تبیان، دستیار زندگی
معجزه‌ بارتز در مارسی بازگشت باشكوه قهرمان فابین بارتز بازگشت خود به لیگ فرانسه را با مهار دو پنالتی و به ثمر رساندن یك گل در دیدار حساس و نفس‌گیر مارسی برابر استراسبورگ جشن گرفت. در نخستن مرحله‌ جام حذفی فرانسه، المپیك مارس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از دنیای توپ گرد

معجزه‌ بارتز در مارسی

بازگشت باشكوه قهرمان

فابین بارتز بازگشت خود به لیگ فرانسه را با مهار دو پنالتی و به ثمر رساندن یك گل در دیدار حساس و نفس‌گیر مارسی برابر استراسبورگ جشن گرفت.

در نخستن مرحله‌ جام حذفی فرانسه، المپیك مارسی به لطف درخشش بارتز پیروز شد. دیدار این دو تیم در پایان وقت قانونی با تساوی یك بر یك خاتمه پیدا كرد و در ضربات پنالتی هنرنمایی سنگربان قرضی منچستر یونایتد، مارسی را فاتح این دیدار كرد. بارتز پس از این دیدار به شبكه‌ ملی تلویزیونی فرانسه گفت:« هفته‌ها برای بازگشت به فرانسه صبر كردم و فشار زیادی را در این مدت تحمل كردم. احساس می‌كنم كه مجدد حرفه‌ی خود را آغاز كرده‌ام و نمی‌خواهم سران مارسی و هواداران این تیم را ناامید كنم.

سال 1993 فابین بارتز به همراه مارسی قهرمان اروپا شد. بارتز مرد محبوبی در كشور فرانسه محسوب می‌شود. او افتخارات فراوانی در كارنامه‌ خود دارد. قهرمانی در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا از جمله این افتخارات است.

توتی: ما برتر از میلان هستیم

آمادگی كامل برای فتح اسكودتو

هر چه به دیدار حساس سه شنبه شب رم و میلان نزدیك می‌شویم، جنگ لفظی میان ستارگان دو تیم بیشتر می‌شود.

فرانچسكو توتی، كاپیتان رم اعلام كرد، گیالوروسی از میلان قدرتمندتر و بالاتر است. او در این باره گفت:« بهترین تیم در این دیدار پیروز خواهد شد. در حال حاضر ما بهترین هستیم.

به احتمال فراوان كاخا كالادزه و الساندرو نستا دو مدافع مستحكم میلان به دلیل مصدومیت در دیدار برابر رم غایب خواهند بود. غیبت این دو مدافع بویژه نستا، فرصت خوبی را در اختیار توتی و سایر مهاجمان رم می‌گذارد: غیبت نستا به سود ماست و در نبود او راحت‌تر دروازه‌ میلان را پیدا می‌كنیم.

بسیاری از كارشناسان فوتبال ایتالیا، توتی را بهترین بازیكن جهان در سال 2003 می‌دانند. اما كاپیتان رم دیگر به این موضوع فكر نمی‌كند: سال 2003، سال خوبی برای من بود. با وجود عملكرد رم در مقطعی از فصل پیش، من پیشرفت زیادی داشتم. مطمئن هستم روزی بهترین خواهم شد. البته باید طی چند هفته‌ آینده از نظر فیزیكی و ذهنی بیشتر تمرین كنم تا برای نبرد نهاییآماده شوم .

داویدز به طور قرضی در بارسلونا

ادگار داویدز، بازیكن هلندی یوونتوس كه هنوز با سران این باشگاه بر سر قرارداد جدیدی به توافق نرسیده می‌خواهد در انتهای فصل برای بارسلونا بازی كند.

قرارداد داویدز با بیونكونری در پایان فصل تمام می‌شود و شایعات زیادی در مورد انتقال این بازیكن به اینتر در مطبوعات ایتالیا منتشر می‌شود. رابطه‌ بازیكن هلندی یووه با مارچلولیپی و سران باشگاه اصلا خوب نیست و پس از نرسیدن به نتیجه‌ مشخص برای تمدید قرارداد، لیپی ترجیح داد این فصل او را روی نیمكت بنشاند. مطبوعات اسپانیا نوشتند، روبرت گریلینگز در حال مذاكره با نمایندگان باشگاه بارسلونا بر سر قرارداد قرضی داویدز به این تیم تا پایان فصل است.

زنگ خطر برای سپاهان؛

قرارداد 5 ماهه ریوالدو با الاتحاد

سرانجام پرونده‌ انتقال ریوالدو به تیم الاتحاد عربستان كامل شد.

بازیكن جدا شده میلان دستمزد بالا را به بازی در تیم‌های بزرگ قاره‌ اروپا و حتی كشورش ترجیح داد و راهی عربستان شد.

منصور البلاوی، رییس باشگاه الاتحاد از این كه شكار بزرگی را در بازار نقل و انتقالات داشته، خوشحال است. او در این باره گفت: ما قرارداد خود را با ریوالدو را كامل كردیم و او پیشنهاد ما را پذیرفت. ریوالدو برای 5 ماه برای الاتحاد بازی خواهد كرد و دستمزد او 3 میلیون دلار است.

گویا بازیكنان بزرگ آمریكای جنوبی ترجیح می‌دهند، به حرفه‌ خود را در كشورهای عربی پایان دهند. پیشتر گابریل باتیستوتا به العربی قطر پیوسته بود. اكنون پورتو، كروزیرو، اسپانیول و لیورپول می‌دانند دیگر شانسی برای به خدمت گرفتن ستاره‌ پیشین بارسلونا ندارند.

این در حالی است كه «ززه پارلا» رییس باشگاه كروزیروی برزیل به مطبوعات محلی اعلام كرده بود 99 درصد از كار انتقال ریوالدو به این تیم انجام شده است.

همان روز نماینده ریوالدو با سران باشگاه الاتحاد به توافق رسید. بزرگ‌ترین مشكل ریوالدو برای ادامه‌ حرفه در اروپا دستمزد بالاییبود كه هیچ باشگاهی حاضر به پرداخت آن نبود.