تبیان، دستیار زندگی
رسپولیس راس ساعت 14 آغاز شود. همه می دانند كه بگوویچ بیشتر از هر چیز به نظم و انضباط اهمیت می دهد اما وقتی خود بگوویچ دیركند برای همه عجیب خواهد بود. وقتی از چلنگر علت این تاخیر را پرسیدیم گفت:  ایشان جایی بود و در راه ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصدومیت شدید انتظاری

قرار بود تمرین پرسپولیس راس ساعت 14 آغاز شود. همه می دانند كه بگوویچ بیشتر از هر چیز به نظم و انضباط اهمیت می دهد اما وقتی خود بگوویچ دیركند برای همه عجیب خواهد بود. وقتی از چلنگر علت این تاخیر را پرسیدیم گفت:  ایشان جایی بود و در راه برگشت مسیر را گم كرده است. این هم از معایب اتوبانهای بسیار در تهران! اما دیرآمدن بگوویچ بیشتر از 17 دقیقه طول نكشید و او در ساعت 17/14 وارد ایران تایر شد.

4 بار تغییر زمین

راس ساعت 10/15 تمرین سرخپوشان به پایان رسید. وینكو زودتر از بازیكنان در كنار زمین بالا حاضر شد تا از نزدیك شرایط زمین را بررسی كند. اما وینكو با مشاهده زمین و صحبت با بزرگان تیم( استیلی، دایی و پیروانی) تصمیم گرفتند به زمین پایین بروند. بازیكنان پس از رسیدن به زمین اصلی تمرینات ابتدایی حركات كششی خود را زیر نظردایی شروع كردند.

ولی یكی از مسئولین ایران تایر به سرعت در كنار زمین حاضر شد و از وینكو خواست به بازیكنان بگوید زمین را ترك كنند، چون این كار سرخپوشان بدون هماهنگی انجام گرفته است. وینكو هم پس از دیدن اصرارهای فراوان این مسئول از بازیكنان خواست برای ادامه تمرین به زمین بالا بروند.

در زمین بالا هم آب جمع شده و یخ زده بود و بازیكنان با ناراحتی تمرین در این زمین را آغاز كردند. از سوی دیگر آشتیانی و استیلی برای صحبت با مسئولین ایران تایر و جلب رضایت آنها وارد عمل شدند. نتایج این گفتگوها باعث شد تا اجازه حضور بازیكنان در زمین اصلی صادر شود. در نهایت پس از 15 دقیقه كش و قوس بازیكنان پرسپولیس تمرین خود را در زمین اصلی و از ساعت 25/15 دقیقه آغاز كردند.

45 دقیقه فوتبال روی برف

بعد از تمرین آقاوسط وینكو بازیكنان را به دو گروه مشكی و نارنجی تقسیم كرد. در تیم نارنجی، كریمی، جمشیدی، باهنر، آشتیانی، خان محمدی، كاظمیان، استیلی، برزگر، میناوند، جباری و عیسی ترائوره بازی می كردند. ایلیچ، پیروانی، گل محمدی، شیری، امامی فر، باقری، كاویانپور، محمدوند، دایی ، انتظاری و سلمانی اعضا تیم مشكی را تشكیل دادند.

15 دقیقه از آغاز بازی نگذشته بود كه وینكو جای عیسی و سلمانی را با هم عوض كرد. اما مصدومیت انتظاری باعث شد پس از 5 دقیقه دوباره سلمانی به تركیب تیم مشكی بازگردد. قباخلو به جای انتظاری وارد زمین شد ولی جایش را با سلمانی عوض كرد تا در تیم ذخیره بازی كند.

پس از نیم ساعت وینكو، كاظمیان و میناوند را جانشین محمدوند و امامی فر در تیم مشكی كرد. این كل تعویض های انجام شده دربازی تمرینی بود.

انگیزه بالا، 18 گل قرمز

در این بازی تمرینی 18 گل از خط دروازه ها عبور كرد كه سهم تیم مشكی 14 گل و تیم نارنجی 4 گل بود. دایی(6)، سلمانی(4)، كاویانپور(2)، باقری و انتظاری گلهای تیم مشكی را به ثمر رساندند و برای تیم نارنجی جباری، باهنر،

خان محمدی و برزگر گلزنی كردند.

تمام بازیكنان در این تمرین با انگیزه ظاهر شوند تا از همین حالا خیال هواداران را از كسب سه امتیاز این دیدار راحت كنند. واقعاً نمی توان گفت چه كسی بهترین بازیكن این بازی بود زیرا تمام نفرات بسیار عالی كار كردند.

مصدومیت سهراب، حضور آمبولانس

در یكی از صحنه های این بازی تمرینی انتظاری پس از انجام حركت آكروباتیك دچار مصدومیت شدیدی شد. فریادهای سهراب تمام بازیكنان را نگران كرد. دكتر زرینه، قاسم عبدالصمدی و چلنگر كمك كردند تا سهراب را از زمین خارج كنند. آشتیانی و باقریان نیز خود را به سرعت بالای سر انتظاری رساندند.

دكتر زرینه از مسئولین ایران تایر خواست تا آمبولانس خبر كنند و همچنین برای كاهش درد مجبور شد دو آمپول مسكن به سهراب تزریق نماید. پیروانی و وینكو كه نگران حال انتظاری بودند در زمان قطع تمرین خود را بالای سر او می رساندند تا از وضعیت او مطلع شوند. پس از حدود 10 دقیقه آمبولانس هم رسید و سهراب به بهداری منتقل شد.

اسدی غایب بود

ابراهیم اسدی تنها غایب تمرین سرخپوشان بود. به غیر از اسدی، نیكخو و رضایی هم در تمرین پرسپولیس حاضر نشدند. البته علت غیبت اسدی در تمرین مشخص نشد. لازم به ذكر است كه اسدی با عدم  حضور در تمرین ، شانس خود را برای قرار گرفتن در تركیب 18 نفره (و شاید 11 نفره ) مقابل فجر از دست داد.