تبیان، دستیار زندگی
کتاب " مطلع عشق " مجموعه ای است از پندها و نصایح مقام معظم رهبری به زوجهای جوانی که توفیق یافته اند پیوند زناشویی خود را با آهنگ کلام ایشان ، هماهنگ کنند و در آغاز زندگی از سرچشمه ی فیض و حکمت آن عالم عارف بهره گیرند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب مطلع عشق ، گزیده ای از رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای به زوجهای جوان

کتاب " مطلع عشق " مجموعه ای است از پندها و نصایح مقام معظم رهبری به زوجهای جوانی که توفیق یافته اند پیوند زناشویی خود را با آهنگ کلام ایشان ، هماهنگ کنند و در آغاز زندگی از سرچشمه ی فیض و حکمت آن عالم عارف بهره گیرند .

این مجموعه شامل 4 کلام و 7 رهنمود است . کلامها در حقیقت ره توشه ی نظری و رهنمودها ، ره توشه عملی به شمار می روند . در کلامها با دانستنیهایی ضروری درباره ازدواج و خانواده آشنا می شویم . و در رهنمودها ، مهارتهای زندگی شیرین در پرتو آموزه های اسلامی را فرا می گیریم .

رهبر فرزانه ما در این مجالس در مقام بیان همه دیدگاههای خود درباره ازدواج و خانواده نبوده اند ، بلکه به مناسبت آغاز زندگی جمعی از فرزندانشان ، آنچه را که اسرار کامیابی آنان می دانسته اند ، صمیمانه تذکر داده اند .

اگرچه مخاطب این نکته ها در اکثر موارد جوانان آغازگر راه زندگی مشترک هستند ، در عین حال ، برای آنان که سالهایی از شروع زندگی شان می گذرد نیز سودمند و راهگشاست . در این مجموعه پدران و مادران نیز با نگاه ناب اسلامی درباره ازدواج ، بیشتر آشنا می شوند و بویژه مخاطب رهنمود هفتم ، آنان هستند .

فهرست :

کلام اول : ازدواج ؛ ناموس طبیعت ، دستور شریعت

کلام دوم ؛ کانون گرم خانواده

کلام سوم ؛ غروب عشق و قحطی عاطفه در غرب

کلام چهارم ؛ حقوق متقابل زن و شوهر

رهنمود اول ؛ همسفر تا بهشت

رهنمود دوم ؛ بالاتر از واقعیت

رهنمود سوم ؛ هنر تقسیم کار

رهنمود چهارم ؛ سازش و سازگاری

رهنمود پنجم ؛ زندگی شیرین

رهنمود ششم ؛ هشدارها و یادآوریها

رهنمود هفتم ؛ آسان گیری

گزیده ای از متن کتاب

" ... در شرع مقدس اسلام ، آنچه که معین شده است این است که دختر و پسر باید هم کفو یکدیگر باشند . و عمده مساله در باب کفو ، عبارت است از ایمان ؛ یعنی هردو مومن ، هر دو دارای تقوی و پرهیزکاری و هردو معتقد به مبانی الهی و اسلامی و عامل به آنها باشند ..."

" ... هرانسانی – هم زن و هم مرد – در طول زندگی ، در شبانه روز مشکلاتی دارد و با پیش آمد ها و حوادثی مواجه است . این حوادث اعصاب را می کوبد و خسته می کند . انسان ... وقتی وارد محیط خانواده شد این محیط امن و امان به او تجدید قوا می بخشد . او را آماده یک روز دیگر و یک شبانه روز دیگر می کند . خانواده برای تنظیم زندگی انسان خیلی مهم است . البته خانواده باید خوب اداره بشود . باید سالم اداره بشود ..."

در صورت تمایل جهت خرید این كتاب ارزشمند كلیك كنید