تبیان، دستیار زندگی
نه تاریخی ارگ بم بابا عزیز، آخرین فیلمی كه در «ارگ بم» ساخته شد به جشنواره نمی رسد. عوامل پروژه ی «بابا عزیز» به كارگردانی محمد ناصر خمیر و تهیه كنندگی علیرضا شجاع نوری خرداد ماه به مدت 50 روز در ارگ بم صحنه هایی از این فیلم،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبا ر ادبی وهنری18 دیماه 1382

پیشینه تاریخی ارگ بم

بابا عزیز، آخرین فیلمی كه در «ارگ بم» ساخته شد به جشنواره نمی رسد.

عوامل پروژه ی «بابا عزیز» به كارگردانی محمد ناصر خمیر و تهیه كنندگی علیرضا شجاع نوری خرداد ماه به مدت 50 روز در ارگ بم صحنه هایی از این فیلم، را فیلمبرداری كردند.

مسئول روابط عمومی این پروژه، به ایسنا گفت: در سكانسی كه در ارگ بم گرفته شد، افراد هنرور از خود مردم بم بودند كه متاسفانه شاید تعدادی از آنها در حادثه زلزله بم از بین رفته باشند بنابراین جهت یادبودی از این افراد، در تلاش هستیم اگر امكانات فراهم شود، سكانس هایی را كه در ارگ بم گرفته شده، در جشنواره ی فیلم فجر، مستقلاً به نمایش بگذاریم.

به گزارش ایسنا، این فیلم، قبل از زلزله ی اخیر، آخرین فیلمی است كه در ارگ بم فیلمبرداری شده است.

فیلم «بابا عزیز» هم اكنون در مراحل اولیه تدوین و فنی در كشور فرانسه است و به همین دلیل به جشنواره فیلم فجر امسال نخواهد رسید همچنین گفته می شود احتمال معرفی فیلم جهت بازبینی به كن، وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا بابا عزیز محصول مشترك، ایران ، فرانسه، تونس، آلمان و انگلیس است.

این فیلم داستان پیرمردی درویش و عارف، به نام «بابا عزیز» را روایت می كند كه در بیابان به سوی مقصدی در حركت است. او كه نابینا است و پیاده طی طریق می كند، نوه ی خود را كه دختر بچه ای 7 ساله است، همراه دارد و به سمت گردهمائی می رود كه از شركت كنندگانش هیچ اطلاع دقیقی ندارند و ...

در این فیلم پرویز شاهین فر، حسین پناهی، گلشیفته فراهانی، محسن قاضی مرادی و بازیگران خارجی نسیم كاهلول، محمد گرایا، به ایفای نقش می پردازند.

مدیر فیلمبردای: محمود كلاری است و آرموند آماند، برای این فیلم موسیقی خواهد ساخت، البته در این فیلم موسیقی محلی به شكل زنده در ارگ بم اجراء شد كه از این موسیقی هم در فیلم استفاده خواهد شد.