تبیان، دستیار زندگی
یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود ما در زندگی شخصی و کاری ، موقعیتهای مناسبی را به سادگی از دست بدهیم ، تصمیم گیریهای اشتباهی است که مرتکب می شویم. این نکته مهمی است که در برابر رویدادهایی که در زندگی ما به وقوع می پیوندند ، موضع مناسبی بگیریم و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمای تصمیم گیری بهتر

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود ما در زندگی شخصی و کاری ، موقعیتهای مناسبی را به سادگی از دست بدهیم ، تصمیم گیریهای اشتباهی است که مرتکب می شویم.  این نکته مهمی است که در برابر رویدادهایی که در زندگی ما به وقوع می پیوندند ، موضع مناسبی بگیریم و در مقابل آنها منفعلانه عمل نکنیم.

دکتر اسپنسر جانسون در کتاب "راهنمای تصمیم گیری بهتر" ضمن نقل داستانی، قواعدی را بطور عملی برای خواننده عنوان می کند تا با بکار بردن آنها بتواند قدرت خود را در اتخاذ تصمیمات صحیح و به موقع ارتقا ببخشد.

داستان این کتاب در مورد مرد جوانی است که در پی سفری تفریحی آموزشی ، با یک راهنما همراه می شود . راهنما در واقع گوینده پندهای اسپنسر جانسون برای خواننده کتاب است و تذکرات او به مرد جوان ، بصورت فرمولی عملی برای خواننده کتاب قابل لمس می شود.

اولین اندرز راهنما حاوی این نکته است که برای اتخاذ یک تصمیم بهتر ، قدم اول آن است که شما از پیگیری یک تصمیم ضعیف باز بایستید .

چنانکه ذکر شد این نکته در دل داستان بازگو می شود و همانطور که خواننده داستان اصلی را دنبال می کند ، نکات کلیدی را نیز آموزش می بیند .

در بخشهای بعدی کتاب خواننده با مراحل مختلف دستورالعمل راهنما برای اتخاذ یک تصمیم خوب آشنا می شود . و با این مفاهیم آشنا می گردد:

" تصمیمات مقدماتی ، بهره گیری از عقل سرد و عقل گرم ، مطابقت تصمیم مقدماتی با چهارچوب های دو عقل یاد شده ، نیاز واقعی ، اطلاعات و اختیارات ، جوانب ، و ..."

در پایان کتاب ، شما علاوه بر آنکه داستان اصلی را مطالعه کرده اید ، مرحله به مرحله با روال اتخاذ یک تصمیم مناسب آشنا شده اید . در انتهای کتاب شاهد یک نقشه ارائه شده توسط راهنما برای تصمیم گیری بهتر خواهید بود که حالا تک تک عناوین و سرفصلهای آنرا بطور عملی در ذهن خود دنبال کرده اید.

فهرست مطالب این کتاب

- از سردرگمی تا روشنایی

- یک روش قابل اعتماد

- نیاز واقعی

- آگاهی از اختیارات

- فکر کردن به تمام جوانب

- نیمه دیگر

- راستی و درستی من

- فراست من

- بصیرت من

- مروری بر آنچه گذشت

- زمان استفاده

- راهنمای شخصی

شرحی بر مولف

دکتر اسپنسر جانسون ، نویسنده کتب کاربردی با عناوین ؛ "فروشنده یک دقیقه ای ، مدیر یک دقیقه ای ، چه کسی پنیر مرا جابجا کرد ، معلم یک دقیقه ای ، مادر یک دقیقه ای ، پدر یک دقیقه ای ، یک دقیقه برای خودم و ..."  می باشد .

او در تالیفات خود سعی می کند  تا حد امکان از کلی گویی پرهیز نموده و دائما در حال ارائه راه حلهای عملی به خواننده باشد .

دلیل اقبال کتب او از جانب خوانندگان نیز همین است .

در صورت تمایل به خرید این كتاب از فروشگاه اینترنتی موسسه تبیان كلیك كنید