تبیان، دستیار زندگی
فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه ای، به فدراسیون ایران تا 26 اكتبر فرصت داد ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار فیفا به فوتبال ایران در خصوص دوپینگ

هشدار فیفا به فوتبال ایران در خصوص دوپینگ

فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه ای، به فدراسیون ایران تا 26 اكتبر فرصت داد تا مشخصات بازیكن دوپینگی را اعلام كند.

در این نامه خطاب به داریوش مصطفوی، دبیر موقت پیشین فدراسیون آمده است: كمیته كنترل و مبارزه با دوپینگ اطلاعاتی در مورد نشانه‌ها و نموه‌های دوپینگ دریافت كرده كه به یكی از بازیكنان عضو سازمان فوتبال ایران مربوط می شود.

دراین نامه عنوان شده است: آزمایشاتی كه از این بازیكن به عمل آمده و در بخش وادا به ثبت رسیده، نشان دهنده مثبت بودن و حضور ماده ممنوع از سوی قوانین وضع شده است (این نمونه در تهران گرفته شده و به وسیله وادا در آزمایشگاه كلن مورد شناسایی قرار گرفته است.)

در ادامه این نامه از فدراسیون خواسته شده است تا تمام جزئیات (1- نام بازیكن، 2- باشگاه و تیم، 3- هر سنجش یا اندازه‌گیری كه از طرف شما یا انستیتو دولتی در این زمینه صورت گرفته است، 4- اقدامایت كه در آینده صورت می‌گیرد) تا 26 اكتبر 2007 به فیفا ارسال شده و مشخص كنند كه محرومیت وی در چه سطحی و در چه مرحله‌ای است.

پروفسور جیری وورژاك كه این نامه با نام وی ارسال شده است، تاكید كرده است: بر طبق موارد تبصره‌های موجود در كمیته انضباطی فیفا، همه اعضا باید كلیه اطلاعات را به ما ارسال كنند تا در مورد هر آزمون دوپینگ، تصمیم كلی اتخاذ شود.

وی آورده است: در هر حال مادامی كه مدارك اولیه در مورد موارد دوپینگ بین اعضا باقی بماند و همكاری با این واحد صورت نگیرد، فیفا حق خود می‌داند كه مداخله جدی داشته و برخورد كند. (ارجاع شود به تبصره‌ها و مواد قانونی در اساسنامه كلی فیفا)

با توجه به این نامه، فدراسیون فوتبال ایران تا روز جمعه هفته آینده فرصت دارد تا وضعیت این بازیكن را مشخص كند.