تبیان، دستیار زندگی
با حضور معاون رییس‌ جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، مراسم كلنگ‌زنی استادیوم 40 هزار .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كلنگ‌ استادیوم بانوان به زمین زده شد

كلنگ‌ استادیوم بانوان به زمین زده شد

با حضور معاون رییس‌ جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، مراسم كلنگ‌زنی استادیوم 40 هزار نفری بانوان در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

این استادیوم 40 هزار نفری با مساحت 49 هزار متر مربع در ضلع شمال غرب مجموعه ورزشی آزادی به مدت 36 ماه احداث خواهد شد.

در این مراسم كه با حضور جمع كثیری از مسوولان و ورزشكاران، نمایندگان مجلس، مدیران و معاونان سازمان تربیت بدنی برگزار شد، مهندس محمد علی‌آبادی ابراز خرسندی كرد: ما بسیار خوشحالیم كه از ابتدا تا انتها كار احداث مجموعه ورزشی 40 هزار نفری بانوان به دست مهندسان و طراحان توانمند ایرانی انجام می‌شود؛ در حالی كه در گذشته برای احداث همین مجموعه ورزشی آزادی وضعیت به این شكل نبود و حتی كلیه‌ی مصالح نیز از خارج از كشور وارد می‌شد.

علی آبادی ادامه داد: انتظار می‌رود تا پایان كار دولت نهم بیش از 500 مجموعه ورزشی مختص بانوان احداث شود.

رییس سازمان تربیت بدنی اختصاص 30 درصد اعتبار فدراسیون‌های ورزشی به امور بانوان را از جمله بهترین اقدامات انجام شده در این دوره دانست و گفت: اختصاص این اعتبار به بانوان كمك بسیار زیادی به توسعه‌ی ورزش قهرمانی خواهد كرد. شاید هنوز در برخی فدراسیون‌های ورزشی عدالت به طور كامل رعایت نمی‌شود اما در مجموع كار، وضعیت بسیار راضی‌كننده است. همان‌طور كه تا كنون ما در بسیاری از رشته‌های ورزشی توانستیم به سرعت در آسیا صاحب مدال شویم.

وی از موافقت رییس جمهور با طرح جذب تحصیل‌كرده‌های ورزشی خبر داد و گفت: ما در این طرح خواستار به خدمت گرفتن 2 هزار نفر از بانوان تحصیل‌كرده شدیم تا آنها را در بخش‌های مختلف ورزش استخدام كرده و بتوانند به صورت مستقل فعالیت‌های مربوط به خود را انجام دهند، از طرفی به دیگر بخش‌های اداری نیز كمك كنند.

علی‌آبادی در رابطه با تامین اعتبارات این مجموعه‌ی ورزشی و این‌كه آیا در موعد مقرر مجموعه‌ی ورزشی 40 هزار نفری بانوان به پایان خواهد رسید یا خیر؟ اظهار كرد: با برنامه‌ریزی‌هایی كه مهندس هادیانی رییس شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی انجام داده‌اند، مقرر شد حساب بانكی را ایجاد كنیم تا از این طریق اعتباری را كسب كنیم ودر زمان‌هایی كه به پول نیاز داریم معطل بودجه‌ی اختصاصی مجموعه نباشیم و در زمانی كه دولت بودجه‌ی لازم را به ما داد آن را به بانك پرداخت می‌كنیم. این امر سبب می‌شود كه از توقف كار پروژه جلوگیری شود. به عقیده‌ی من این پروژه‌ی خاص بانوان نباید محدودیت اعتباری داشته باشد.

كلنگ‌ استادیوم بانوان به زمین زده شد

وی در پایان گفت: امیدوارم همه تا دو سال دیگر زنده باشیم و این ورزشگاه زیبا را به زنان تقدیم كنیم.

در ادامه این مراسم، "امیررضا خادم" نماینده‌ی مجلس نیز به اقدامات انجام شده در راستای ورزش در مجلس هفتم اشاره كرد و گفت: بسیار خوشحالیم كه امروز شاهد حركت خوب و پرشتاب دولت در قالب رسیدن به یك متر مربع فضای ورزشی برای هر فرد هستیم. امروز ما شاهد هماهنگی بسیار خوب بین كمیسیون فرهنگی، كمیته‌ی تربیت بدنی مجلس و سازمان تربیت بدنی هستیم.

وی ادامه داد: البته با نگاه اجرایی بسیار خوب مهندس علی‌آبادی در رابطه با ساخت و ساز اماكن ورزشی كه كمتر نیز وارد مسایل سیاسی می‌شوند و بودجه‌ی مصوب دولت را در جای خود هزینه می‌كنند، بسیار امیدواریم كه با توجه به احداث این استادیوم اختصاصی برای بانوان بتوانیم در آینده دارای مكانی در شأن بانوان كشورمان نیز باشیم.

خادم تصریح كرد: مدال‌آوری زنان ایران برای دولت و ملت ما در میادین بین‌المللی از اهمیت بسزایی برخوردار است. همان‌طور كه نمایندگان زنان ایران در بازی‌های آسیایی دوحه توانستند به دو مدال برنز دست یابند و باعث افتخار ایران شوند، باید این حركت هم‌چنان ادامه یابد؛ چرا كه یكی از دغدغه‌های جدی ما ورزش بانوان بوده و هست.

در پایان صحبت‌های وی، "زنگنه" مدیر این پروژه نیز گفت: ما حتی می‌توانیم این مجموعه را در عرض 26 ماه احداث كنیم.

در پایان این مراسم كلنگ این مجموعه به زمین زده شد.