورزشگاه فولاد شهر قرار می گیرند که تنها به پیروزی در این دیدار فکر می کنند.

سپاهان که هفته پیش در اهواز نخستین شکست خود در لیگ هفتم را برابر استقلال این شهر تجربه کرد، می خواهد درخانه با برتری برابر ملوان ضمن فراموش کردن آن باخت تلخ، می خواهد فاصله خود را با یکی از تیم های از تیم های بالانشین بیشتر کرده و به امتیاز پرسپولیس صدرنشین نزدیک تر شود. درنقطه مقابل اما شاگردان احمدزاده هم که از قرارگرفتن در جمع چهارتیم برتر لیگ احساس رضایت دارند، نمی خواهند به راحتی امتیاز از دست دهند. البته این لوکا و احمدزاده تیم به خوبی می دادند تقسیم امتیازات به ضرر هردوتیم و به سود سایر تیم های مدعی خواهد بود.

پایان ناکامی بدون مدیرعامل

ورزشگاه ایرانخودرو ساعت 15:30 روزپنجشنبه محل برگزاری دیدارتیم های پیكان تهران و پاس همدان خواهد بود. دراین دیدار پیکان بحران زده پس از 16 ماه، باید بدون مدیرعامل برای تیمی به میدان برود که پس از پیروزی برابر ابومسلم در هفته گذشته انگیزه زیادی دارد.

شاگردان دارابینیان در این دیدار دیگر ثنایی را در راس هرم مدیریتی باشگاه نمی بینند و با سرپست موقت والیبالی خود، باید در این دیدار 3 امتیاز کامل را بدست آورده تا به روند ناکامی های خودپایان بخشند. آنطور که شنیده می شود، در صورت موفق نبودن پیکان در این دیدار، دارابینیان باید وداع تلخی با این تیم داشته باشد.

البته در سوی دیگر میدان مردان با انگیزه وینگو بگوویچ هم آرزوی های بالانشینی در سرداشته و می خواهند با کسب پیروزی شیرین خارج از خانه، جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا بخشند.

انتقام به سبک کاظمی

هنوز خاطره کناره گیری فرهادکاظمی از صباباتری در هفته های نخستین فصل گذشته فراموش نشده است و همین موضوع می تواند مهمترین اتفاق در مسابقه تیم های صباباترى و مس كرمان باشد که ساعت 17:50 فردا در ورزشگاه درخشان رباط کریم برابر هم به میدان می روند.

کاظمی که شایعه برکناری یا کناره گیری اش از مس و حضورش در ابومسلم به گوش می رسد، اگر هم چنین تصمیمی داشته باشد می خواهد با خاطره ای خوش و انتقامی شیرین کرمان را ترک کند و با پیروزی بر میزبان بدون باخت خود، شاگردان نارنجی پوش خود را از وضعیت خطرناک فعلی نجات دهد.

درنقطه مقابل اما صباباتری تیم دوم جدول قراردارد که برای حفظ موقعیت فعلی و کاهش فاصبه امتیازی با پرسپولیس به هیچ چیز جز پیروزی فکر نمی کند. مطمئنا تمام این مسائل باعث می شود جذابیت های مسابقه تیم های صباباترى و مس كرمان بیشتر شود.

جنگ های نه گانه در هفته دهم

نجات از بحران

پگاه گیلان قعرنشین لیگ برترساعت 15:30 عصر جمعه در ورزشگاه عضدی رشت میزبان استقلال است. هردوتیم برای نجات از بحران می جنگند و پیروز این دیدار آینده بسیار خوبی را پیش رو خواهد داشت.

استقلال که در دقایق پایانی داربی پایتخت پیروزی با ارزش آن دیدار را با تساوی عوض کرد، مطمئنا روز سختی را برابر شاگردان دراژیچ سرمربی موقت پگاه که به پیروزی اطمینان دارد، پیش رو خواهد داشت.

از سوی دیگر پیروزی برابر استقلال آرزوی بزرگ مردان پگاه است زیرا آنها که هفته پش همانند استقلال در واپسین ثانیه های مسابقه پیروزی را با تساوی برابر ذوب آهن عوض کردند، می توانند با این نتیجه روزهای تلخ ناکامی را فراموش کرده و یک گام بلند برای فرار از قعر جدول بردارند. البته از دست دادن امتیاز توسط استقلال در این دیدار می تواند روزهای تلخی را برای شاگردان حجازی رقم بزند و شاید به تغییرات گسترده در نیمکت هدایت این تیم ختم شود.

چشم انتظار سومین برکناری

تیم های ابومسلم و ذوب آهن ساعت 15:30 روزجمعه در ورزشگاه ثامن مشهد برابر همدیگر صف آرایی می کنند. عزیزی سرمربی ابومسلم 3 روز پیش از این دیدار از کار برکنار شده است و جورجوویچ سرمربی ذوب آهن هم در صورت از دست دادن امتیاز، سومین مربی برکنار شده در لیگ هفتم نام خواهد گرفت/.

با این شرایط و همچنین توجه به این نکته که ابومسلم و ذوب آهن به ترتیب رتبه های شانزدهم و هفدهم جدول رده بندی لیگ هجده تیمی ایران را به خود اختصاص داده اند، می توان حساسیت های این دیدار را بطور کامل درک کرد.

آرامش پیش از طوفان

ورشگاه حافظیه شیراز ساعت 15:30 روزجمعه میزبان تیم های برق شیراز و  شیرین فراز کرمانشاه خواهد بود. این دو تیم در حال حاضر به خاططر نتایج مطلوب هفته گذشته خود در ارامش نسبی قراردارند و از تیم های قعرنشین هم فاصله گرفته اند اما این موضوع ملاک ان نیست که در این دیدار به چیزی غیر از پیروزی فکر کنند زیرا کوچکترین غفلت عواقب بدی را برای یاوری و یسیچ سرمربیان دو تیم به همراه خواهد داشت.

در کنار خطر

تیم های راه آهن  تهران و مقاومت سپاسى شیراز ساعت 15:30 روزجمعه در ورزشگاه اکباتان تهران برابر هم صف آرایی می کنند. این دو تیم در مسابقات گذشته خود نوسانات زیادی داشته اند. راه آهن که در تفکر بالانشینی قرارداشت برابرصنعت نفت آبادان به تساوی یک بر یک رضایت داد تا همچنان در جمع تیم های میانه های جدول رده بندی قرارداشته باشد. در نقطه مقابل هم شاگردان غلامحسین پیروانی که هفته پیش با همین نتیجه در ورزشگاه خانگی و برابر پیکان بدست آوردند در شرایط خطرناکتری نسبت به تیم میزبان دارند. مطمئنا از دست دادن امتیاز برای هردوتیم حکم سقوط بیشتر به رده های پائین جدول رده بندی را خواهد داشت.

جنگ های نه گانه در هفته دهم

طعم شیرین پیروزی

پس از هفته های ناکامی، صنعت نفت روند روبه رشدی را در پیش گرفته است و در آخرین دیدار خانگی هم پیروز شدند. آنها در این شرایط ساعت 17:30 دقیقه روزجمعه در ورزشگاه تختی آبادان میزبان سایپا قهرمان فصل گذشته هستند وی می خواهند پیروزی در این دیدار را شیرینی جشن آشتی کنان کامل خود با تماشاگران متعصب آبادانی قراردهند.

البته در نقطه مقابل شاگردان علی دایی که هفته پیش برابر شیرین فراز به راحتی پیروزی را با تساوی کرد، برای قرارگرفتن در جمع مدعیان، به کسب 3 امتیاز این دیدار چشم دوخته اند اما به غیر شاگردان قاسمپور باید از درمواجهه با هواداران متعب آبادانی موفق باشند تا بتوانند به موفقیت بزرگی در این دیدار دست پیدا کنند.

فرار بزرگ

تیم های صباباتری، سپاهان و ملوان یک روز زودتر از پرسپولیس دیدارهای هفته دهم خود را برگزار می کنند که این مساله برای شاگردان افشین قطبی می تواند بسیار مهم باشد.

اگر این سه تیم نتوانند در کسب نتیجه دلخواه موفق باشند، سرخپوشان تهرانی می تواند با پیروزی برابر استقلال اهواز، فرار بزرگی را در صدرجدول داشته و فاصله امتیازی خود را با شایر تیم های مدعی قهرمان، بیش از پیش کنند. البته سدهای محکمی به نام فیروز کریمی، مردان با انگیزه استقلال اهواز و محرومیت تماشاگران پرسپولیس، می تواند مانع موفقیت پرسپولیس در رسیدن به اهداغف ترسیمی خود باشند.

ضمن اینکه نباید فراموش کرد که استقلال اهواز در مسابقه پیش، سپاهان را مغلوب کرده اما پرسپولیس در داربی 63 برابر استقلال متوقف شده است.

مطمئنا در این دیدار که در ساعت 17:30 عصر روزجمعه درورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، اتفاقات بسیار جالبی رخ خواهد داد و فوتبالدوستان می توانند یک بازی زیبا که سراسر از هیجان و جذابیت خواهد بود، را تماشا کنند.