تبیان، دستیار زندگی
طبق اعلام رییس فدراسیون وزنه‌برداری، از این پس دو مربی جدید چینی جای كوروش باقری و سید هادی پانزوان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

  • مربیان وزنه برداری برکنار شدند
  • مربیان وزنه برداری برکنار شدند

طبق اعلام رییس فدراسیون وزنه‌برداری، از این پس دو مربی جدید چینی جای كوروش باقری و سید هادی پانزوان را در تیم ملی بزرگسالان خواهند گرفت.

پشت از پایان هفتاد و ششمین دوره‌ مسابقه‌های جهانی وزنه‌برداری و در پیش بودن بازی‌های المپیك پكن، مسوولان فدراسیون وزنه‌ برداری ایران را بر آن داشته تا در راستای برنامه‌های جدید خود، تغییر و تحولاتی در كادر تیم‌های ملی و حتی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان به وجود آورند.

بهرام افشارزاده در این مورد گفت: در حقیقت همه برنامه‌های ما از این پس بر اساس بازی‌های المپیك تدارك دیده می‌شود. همه‌ دغدغه‌ ما هم آماده كردن سه وزنه‌بردار خوب وشایسته برای بازی‌های پكن است. از هم اكنون نمی‌توانیم در این زمینه صحبت كنیم و همه‌ حرف‌های ما پس از المپیك است.

وی ادامه داد: در المپیك پكن «رضازاده» باید مدال بگیرد. اگر هم بتوانیم برنامه‌های ما به صورت كامل اجرا شود، ما مدال‌دیگری هم جز مدال رضازاده خواهیم داشت. البته این به شرطی است كه تمرین‌های ما مرتب و منظم تا سال آینده ادامه پیدا كند.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد دو مربی جدید چینی هم گفت: لیو یوهونگ و ژئو پیشون دو مربی بسیار خوب چینی هستند كه روز چهارشنبه برای همكاری با ما وارد تهران شده‌اند. یك مربی دیگر هم مقدمات كارش انجام شده كه تا چندی دیگر به ایران می‌آید. در حقیقت این مربیان دستیاران بهمن زارع سرمربی تیم ملی بزرگسالان خواهند بود. آن مربی دیگری هم كه خواهد آمد در كنار تیم جوانان كار می‌كند.

افشارزاده در پاسخ به این سوال كه آیا دیگر تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان دستیار و مربی ایرانی نخواهد داشت، گفت: دیگر بهمن زارع دستیار ایرانی ندارد و مربیان چینی كمك مربی‌های ما خواهند بود. در اردو هم برای بازی‌های المپیك فكر نمی‌كنم بیش از 5 و یا 6 ورزشكار را به صورت متمركز زیر نظر بگیریم.

وی در مورد مشاور بلاروسی تیم ملی هم یادآور شد: هانچارنكا قراردادش تمام شده و ما قرارداد جدیدی با او نمی‌بندیم. این به آن دلیل نیست كه كار او راضی كننده نبوده، ما می‌خواهیم شیوه ی مدیریت بر تیم‌های ملی یكپارچه باشد و همه‌ی مربیان ما از چین باشند.

در همین راستا، نصرالله دهوی مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: در حال حاضر مربیان چینی كه به ایران آمده‌اند، تمرین‌های تیم جوانان و نوجوانان را از نزدیك مشاهده می‌كنند. در طول این مدت هم از هر استان سه نفر از بهترین‌ها چد روز به اردو می‌آیند كه زیر نظر این مربیان آزمایش شوند.

وی در مورد زمان فرا خواندن نفرات جدید به اردوی تیم ملی بزرگسالان گفت: در رده‌ی جوانان و نوجوانان وزنه‌برداران ما مشغول تمرین هستند اما، در ردهی بزرگسالان بیشترنفرات ما به اردوی ازبكستان رفته‌اند كه پس از بازگشت نفرات جدید به اردو دعوت می‌شوند. اردوی تیم نفت در ازبكستان هفته‌ آینده به اتمام می‌رسد و تكلیف تیم ملی مشخص می‌شود.