تبیان، دستیار زندگی
سیدمسعود شجاعی طباطبایی به ستاد خبری هشتمین دوسالانه کاریکاتور گفت: "این آمار در حالی به دست آمده که هنرمندان کاریکاتوریست تا پایان مهرماه برای ارسال آثارشان فرصت دارند و پیش بینی می شود تعداد کشورهای شرکت کننده به 75 برسد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت 69 کشور در هشتمین دوسالانه کاریکاتور

کاریکاتور

هنرمندان کاریکاتوریست 69 کشور آثار خود را به هشتمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران ارسال کردند.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی به ستاد خبری هشتمین دوسالانه کاریکاتور گفت: "این آمار در حالی به دست آمده که هنرمندان کاریکاتوریست تا پایان مهرماه برای ارسال آثارشان فرصت دارند و پیش بینی می شود تعداد کشورهای شرکت کننده به 75 برسد."

دبیر دوسالانه کاریکاتور ادامه داد: "تاکنون 410 هنرمند خارجی آثارشان را به دبیرخانه فرستاده‌اند. هنرمندانی سرشناس در هشتمین دوسالانه کاریکاتور حضور یافته‌اند که از میان مشهورترین آنها می‌توان به پائولو دالپونته از ایتالیا، کریستوبال رینوزو از آرژانتین، یوری کوزوبوکین و کازانوفسکی از اکراین، کارلوس آموریم از برزیل، اری ازیک از ترکیه، داچوان زیا از چین، جولیان پناپای از رومانی، والنتین دروژنین و سرگئی تونین از روسیه، اولگ درکاچف از کانادا و انجل بولیگان از مکزیک اشاره کرد."

چین با 62 نفر، ترکیه با 41 نفر، ایتالیا با 30 نفر و برزیل با 27 نفر بیشترین شرکت کننده را در دوسالانه هشتم کاریکاتور دارند و از ایران نیز تا این زمان 202 کاریکاتوریست آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده اند. در هفتمین دوسالانه کاریکاتور هنرمندان 67 کشور شرکت کرده بودند. هشتمین دوسالانه کاریکاتور تهران 28 آبان ماه در مرکز فرهنگی هنری صبا افتتاح خواهد شد.

منبع : مهر