تبیان، دستیار زندگی
دربی 63 عصرروزیکشنبه با تساوی یک بر یک تیم های استقلال و پرسپولیس به پایان رسید تا دو .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواندنی های دربی 63

خواندنی های دربی 63

دربی 63 عصرروزیکشنبه با تساوی یک بر یک تیم های استقلال و پرسپولیس به پایان رسید تا دو تیم امتیازات این دیدار را بین همدیگر تقسیم کنند.

در پیش و پش از برگزاری این دیدار سنتی پایتخت، اتفاقات رخ داد که آنها را در زیر می خوانید:

* مسعود فلاح از گیلان، ایرج نظری از اصفهان و فرج الله یثربی از همدان داوران پیشكسوت فوتبال كشورمان بودند كه پیش از آغاز دربی 63 با دریافت هدایایی از مسعود عنایت رییس كمیته داوران فدراسیون فوتبال مورد تجلیل قرار گرفتند.

* دقایقی پیش از آغاز دربی ناصر حجازی و افشین قطبی در کنار زمین چمن حاضر شدند و ضمن احوال پرسی و روبوسی، حلقه گلی را به گردن همدیگر انداختند.

* تعدادی ازنوجوانان با پوشیدن لباس های محلی  به نشانه استانهای مختلف و در دست داشتن پرچم  در دایره مرکز زمین حلقه زدند و پرچم سه رنگ کشورمان را در ورزشگاه به نمایش گذاشتند.

* علی منصوریان که جایی در ترکیب اصلی تیم فوتبال استقلال ندارد به همراه دیگر بازیکنان وارد زمین شد و بشدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت. ضمن اینکه صادق ورمزیار به محض ورود به داخل زمین نیکبخت واحدی را در آغوش گرفت و دقایقی را به احوالپرسی با وی پرداخت.

* داوران مسابقه ساعت 14 وارد زمین چمن شدند و پس از بازدید از چمن و دروازه ها و انداختن عکس یادگاری به رختکن ویژه داوران بازگشتند. ضمن اینکه آنها ساعت 15 و برای گرم کردن مجددا وارد زمین چمن ورزشگاه آزادی شدند.

* 700 دستگاه اتوبوس و 400 دستگاه مینی بوس به شکل بسیار جالبی در اتوبان های اطراف درهای ورودی شرقی و غربی ورزشگاه مستقر شده اند تا در پایان این دیدار، تماشاگران را به 3 میدان اصلی شهر- امام حسین، راه آهن و رسالت- منتقل کنند. ضمن اینکه پس از پایان این مسابه مدیرعامل شرکت

* نیروهای امنیتی نظم قابل قبولی را در اتوبان ها و مبادی ورودی ورزشگاه آزادی ایجاد کرده اند تا برخلاف بازی ها گذشته ترافیکی در این محل ها ایجاد نشود.

خواندنی های دربی 63

* حب درویش رکورددار زدن روپایی در ایران، ساعتی پیش از شروع بازی و با توپ هایی در سایز بندی مختلف به هنرنمایی برای تماشاگران پرداخت که از سوی فوتبالدوستان مورد تشویق قرار گرفت.

* معاونان سازمان تربیت بدنی(هاشمی وساور) درجایگاه ویژه حضور داشتند . فدا حسین مالکی عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس نیز در جایگاه حضور داشت . سعید راد و مهدی پاشازاده و مهرداد میناوند از تماشاگران ویژه‌ این بازی هستند. همچنین یونگ، سرمربی هلندی‌ تیم فوتبال استیل آذین و كلیه اعضای هیئت مدیره باشگاه در جایگاه ویژه حضور دارند.

* نوید مظفری زاده داورچهارم بازی روز بسیار سختی را پشت سرگذاشت زیرا بارها مجبور شد برای اجرای دقیق قوانین فیفا از مربیان تیم ها بخواهد روی نیمکت بنشینند که در این بین به شکل های مختلف سعی در آرام نگه داشتن نیمکت دوتیم داشت .

* پیشاپیش بازیکنان در بدو ورود به زمین مسابقه، دو پلاکارد با مضامین و شعارهایی در خصوص هفته کاهش بلایای طبیعی به چشم می خورد . روی یکی از آنها گوشه ای از سخنان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان به چشم می خورد که نوشته بود ما به دنبال ایجاد جبهه جهانی همبستگی هستیم.

* پیش از آغاز بازی برای ادای احترام به روح مرحوم مسلم طلوعی بازیکن تیم فوتبال علم و ادب مشهد بازیکنان یک دقیقه سکوت کرند.

* نیكبخت واحدی و فراز فاطمی پیش از شروع این دیدار برای ناصر حجازی گل بردند اما  تماشاگران استقلالی پیش از شروع بازی علیه نیكبخت شعار دادند.

* چند تن ازتماشاگران تیم فوتبال استقلال تهران كه در جریان دیدار این تیم با تیم پرسپولیس به علت پرتاب سنگ مصدوم شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.

* در دقیقه 25 مسابقه كه داور گل علیرضا نیكبخت را مردود اعلام كرد، امیر حسین صادقی از گونزالس اسپانیایی تشكر كرد و با او دست داد.

* پس از به ثمر رسیدن گل پرسپولیس كه مردود اعلام شد، تماشاگران چند نارنجك دستی پرتاب كردند و دودی غلیظ، بخشی از ورزشگاه را فرا گرفت.

* داور اسپانیای سعی كرد با دادن اخطارهای متعدد بازی را تحت كنترل خود داشته و جو مسابقه را آرام كند اما در چندین صحنه به اشتباه قضاوت كرد.

* بعد ازبه ثمر رسیدن گل تیم فوتبال استقلال تعدادی از تماشاگرنماهای دو تیم با پرتاب سنگ به جان هم افتادند كه در جریان آن دو تن مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.  همچنین یكی از طرفداران تیم استقلال پس از این گل از فرط شادی دچار ناراحتی قلبی شده و به بیمارستان منتقل شد.

* امیرحسین صادقی، شیث رضایی  و علیرضا واحدی نیکبخت با دریافت کارت زرد از گونزالس داور دربی 3 اخطاره شدند و بدین ترتیب بازی هفته دهم تیم هایشان را از دست دادند.