تبیان، دستیار زندگی
امیر قلعه‌نویی گفت: استقلال باید شكست برابر سپاهان را فراموش كند و به فكر دیدار برابر پرسپولیس باشد. .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه قلعه نویی به بازیکنان استقلال

توصیه قلعه نویی به بازیکنان استقلال

امیر قلعه‌نویی گفت: استقلال باید شكست برابر سپاهان را فراموش كند و به فكر دیدار برابر پرسپولیس باشد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال تهران در گفتگویی اظهار كرد: به نظر من نتیجه داربی به این بستگی ندارد كه استقلال و پرسپولیس در كجای جدول هستند، چرا كه این بازی شرایط خاص خود را دارد و هر تیمی كه بتواند شرایط روحی و روانی بهتری پیدا كند موفق خواهد شد كه برنده‌ی داربی باشد.

وی افزود: بسیاری از مواقع اتفاق افتاده كه استقلال شرایط خوبی در بازی‌های قبل نداشته اما، توانسته برابر پرسپولیس به پیروزی برسد. خوشبختانه این روزها پرسپولیس و استقلال بازی‌های بسیار خوبی را ارایه می‌كنند و این مساله باعث امیدواری شده كه تماشاگران در بازی روز یكشنبه بازی زیبایی را تماشا كنند. خوشبختانه در سه چهار سال گذشته نیز هواداران دو تیم تنها به فكر تشویق تیم محبوب خود بودند و در شش داربی كه من پشت سر گذاشته‌ام این مساله به خوبی دیده شده است.

وی در پاسخ به این سوال كه فكر می‌كنید كدام یك از بازیكنان نقش كلیدی در بازی یكشنبه داشته باشند؟ گفت: در این بازی نمی‌توان بر روی این موضوع حساب كرد، چرا كه در فوتبال روز دنیا این تیم‌ها هستند كه به صورت گروهی می‌توانند نتیجه‌ی بازی را رقم بزنند. دیگر مانند گذشته نیست كه یك نفر بتواند به تنهایی یك تیم را به پیروزی برساند. بلكه این مربیان هستند كه باید با كوچینگ خوب شرایط را به نفع تیم خود ایجاد كنند. با این حال بازیكنانی كه از تیم‌های دیگر به پرسپولیس و استقلال می‌آیند بازیكنانی هستند كه در تیم‌های سابق خود جزو بازیكنان كلیدی بوده‌اند. اما قبول دارم كه بازیكنان با تجربه می‌توانند موثرتر از دیگر بازیكنان در بازی داربی باشند.

قلعه نویی اظهار داشت: اجازه بدهید در مورد استقلال صحبتی نكنم. ضمن آن كه من كارشناس نیستم و كارشناسان كسانی هستند كه در تلویزیون درباره‌ی فوتبال اظهار نظر می‌كنند. كارشناس باید درس فوتبال خوانده باشد و تفاوت عمده‌ای بین مربیگری و كارشناس وجود دارد.

قلعه‌نویی درباره‌ پیشنهاد پگاه گیلان گفت: من هم از مدیرعامل پگاه تشكر و هم معذرت خواهی كردم و این پیشنهاد را نپذیرفتم. ضمن آن كه گفتم من از تیم دسته دومی هم هیچ پیشنهادی ندارم.