تبیان، دستیار زندگی
در حالیکه دور جدید اردوهای آماده سازی تیم ملی تكواندو، اعزامی به مسابقات آسیایی كسب ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسافران المپیک چهارشنبه معرفی می شوند

مسافران المپیک چهارشنبه معرفی می شوند

در حالیکه دور جدید اردوهای آماده سازی تیم ملی تكواندو، اعزامی به مسابقات آسیایی كسب سهمیه المپیك، از امروز به صورت شبانه روزی در آكادمی ملی المپیك آغاز می‌شود با این حال احتمال مشخص شدن اوزان المپیکی تا روز چهارشنبه وجود دارد.

فاصله اندک تا زمان رقابتهای انتخابی المپیک درقاره آسیا باعث شده تا کادر فنی تیم ملی تکواندو با بررسی دقیق دو وزن مورد نظر خود را برای اعزام به این رقابتها اتنخاب کنند تا در فاصله 46 روزه به آماده سازی این دو تکواندوکار بپردازند.

قراراست تا روز چهارشنبه رضا مهماندوست سرمربی جدید تیم ملی دو  وزن اعزامی به ویتنام را انتخاب کند. شنیده می شود بعد از انتخاب این دو وزن دو تکواندو کار ملی پوش در این دو وزن با انجام رقابتهای انتخابی بین بهترین نفرات مشخص خواهد شد.

سرمربی جدید تیم ملی به گزینش اعتقادی ندارد و نفرات ملی پوش را تنها با انجام مسابقات انتخابی معرفی خواهد کرد. رقابتهای انتخابی المپیک در قاره آسیا  29 نوامبر تا 2 دسامبر (8 تا 11 آذرماه) در ویتنام برگزارخواهد شد.

رضا مهماندوست درباره‌ جلسه‌ برگزار شده تكواندو در كمیته‌ ملی المپیك برای ارزیابی عملكرد تیم ملی خاطرنشان كرد: مسوولان كمیته ملی المپیك به شرایط حساس تكواندو در احراز سهمیه‌های المپیك كاملا اشراف داشتند و این كه برخلاف سایر رشته‌ها، در تكواندو دو قهرمان جهان ممكن است در همان قرعه اول با یكدیگر روبرو و حذف شوند.

وی اضافه كرد: ساعی در المپیك از فرصت‌ها استفاده كرد و به مدال طلا رسید. مسوولان كمیته‌ ملی المپیك نیز عنوان كردند كه این مسایل را كاملا درك می‌كنند، ولی شرایط تكواندو حساس است. در مقابل مسوولان فدراسیون عنوان كردند از هیچ كاری برای آماده سازی تیم ملی دریغ نكرده‌ایم و بگویید چه كار باید می‌كردیم و نكردیم. در مجموع كمیته ملی المپیك قول همه گونه مساعدت را به ما داد.

وی درباره جلسه روز چهارشنبه و معرفی احتمالی دو وزن اعزامی به مسابقات ویتنام اظهار كرد: پیش از همه چیز، ملی‌پوشان باید خود را ثابت و تمام مدعیان باید در انتخابی شركت كنند. ما باید اوزانی را انتخاب كنیم كه در آنها حاشیه امنیت بیشتری داشته باشیم و نباید احساساتی فكر كرده و تصمیم گرفت. اینك راه برای تمامی مدعیان باز است و آنها كه خود را حائز شرایط می‌دانند، باید بتوانند خود را تست كنند. ما با در نظر گرفتن جمیع شرایط تصمیم خواهیم گرفت.

گفتنی است، 10 عضو تیم ملی از فردا وارد اردوی شبانه روز شده و تا زمان رقابتهای انتخابی المپیک در قاره آسیا 70 جلسه تمرین را در 46 روز پشت سرخواهند گذاشت.  در بین این 46 روز نیز سه مرحله تست آمادگی جسمانی تدارک دیده شده است.