تبیان، دستیار زندگی
اكبر عبدی گفت: از آنجایی كه بیش از 90 درصد كارهایم را زیر دست «عبدالله اسكندری» گریم شده‌ام، در «كلاغ پر» هم، عشق به همكاری با ایشان یكی از دلایل حضورم بود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اكبر عبدی: در «كلاغ پر» گریم عبدالله اسكندری برایم اهمیت داشت

اكبر عبدی

اكبر عبدی گفت: از آنجایی كه بیش از 90 درصد كارهایم را زیر دست «عبدالله اسكندری» گریم شده‌ام، در «كلاغ پر» هم، عشق به همكاری با ایشان یكی از دلایل حضورم بود.

اكبر عبدی درباره حضورش در فیلم «كلاغ‌پر» گفت:از طرفی دوست داشتم در ادامه همكاری‌های قبلی، در خدمت آقای فرحبخش باشم ضمن اینكه منتظر فرصتی برای همكاری دوباره با فرج حیدری بودم.

این بازیگر سینما گفت: در «كلاغ‌پر»، كوتاهی نقش اصلا برایم مهم نبود و دوست داشتم كه از پس كار استادانه چهره‌پردازی عبدالله اسكندری برآیم،با زحمتی كه او روی طراحی‌چهره‌پردازی صورت من انجام داد، دیگر اهمیتی نداشت كه نقش فرعی بازی كنم یا اصلی.

عبدی درباره همكاری با «شهرام شاه‌حسینی» به فارس گفت: شاه حسینی، جوان باهوش و فهمیده‌ای است كه از قبل می‌دانست كه چه می‌خواهد.

وی افزود: شاه‌حسینی با بازیگر بسیار راحت بود و دست آنها را باز می‌گذاشت. به نظرم او كارگردان با آتیه‌ای است و از آنجایی كه خودش هم مازندرانی است، در در آوردن زبان مناسب نقش، به من كمك شایانی كرد.

این بازیگر با اشاره به تكرار تكیه كلام فیلم «مدرسه پیرمردها» در این فیلم، گفت: برخی از تكیه كلام‌ها از آن گویش‌های خاصی است كه تكرار آنها، نشان‌دهنده تعلق شخصیت به منطقه خاصی است.

وی تصریح كرد: استفاده از دیالوگ «می‌دونی»، به دلیل مازندرانی بودن دو شخصیت هر دو فیلم «كلاغ‌پر» و «مدرسه پیرمردها» مورد استفاده قرار گرفت.

عبدی همچنین درباره چهره‌پردازی موفق‌ خود در فیلم «كلاغ پر» گفت: آقای اسكندری پیش از كار توضیح می‌دهد كه چه تغییراتی در چهره‌پردازی اتفاق می‌افتد و با این كار، اینطور نیست كه چهره‌پردازی با نقش یكی نشود و از شخصیت جدا دیده ‌شود بلكه با چهره‌پردازی، شخصیت در بازی بازیگر كامل می‌شود.

عبدی به فارس گفت: در همكاری جدید آقای فرحبخش و شاه‌حسینی با نام «سپیده دم» دعوت به همكاری شدم و در آن، در كنار امین حیایی،نیكی كریمی،مهتاب كرامتی و باقی دوستان كار می‌كنم.

وی افزود: در این فیلم، با «امین حیایی» در یك نمایشگاه اتومبیل همكار هستم و یك تیپ به اصطلاح «تهرونی» را بازی می‌كنم كه مشغول دلالی و خرید و فروش هستند.

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط :

گزارش تصویری فیلم سینمایی کلاغ پر