تبیان، دستیار زندگی
سرمربی سابق تیم ملی كشتی آزاد گفت: با فدراسیون كشتی مذاكراتی داشته‌ام اما هنوز چیزی قطعی نیست. .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرح وشی یک قدم تا سرمربیگری تیم ملی کشتی

فرح وشی یک قدم تا سرمربیگری تیم ملی کشتی

سرمربی سابق تیم ملی كشتی آزاد گفت: با فدراسیون كشتی مذاكراتی داشته‌ام اما هنوز چیزی قطعی نیست.

محسن فرح وشی در رابطه با مذاكرات خود با فدراسیون برای قبول سرمربی‌گری تیم ملی كشتی آزاد اظهار كرد: طی روزهای گذشته جلسه‌ای با یزدانی خرم، ربطی و برزگر داشتم كه صحبت‌هایی كلی در رابطه با اوضاع و احوال كشتی، سهمیه‌ها و المپیك مطرح شد اما هنوز چیزی مبنی بر همكاری من هنوز قطعی نشده است.

وی در پاسخ به این سوال كه چه خواسته‌هایی برای قبول سرمربیگری دارید، گفت: كار كردن باید در جوی دوستانه و با همفكری باشد. كار را باید گروهی انجام داد اما، شرط و شروط‌هایی هم وجود خواهند داشت. مسوولیت ها باید شفاف و مكتوب باشند تا من در كار مدیر یا فرد دیگری دخالت نكنم و یا بخش دیگری در كار من دخالت نكند، تا خواسته‌های ناحقی بوجود نیاید.

وی ادامه داد: ما نباید محدود و بسته فكر كنیم و تصور بر این باشد كه هر چه من می‌گویم درست است. به اعتقاد من اختیار تامی هم وجود ندارد و این جمله كه اخیرا مد شده بسیار غلط است، چرا كه ما دیكتاتور نیستیم و قرار نیست هر چه می‌گوییم درست باشد بلكه باید در حد شرح و ظایف‌مان همفكری داشته باشیم.

فرح وشی به همكاری خود با برزگر در سالیان گذشته اشاره كرد و افزود: من و برزگر پس از كنار گذاشتن كشتی، مرتب در تیم ملی كنار هم بوده‌ایم و حتی در دوره‌ای كه از تیم ملی جدا می‌شدیم، باز هم كنار هم كار می‌كردیم. در واقع هیچ گاه از كشتی جدا نشده‌ایم و اگر مشغول به كار شوم صد در صد در خصوص مسایل مختلف با او همفكری خواهم داشت.

قهرمان مسابقات جهانی 1973 و بازی‌های آسیایی تهران در رابطه با شاخصه‌های مربیان در كادر فنی تیم ملی گفت: كادر فنی باید كادری منطقی باشد نه بر اساس احساسات و تمایلات شخصی. مربیانی كه در تیم ملی قرار می‌گیرند باید جوان، تحصیل كرده و قهرمان باشند اما، علاوه بر این مسایل و كمك‌های جسمی باید افرادی باشند كه كمك فكری هم داشته باشند. هر یك از مربیان كادر فنی باید صاحب نظر باشند و اگر ایرادی می‌بینند بتوانند با حرف‌های خود سرمربی را قانع كنند نه این كه هر چه گفته می‌شود انجام دهند و تنها یك مجری باشند. كادر فنی باید بتواند باری را از دوش سرمربی بردارد كه البته در انتخاب مربیان به دور از احساسات و ارتباطات باید همفكری نیز صورت گیرد.

فرح وشی در پایان گفت: كشتی ایران در باكو دچار اتفاق غیر منتظره‌ای شد كه حق كشتی ایران آن نتایج نبود. البته اشكالات و تداخل‌هایی نیز وجود داشته كه باید برطرف شوند. با این امكانات مالی فدراسیون، موفقیت می‌تواند حاصل شود كه باید برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی سیستماتیك كه مغایرت با اصول و عمل تمرین نداشته باشد را در پیش گرفت تا قابلیت‌های جسمانی و فنی كشتی‌گیران را بالا برد.