تبیان، دستیار زندگی
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، «دوریس لسینگ» با ابراز خوشحالی از این خبر در حالی كه در خیابان از تاكسی در شمال لندن پیاده می‌شده به خبرنگاران گفت: الان بیش از 30 سال است كه منتظرم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیش از 30 سال منتظر بودم

دوریس لسینگ

برنده جایزه نوبل ادبی 2007عنوان كرد:

«دوریس لسینگ» بعد از با خبر شدن از برنده ‌شدنش با اشاره به اینكه تمام جوایز ادبی اروپا را برده است، گفت: از 30 سال پیش منتظر بودم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، «دوریس لسینگ» با ابراز خوشحالی از این خبر در حالی كه در خیابان از تاكسی در شمال لندن پیاده می‌شده به خبرنگاران گفت: الان بیش از 30 سال است كه منتظرم.

وی گفت: من تمام جوایز ادبی را در اروپا برده‌ام.

خبرگزاری آلمان هم از واكنش یك منتقد ادبی نسبت به این انتخاب خبر داده است.

«مارسل رایش‌رانیكی»، منتقد ادبی از اعطای جایزه نوبل ادبی امسال به «دوریس لسینگ» انتقاد كرد و گفت: او فرد واقعی و شایسته این جایزه نیست.

وی گفت، نویسندگانی چون «فیلیپ راث» نویسنده آمریكایی و «جان آپدایك» نویسنده آمریكایی باید برنده این جایزه می‌شدند، نه «لسینگ».

این منتقد ادبی در یك گفت‌وگوی بعد از خبر اعطای نوبل ادبی به «لسینگ» اظهار داشت: با این حال تصمیم داوران آكادمی نوبل موجب آبروریزی نیست.

از نگاه این منتقد «لسینگ» نویسنده قابل توجهی به شمار می‌آید ولی نویسنده بزرگی نیست.

وی گفت، جایزه نوبل باید به كسی داده شود كه نویسنده بزرگی باشد و بر رشد ادبیات تأثیرگذار بوده باشد.

خبر دیگر اینكه مسئولان نمایشگاه بین‌المللی فرانكفورت با استقبال از برنده شدن «دوریس لسینگ» به عنوان برنده جایزه نوبل ادبی از توجه بازدیدكنندگان این نمایشگاه نسبت به آثار وی در روزهای باقی ‌مانده از نمایشگاه كتاب فرانكفورت خبر داده‌اند.

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط :

برنده نوبل چه كسی است؟