تبیان، دستیار زندگی
سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: یك حركت فردی پایه‌ساز تنها گل استقلال بود .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلعه ‌نویی به خاطر امام رضا(ع) در ابومسلم

قلعه ‌نویی به خاطر امام رضا(ع) در ابومسلم

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: یك حركت فردی پایه‌ساز تنها گل استقلال بود هرچند پرسپولیس هم پرسپولیس سابق نبود.

امیر قلعه‌نویی درگفتگویی اظهاركرد: معتقدم كه بازی‌های قبلی استقلال و پرسپولیس بسیار بهتر از دیداری بود كه این دو تیم روز گذشته انجام دادند. به طوری كه به هیچ وجه نمی‌توان به لحاظ فنی نمایش نیمه‌ی اول دو تیم را بررسی كرد، چرا كه كار فنی از سوی هیچ كدام از دو تیم در نیمه اول ارایه نشد.

وی افزود: با این حال نیمه‌ی دوم شرایط بهتر شد و استقلال بر روی یك حركت فردی به گل رسید و پس از گل به نظرم پرسپولیس بهتر بود اما، پرسپولیس پس از زدن گل مساوی عقب كشید و افت محسوسی داشت.

قلعه‌نویی با بیان این كه پرسپولیس آن تیمی نبود كه همه انتظار داشتند، گفت: پرسپولیس تنها بیست دقیقه خوب بازی كرد و در بقیه زمان بازی نمایش چندان خوبی را ارایه نكرد. ضمن آن كه معتقدم بازی‌های داربی كه سال‌های گذشته انجام شد، هم به لحاظ كیفیت و هم به لحاظ جذابیت شرایط بهتری داشت. فكر می‌كنم حساسیت كاذبی كه برای این بازی به وجود آمده بود و حضور تعدادی از بازیكنان كه برای اولین بار داربی را تجربه می‌كردند، سبب شد كه دو تیم نتوانند كیفیت بالایی را ارایه دهند. به نظرم این هفته را باید به نام استقلال اهواز نوشت كه با پیروزی برابر سپاهان پانزده، شانزده امتیاز كسب كرد.

قلعه‌نویی با انتقاد از كیفیت لیگ هفتم گفت: متاسفانه لیگ ما سال به سال ضعیف می‌شود و دلیل این مساله هم ترانسفر بازیكنان شاخص فوتبال ماست كه بیشتر آنها به امارات می‌روند. اگر لیگ امسال را با لیگ سال گذشته و مسابقات دو فصل قبل را با رقابت‌های سال قبل مقایسه كنید به این نتیجه می‌رسید كه سطح كیفی مسابقات قابل قیاس با هم نیستند و هر سال كه از لیگ می‌گذرد تیم‌ها كیفیت پایین‌تری از فوتبال را ارایه می‌دهند.

وی گفت: شرایط لژیونرهای در اروپا هم مناسب نیست، بیشتر بازیكنان ایرانی به امارات می‌روند و این وضعیت فوتبال ایران را نامناسب‌تر می‌كند. قصد ضعیف عنوان كردن لیگ امارات را ندارم اما، متاسفانه واقعیت این است كه با حضور بازیكنان ایرانی در امارات آنها دیگر نمی‌توانند نمایش گذشته‌شان را ارایه كنند.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا فكر می‌كنید حضور لژیونرها در تیم ملی در زمان تمرینات آغاز فصل تیم‌های اروپایی سبب تضعیف جایگاه آنها در اروپا نشده است، گفت: زمانی كه بازیكنان لژیونر از تیم ملی به تیم‌های باشگاهی‌شان در اروپا رفتند، جایگاه مناسبی داشتند اما، در حال حاضر نمی‌توانم به دلیل دوری از آنها درباره‌ی شرایط‌شان اظهار نظر كنم.

قلعه‌نویی درباره‌ی پیشنهاد باشگاه ابومسلم برای سرمربیگری گفت: منتظر برگزاری كلاس‌های مربی‌گری حرفه‌ای‌ام و پس از آن درباره‌ آینده‌ام تصمیم‌گیری خواهم كرد. من از ابومسلم تشكر و معذرت خواهی می‌كنم. هر چند كه دوست دارم به خاطر امام رضا(ع) یك سالی را در مشهد مربیگری كنم اما، این یك سال امسال نیست. ضمن آن كه سر نخواستن من هم دعواست.