تبیان، دستیار زندگی
عجیب ترین خبری که این روزها ذهن علاقه مندان به فوتبال کشورمان ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احتمال حضور استقلال در لیگ قهرمانان

احتمال حضور استقلال به لیگ قهرمانان

عجیب ترین خبری که این روزها ذهن علاقه مندان به فوتبال کشورمان را به خود مشغول کرده است، بحث قهرمانی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا و افزایش تیم های ایرانی در مسابقات هفتمین دوره لیگ قهرمانان آسیا به 3 تیم است.

این اتفاقات باعث شده است ابهاماتی زیادی در خصوص انتخاب سومین نماینده فوتبال ایران برای شرکت در این مسابقات بوجود آید.

در این شرایط صحبت از بازگشت احتمالی استقلال به لیگ قهرمانان آسیا مطرح شده و گفته می شود رئیس سازمان تربیت بدنی و رئیس آینده فدراسیون فوتبال برای جبران مشکلات مدیریتی وقت باشگاه استقلال که باعث حذف این تیم از آن رقابت ها شد، برنامه ویژه‌ای را برای این تیم پرطرفدار در سر دارند.

البته علی آبادی که در آن زمان برخوردی جدی با مقصران پرونده حذف استقلال داشت و آن ها را از کار برکنار کرد قصد دارد شرایطی را فراهم کرده تا در صورت قهرمانی سپاهان درلیگ قهرمانان آسیا و افزایش سهمیه تیم های ایرانی، استقلال به عنوان یکی از گزینه ها به كنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شود.

احتمال حضور استقلال به لیگ قهرمانان

این صحبت ها درحالی جنبه جدی تر به خود می گیرد که سپاهان بتواند قهرمان این دوره لیگ قهرمانان آسیا شود و با این قهرمانی اتوماتیک وار جواز حضور در مسابقات هفتمین دوره لیگ قهرمانان را به دست می آورد اما چون این تیم با قهرمانی در جام حذفی فصل گذشته نماینده کشورمان در آن رقابت ها خواهد بود، از سوی AFC یک سهمیه دیگر به تیم های ایرانی برای حضور در این رقابت ها اضافه خواهد شد.

در این صورت تیم های استقلال اهواز نائب قهرمان ششمین دوره لیگ برتر و صباباتری نائب قهرمان جام حذفی فصل گذشته، به عنوان گزینه های اصلی جایگزینی قهرمانه دوره گذشته جام حذفی خواهند بود.

البته با توجه به شایعات اخیر، استقلال تهران هم دیگر گزینه حضور در این رقابت ها محسوب می شود اما در نهایت مسئولین ذیربط با توجه به قوانین موجود FIFA و AFC سومین گزینه فوتبال باشگاهی ایران را به مسئولان برگزاری لیگ قهرمان معرفی خواهند کرد.

مطالب مرتبط :